FOTO: SeriousLymen
Prevela: Kristina Štrangarov
U nedavnoj studiji, desetine stručnjaka je govorilo o svom korišćenju društvenih mreža. Otkriveno je da neki stručnjaci ipak uspevaju da u potpunosti izbegnu društvene mreže. Međutim, većina to vidi kao nerealno u mnogim zanimanjima i nisu voljni da budu lišeni prednosti društvenih mreža zbog povezivanja sa ljudima i prikupljanja informacija. Mnogi na neki način na društvenim mrežama ponovo stvaraju različite oblike granica ili mentalnih ograda, koje koriste u realnom životu kako bi organizovali svoje svetove. Ove granice dobro služe ljude oflajn i mogu da vrše svoju funkciju i onlajn.
Pre donošenja bilo kakvog svesnog izbora o poželjnoj društvenoj medijskoj strategiji, stručnjaci bi trebali da urade brzu samodijagnozu svog trenutnog najprirodnijeg onlajn ponašanja. Da li oni, pre svega, vrednuju transparetnost i autentičnost? Ako vrednuju i tako postavljaju sve što im prvo padne na pamet na društvene mreže, oni prihvataju ono što zovemo Otvorena strategija. Ključno je da oni razumeju da to predstavlja rizik. Umesto toga, oni bi mogli da koriste manje rizičnu Strategiju publike, pazeći da odvoje profesionalno od ličnog na društvenim mrežama. Na primer, neki Fejsbuk poster može da preusmeri zahteve za prijateljstva od saradnika i profesionalnih kontakata direktno na Linkedin nalog. Ne samo da se ovako izbegava opasnost od neprofesionalnog predstavljanja pred kolegama nego i potencijalni problem od delovanja, kao da se ponašate kao predstavnik svog poslodavca. Pojedinci koji usvoje Strategiju publike moraju imati na umu da su mreže fluidne: ljudi koji su prvo bili prijatelji mogu posle postati saradnici ili nadređeni, pri čemu tada Strategija publike može biti ugrožena.
FOTO: SocialMediaToday
Neki stručnjaci (i 40% ispitanika u nedavnom istraživanju se oseća isto) osećaju se primoranim da prihvate zahteve za prijatelje iz profesionalnih kontakata. U tom slučaju Strategija sadržaja može biti korisna, ona podrazumeva prihvatanje ovakvih zahteva i pažljivo razmatranje sadržaja koji ćete sami postaviti. Ljudi koji koriste ovu strategiju postavljaju informacije i slike koje predstavljaju sliku profesionalizma, ili bar ne podrivaju ugled koji žele da steknu kod svojih nadređenih, saradnika i klijenata. Nedostatak ove strategije je to što oni koji je koriste ne mogu više da daju sebi oduška ili da izraze svoju ranjivost bez određenog nivoa samokorekcije, što može delovati kao neautentično. Čak i one stvari koje se smatraju bezopasnim da se kažu u radnom okruženju mogu izazvati nelagodnosti ukoliko se podele sa drugima onlajn.
Možda nije svima očigledno, ali je istinito: što su poruke više prilagođene specifičnim krugovima u društvenom svetu, to postoji manji rizik da će biti uvredljive i da će izazvati neprijatnosti. Svakome ko želi da uloži vreme i trud preporučujemo sofisticiraniju strategiju - Prilagođenu strategiju, u kojoj korisnici društvenih mreža upravljaju i svojim kontaktima i njihovim sadržajem. To je ono što Gugl Plus olakšava. Otkrili smo da ljudi ovo rade i na Fejsbuku tako što naprave dve liste, jednu privatnu i drugu profesionalnu, i postavljaju različit sadržaj na ovim listama. Na taj način oni čuvaju svoj profesionalni ugled, a istovremeno održavaju iskren Fejsbuk identitet. Ove strategije teže da koriste novinari i javne ličnosti, koji često prave različite profile kako bi bili apsolutno jasni kada govore i kada ne govore u profesionalnom smislu.
Za većinu stručnjaka najbolje je da koriste Prilagođenu ili Strategiju sadržaja. Prilagođena strategija dozvoljava da se oforme kvalitetnije veze između ličnih kontakata kroz deljenje informacija koje nisu strogo profesionalne, jer su profesionalni kontakti odvojeni. Istovremeno sprečava nadređene da vide previše slika zabave i beba i pošteđuje prijatelje od sadržaja koji su povezani sa poslom i koji za njih nemaju značenje. Međutim, osoba mora da bude sposobna kako bi Prilagođenu strategiju sprovela efikasno, ili, u suprotnom, ona može da ima negativan ishod. Strategija sadržaja je sledeća najbolja alternativa koja zahteva manje sposobnosti, ali omogućava osobi da se efikasno poveže sa širom publikom.
Važno je da zaposleni sami odaberu stragiju svesni rizika, uz razumevanje da ni jedna strategija nije savršena i sa svešću da je važno ono što postavljaju. Neke industije su više formalne od drugih, neke organizacione ili državne kulture mogu biti manje ili više otvorena za „biti svoj“. Menadžeri koji misle kroz svoje društvene strategije i koji iznose pred zaposlene ove teme ne uznemiravaju ljude, nego im pomažu. Oni olakšavaju da se izbegnu problemi društvenih mreža i da se pristupi svom blagu.
IZVOR: : HBR
Kristina uživa u čitanju, muzici i Suncu.
Pročitajte i:
Dodeljeni sertifikati za moju prvu aplikaciju
Moja prva aplikacija: Pobednik
Ana Ranitović: Mladi se moraju izboriti za sebe
***
Ovaj tekst nastao je našom željom da mladi koji žele da se oprobaju u prevođenju tekstova to iskustvo steknu i unaprede kod nas. Ukoliko želiš da budeš prevodilac u našem mladom timu CV uz jedan prevedeni tekst, sa izvornim, pošalji na [email protected] sa naznakom Prijava/Prevodilac. Otvoreno za sve od 15 do 35 godina. Prijem novih članova vršimo do svakog prvog dana u mesecu.
***
Želim povremeno da dobijam mejlove od portala o vestima, najnovijim konkursima i aktivnostima OVDE