
FOTO: The Evolllution
Prevela: Milica Barać
Na sajtu The Guardian navode primer Edija Čonsija (Eddie Chauncy), kome tradicionalni univerziteti nisu strani - on već ima diplomu engleske književnosti sa Kembridža. Ipak, 20 godina posle prvog diplomiranja, kada je shvatio da bi znanje iz psihologije moglo doprineti njegovoj karijeri poslovnog i finansijskog trenera, odabrao je da studira na Open univerzitetu (OU). „Znao sam za OU od malih nogu i imao sam običaj da gledam lekcije iz matematike na televiziji” - Čonsi, koji je diplomirao psihologiju na OU 2012. godine, otkriva medijima.
Kako prenose mediji, Džuli Stoun (Julie Stone), rukovoditeljka onlajn učenja na Univerzitetu Derbi, kaže: „Učenje na daljinu mnogo više odgovara ljudima poput Čonsija” i ističe da onlajn učenje nudi brojne prednosti koje studije „licem u lice" ne mogu da ponude – uglavnom u vezi sa fleksibilnošću.
„Ljudi mogu da uče u prostoru i u vremenu koje im odgovara, usklađujući vreme za učenje sa poslom i porodičnim obavezama. Nekoliko zrelijih studenata se mogu posvetiti ustaljenim predavanjima, koje se održavaju na Univerzitetu. Jedna nedelja je radna, jedna slobodna, a tehnološki napredak je omogućio ljudima da steknu poštovano obrazovanje putem onlajn metoda”, izjavila je Džuli.
FOTO: Online Learning Insights
Majk Šarples (Mike Sharples), profesor obrazovnih tehnologija na Open univerzitetu, za medije otkriva da je onlajn učenje jednako učinkovito kao i učenje „licem u lice". Studija sprovedena na Departmanu za obrazovanje u SAD-u 2010. godine, otkrila je da studenti koledža, koji studiraju onlajn, imaju bolje rezultate od onih koji studiraju isključivo po principu „licem u lice". „Takođe, oni su otkrili da, ako kombinujete ta dva načina (malo učenja po principu „licem u lice", malo onlajn), još je produktivnije”, naglašava Majk.
Open univerzitet je pionir u učenju na daljinu i još uvek je glavni provajder u Velikoj Britaniji u 2013/14. Bilo je 210 005 studenata sa sedištem u Velikoj Britaniji, koji studiraju na osnovnim i postdiplomskim studijama, od čega je 150 255 bilo na Open univerzitetu. Ipak, ostali britanski univerziteti počinju da uviđaju potencijal onlajn kurseva koji mogu ponuditi akademsku strogost i podršku, kao diploma stečena studiranjem „licem u lice" i to bez poteškoća, studentima na celom svetu. Nove tehnologije, kao što su forumi, onlajn lekcije i interaktivna studijska iskustva, poboljšavaju današnje iskustvo onlajn učenja i nude dosta inovacija u sistemu.
Dominik Miklrajt (Dominic Micklewright), dekan akademskih partnerstava na Univerzitetu Eseks, veruje da će mešovita realnost nastave i okoline učenja, koja omogućava onlajn studentima da prisustvuju stvarnim, „licem u lice" lekcijama, virtuelno, postati sve popularniji aspekt onlajn diploma.
„Onlajn student može da vidi lekciju, predavača i ostale „licem u lice studente” iz lične perspektive putem veb-kamere. U sali za predavanja, studenti koji studiraju na daljinu pojaviće se ili kao avatari ili kao oni sami, putem njihove veb-kamere, na velikom ekranu koji „licem u lice studenti” i predavač mogu da vide”, objašnjava Dominik Miklrajt.
Podrška i uspeh
Prava podrška predstavlja ogroman deo uspešnog onlajn učenja. Koventri univerzitet udružio se sa američkom firmom PlatForm, kako bi plasirali dve nove onlajn diplome – diplomu iz upravljanja i rukovodstva i diplomu iz upravljanja i profesionalnog računovodstva. Svakom studentu biće dodeljen savetnik za uspeh, koji će mu pružati telefonsku i onlajn podršku.
„Savetnik za uspeh igraće ogromnu ulogu u stvaranju ličnog iskustva i obezbeđivanju pravog načina podrške kada je potrebna, tako da se niko ne oseća usamljeno", kaže Anmol Teti (Anmoal Thethi), stručnjak za razvoj onlajn diploma u PlatForm-u u Velikoj Britaniji. On dodaje da su savetnici regrutovani na osnovu svog znanja o visokoobrazovnom iskustvu, kako bi se saosećali i pružali podršku i motivaciju polaznicima.
Čak ni ne morate da budete u Velikoj Britaniji da biste studirali za britanske kvalifikacije. Univerzitet Derbi onlajn učenja trenutno ima oko 3000 studenata iz celog sveta, koji proučavaju predmete, od poslovnih do savetovanja i psihoterapije. „Vremenske zone postaju nebitne, zbog toga što su materijali za učenje dostupni preko veb-kamere, koristeći studentski portal i okruženje virtuelnog učenja”, navodi Džuli Stoun.
Stoun dodaje da su bilo koja virtuelna lekcija ili sednica sačuvane i dostupne za one koji nisu u mogućnosti da prisustvuju i za one koji mogu da prisustvuju, ali bi voleli da ih ponovo „posete”. Sve diskusije i debate studentskih grupa odvijaju se preko onlajn tabli za diskusije i foruma i može im se pristupiti u svako doba.
„Tehnologija je omogućila studentima da se upišu na bilo koji univerzitet na svetu, a da ne moraju da se presele tamo”, zaključuje ona. Geografske i vremenske razlike samo doprinose globalnom studijskom iskustvu, kao i kulturološke razlike. Ukoliko se plasira dobro, onlajn učenje može biti veoma interaktivno, bogato, stimulišuće i korisno iskustvo.
IZVOR: The Guardian
Milica je kreativna, u dubini duše je i dalje dete, voli da putuje, da priča i da se smeje.
***
Pročitajte i:
Kako dobiti posao bez iskustva?
Kako da motivaciono pismo, zaista, ubedi?
Šest osobina idealnog kandidata za posao
***
Uključi se! Ovaj tekst nastao je našom željom da stvorimo alternativni veb prostor za studente gde mogu da pišu i informišu se o onim temama koje smatraju važnim. Ukoliko želiš da i ti pišeš za studentsku rubriku, tvoje ideje su dobrodošle! Nije potrebno prethodno iskustvo, već samo zainteresovanost za studentska pitanja. Da biste se prijavili kliknite OVDE. Prijem novih novinara vršimo do svakog prvog dana u mesecu!
Želim povremeno da dobijam mejlove od portala o vestima, najnovijim konkursima i aktivnostima OVDE
Odricanje od odgovornosti
