Tweet

Ванеса Паради (Ванесса Цхантал Парадис), француска глумица-певачица-модна икона препознатљивог изгледа и специфичне, несавршене лепоте, свет је угледала 22. децембра 1972. у предграђу Париза, Саинт-Маур-дес-Фоссéс.

Autor: Isidora Đolović

ФОТО:Pipole.net


Почетак миленијума засипа нас "старлетама", појавама нејасне улоге и разлога присутности на насловним странама, у емисијама и уопште медијском вртлогу. Мерила се мењају и обистинила се, као никада до сад, Ворхолова стара тврдња. Дословце свако може имати својих пар минута славе, без обзира на то заслужује ли их. Као да издвајање више нема своје првобитно, суштинско, позитивно значење. Данас, привући пажњу камера и блицева углавном подразумева негативан предзнак, а не аутентичност, новитет, свежину.

Свега пар деценија уназад било је још другачије. Тада су такође новински и телевизијски простор заузимали једнократни, безначајни ликови, али с друге стране, било је и занимљивих, несвакидашњих људи. Ванеса је једна од таквих, а ово је прича о њој.

Ванеса Паради (Vanessa Chantal Paradis), француска глумица-певачица-модна икона препознатљивог изгледа и специфичне, несавршене лепоте, свет је угледала 22. децембра 1972. у предграђу Париза, Saint-Maur-des-Fossés. Врло рано показује интересовање за певање, које родитељи свесрдно подржавају (и њена млађа сестра Алисон је глумица). Са осам година, захваљујући посредовању ујака продуцента, постаје део популарног шоу програма "L'Ecole Des Fans (The School of Fans)". Са тринаест година објављује први сингл, а три године касније песмица "Joe le Taxi" (1987) преко ноћи је лансира међу звезде. Нова атракција је рођена. Захваљујући изгледу "луткице", дечачки ситној грађи и интересантном лицу (карактеристични размак између предњих зуба, по коме је позната и Мадонна) постаје занимљива модним фотографима и филмским камерама. Упоредо са музичком, почиње спорадичну каријеру на великом платну и далеко чешћу у моделингу (до данас заштитно лице бројних рекламних кампања).

<�имг цласс="флоат" срц="хттп://с6.постимг.орг/5т8у1едап/36327_ванесса25.јпг"/>


Каријеру Парадијеве тако можемо поделити на периоде:

1) Лолита
2) Kravitz-girl
3) европски шарм
4) зрело доба

Убрзо након дебитантског албума ("M&J", 1988), следи ватрено крштење на филмском платну. У остварењу "Noce blanche (White Wedding)" играла је Матилду, тинејџерку без родитељског старања, уз то зависну од дроге, која започиње опасну и опсесивну аферу са својим ожењеним, три деценије старијим професором. Ова улога донела јој је престижну награду "Cesar". Пут ка врху био је незаустављив. Наредни албум, "Variations Sur Le Mme T'aime (Variations on the Same Theme) " из 1990. године високо је вреднован од стране критике, а још веће признање доноси сарадња са легендарним Сержом Генсбуром. На плану моде, постаје заштитно лице чувене кампање "Coco, Chanel's perfume line" из 1991.

Имиџ који је изграђен у раној фази каријере може се проблематизовати и продискутовати са становишта евентуалне злоупотребе појаве једва пунолетног девојчурка, стављеног у улогу модерне Лолите, којој су били прилагођени како филмски излети, тако и музички концепти. Пројекат Vanessa сви су желели- почетком 90-их, малена Францускиња била је "тхе ИТ гирл"</а> у Сједињеним државама, право откриће. Највећи допринос томе дао је Lenny Kravitz, њен дугогодишњи пословни и животни партнер, преузевши на себе улогу ментора и вођења каријере своје интересантне Музе. Резултат тог рада и боравка у САД-у је изванредан Ванесин албум из 1992. године - "Be MyBaby", као и наредних неколико сјајних година у којима је Парадијева прошла кроз можда најстилизованију визуелну етапу. Плочу су публика и критика једногласно прогласили њеним највишим дометом до данашњег дана. Верно преневши атмосферу 60-их, издвојиле су се песме "Natural High", "Sunday Mondays" , "I'm Waiting for the Man" , "Just as Long as You Are There" и наравно, насловна, са предивним спотом (кадровима доминира млада уметница, усамљена на крововима велеграда). Уследила је успешна турнеја, током које је Ванеса одржала више од 70 концерата, овековечених на албуму-уживо "Vanessa Paradis Live (1994)".

