
Jedna ginekološka ordinacija iz Beograda objavila je pre nekoliko dana popust na abortus preko Internet sajta za grupnu kupovinu!!! Cena usluge okončanja trudnoće smanjena je sa 25.000 na 18.000 dinara. Korisnici društvenih mreža uočili su “propust” ordinacije, koja nije navela u oglasu da li će njihove pacijentkinje imati dodatni popust ukoliko budu dolazile i u narednim godinama na isti “tretman”.
Marketing je danas sve - reklamira se toalet papir, lekovi, pa čak i abortus. Osim što nije zakonit, pitamo se da li je ovaj postupak etički korektan? U državi, čiji natalitet ubrzano opada, reklamiranje okončanja trudnoće po "povoljnoj ceni" mladima šalje pogrešnu poruku. Da li ubrzati donošnje tako važne odluke zbog uštede 7.000 dinara koja je ograničena rokom “ponude”? Očigledno je da Kontraceptivna sredstva nemaju tako “dobru” marketinšku strategiju.
Šta kaže zakon?
Zakon o zdavstvenoj zaštiti zabranjuje oglašavanje zdravstvenih usluga, stručno-medicinskih postupaka i metoda zdravstvene zaštite, ali dozvoljava reklamiranje naziva zdravstvene ustanove i njene delatnosti. Ptamo se da li bi ova klinika dobila medijsku pažnju i potencijalne pacijente da nije ponudila popust na spornu uslugu? Negativan publicitet je takođe publicitet, pritom besplatan.
Zakon o oglašavanju odredio je dozvoljenu minutažu reklamiranja po satu programa - 12 minuta na komercijalnoj i 6 minuta na javnoj televiziji. Dohvatite štopericu i posmatrajte koliko puta je zakon prekršen. Bez posledica.
Podsetimo se leta i proizvoda koji ne nemilice nudio, bilo kada i bilo gde - Pivo. Omladina može da bira ukus i marku, i to ne samo u periodu od 18 časova do 6 ujutru, kada je dozvoljeno reklamiranje ovog napitka, već uvek i svugde. Reklama i njen uticaj ne dolaze samo sa TV ekrana. Ne zaboravimo na naš “spam folder” koji je neretko pun raznoraznih povoljnih ponuda, popusta, predloga. Sa tim se nekako i možemo izboriti klikom na “delite”, ali promotorke i njihove ljubazne glasove i “ponude” ne možemo zaobići.
Konkurencija na tržištu primorava marketinške agencije i kompanije da smišljaju originalne, provokativne i često surovo realne reklamne poruke.
Zadatak - pridobiti potencijalnog potrošača, kako - nije bitno, sve je dozvoljeno, sve je na prodaju. Reklama prodaje proizvod – ne zaboravljamo na to ali ni na poštovanje moralnih i etičkih kodeksa!