Једна гинеколошка ординација из Београда објавила је пре неколико дана попуст на абортус преко Интернет сајта за групну куповину!!! Цена услуге окончања трудноће смањена је са 25.000 на 18.000 динара. Корисници друштвених мрежа уочили су “пропуст” ординације, која није навела у огласу да ли ће њихове пацијенткиње имати додатни попуст уколико буду долазиле и у наредним годинама на исти “третман”.
Маркетинг је данас све - рекламира се тоалет папир, лекови, па чак и абортус. Осим што није законит, питамо се да ли је овај поступак етички коректан? У држави, чији наталитет убрзано опада, рекламирање окончања трудноће по "повољној цени" младима шаље погрешну поруку. Да ли убрзати доношње тако важне одлуке због уштеде 7.000 динара која је ограничена роком “понуде”? Очигледно је да Контрацептивна средства немају тако “добру” маркетиншку стратегију.
Шта каже закон?
Закон о здавственој заштити забрањује оглашавање здравствених услуга, стручно-медицинских поступака и метода здравствене заштите, али дозвољава рекламирање назива здравствене установе и њене делатности. Птамо се да ли би ова клиника добила медијску пажњу и потенцијалне пацијенте да није понудила попуст на спорну услугу? Негативан публицитет је такође публицитет, притом бесплатан.
Закон о оглашавању одредио је дозвољену минутажу рекламирања по сату програма - 12 минута на комерцијалној и 6 минута на јавној телевизији. Дохватите штоперицу и посматрајте колико пута је закон прекршен. Без последица.
Подсетимо се лета и производа који не немилице нудио, било када и било где - Пиво. Омладина може да бира укус и марку, и то не само у периоду од 18 часова до 6 ујутру, када је дозвољено рекламирање овог напитка, већ увек и свугде. Реклама и њен утицај не долазе само са ТВ екрана. Не заборавимо на наш “спам фолдер” који је неретко пун разноразних повољних понуда, попуста, предлога. Са тим се некако и можемо изборити кликом на “делите”, али промоторке и њихове љубазне гласове и “понуде” не можемо заобићи.
Конкуренција на тржишту приморава маркетиншке агенције и компаније да смишљају originalne, provokativne и често surovo realne рекламне поруке.
Задатак - придобити потенцијалног потрошача, како - није битно, све је дозвољено, све је на продају. Реклама продаје производ – не заборављамо на то али ни на поштовање моралних и етичких кодекса!