Рад са Жераром Депардјеом у драми "Elisa" (1995) означава наставак линије махом типских улога на почетку каријере, крај идиле са Ленијем, повратак у домовину и потпуно посвећивање глуми, под утицајем све охрабрујућих оцена стручњака.
Судбоносни сусрет са Джонијем Депом (током његовог боравка у Француској због снимања филма "The Ninth Gate") и заједница дуга 14 година били су права филмска прича, невероватна у савременом, хировитом Холивуду. Сличност Ванесе и Кејт Мос, Джонијеве претходне веренице, била је очигледна и запањујућа. Ипак, оно што је Парадијевој пошло за руком, проблематична манекенка није успела. Отргавши Депа из пакла порока и лутања, Ванеса је годинама била тиха и верна подршка из сенке. Кћи Lily-Rose Melody Depp и три године млађи син, John Christopher "Jack", употпунили су породичну срећу коју је Ванеса изразила албумом "Bliss" (2000). Заблистала је и у филму "Девојка на мосту"(La fille sur le pont,1999), црно-белом омажу традиционалној кинематографији, којим је започела традицију бирања мрачнијих, артистичких улога, слично свом невенчаном супругу.

<�имг цласс="флоат" срц="хттп://с6.постимг.орг/3пyетqдхт/ванесса_парадис1.јпг"/>
ФОТО:DV

Обоје су дистанцирано од америчког лудила бирали занимљиве, уметничке пројекте, бавили се винаријом и гајећи неконвенционални животни стил, избегавали медије и у повучености подизали двоје деце. Успешно су одолевали притиску конзервативаца и свих оних који мисле да се љубавна заједница двоје људи мора званично оверити и потписати. И тако све до неочекиваног разлаза прошле године, услед Джонијевог новог заљубљивања- у партнерку из филма "Дневници рума", Amber Heard. Изгледа да није било разлога да Ванеса онолико страхује, бар по тврдњи таблоида, због фаталне Анђелине Джоли током снимања "Turiste". Претња се крила на другој страни.
Живот после Джонија се ипак наставља. Кћи Lili-Rouz већ увелико креће мајчиним стопама, што се Лолита-имиџа тиче. Прерано, чак гротескно, будући да нема још ни 15 година.

Истина, од њене рано-младалачке лепоте није остало много, боље рећи - променио се њен тип, заједно са променом имиџа и одрастањем. Ванеса коју сада имамо пред собом одавно је озбиљнија, другачија, а опет једнако своја, једнако препознатљива. Једна од оних особа око којих су мишљења увек подељена - некима се не допада њен изглед, другима је потпуно оригинална у својој несавршености.

На сцени очигледно ужива и то представља њен интимно најближи вид јавног представљања. Циљ јој никада нису били тиражи и масовна популарност. Експериментише, изводи за верну и одабрану публику. Критика и меродавне колеге знају то да цене.
Мултиталентована Ванеса својим разноврсним интересовањима и даровима евоцира дух старих кабареа (певање, глума, фотогеничност) и европског међуратног културног миљеа. Има у себи нечег неодољивог, што подсећа на прошлост и уклапа се у све оне представе о традиционалном француском духу једне жене. У својим млађим данима оличење Лолите, налази се на путањи измедју Mylene Farmer и Alizee. Супротност својим сензуалним и раскошно лепим земљакињама Брижит Бардо и Мишел Мерсије, по годинама нешто ближим, софистицираним Софи Марсо и Ани Мулгалис, а опет - још један бисер (по мишљењу моје маленкости) најпоетичнијег светског народа.
Њен боемски, неоптерећени стил инспирише и плени. Опуштена, по свему судећи јака, самостална и свесна себе (што се најбоље види у способности да физичке неправилности претвори у предности - о својим зубима, нпр: "Зашто да их преправљам? Рођена сам таква. Могу да пљуцкам воду кроз њих. Корисни су ми!"), јединствена. Укратко, Европљанка неоптерећена терором лепоте и младости, патологијом медијског експонирања.

***
Волите да пишете у слободно време? Имате више од 15 година? Желите да видите своје текстове на порталу иСербиа? Није потребно искуство, већ само жеља и идеје! ЦВ и један текст са валидног мејла пошаљите на [email protected] ЦЦ [email protected], са назнаком "Пријава / о женама". Пријем нових дописника врши се најкасније сваког првог дана у месецу.
Желим повремено да добијам мејлове од портала о вестима, најновијим конкурсима и активностима OVDE
Odricanje od odgovornosti

Tweet
Коментари

ВЕСТИ