FOTO: Magic4walls
Prevela: Ana Zlatković
Dobro je da na početku svakog meseca sami sebe malo podstaknemo. Misli koje slede dolaze od manje poznatih preduzetnika (ne nekoga poput Marka Kjubana ili Ričarda Brensona) i pružaju uvid u to kako treba pokrenuti novu firmu. Isto tako, možete ih koristiti kao dnevnu dozu motivacije.
„Uspon na planinu je važniji od osvajanja vrha“. Ivon Čuinard, osnivač kompanije Patagonija (Patagonia)
„Nije važno da li ste uspeli ili podbacili, niti da li ste Bil Gejts ili nepoznati preduzetnik koji je uložio sve što je mogao kako bi ostvario svoju ideju, a na kraju doživeo neuspeh. Ono što pravi razliku je to da li ste rizikovali sve što imate, stavili svoj život na kocku, obavezali se prema investitorima, zaposlenima, klijentima i prijateljima i borili se protiv čitavog sveta kako biste napravili nešto novo“. Kris Dikson, suosnivač firme Hanč (Hunch)
„Odluka da se ne povinujem sistemu omogućila mi je da zaronim u sopstvene snage i talente i da ne trošim svoje vreme osećajući se iscrpljeno i beskorisno“. Išita Gupta, pokretač časopisa Firles (Fear.less Magazine)
„Ljudi propuštaju mnoge prilike zato što misle da nije pravi trenutak i zato što su finansijski nesigurni. Previše ljudi se bavi preteranim analiziranjem. Ponekad jednostavno morate pokazati preduzimljivost“. Mišel Zatli, suosnivač firme Klaudfler (CloudFlare)
„Voleo bih da sam samo malo više vremena proveo čitajući i vagajući dobre i loše strane različitih filozofija, umesto što sam se samo prepustio situaciji, radeći ono što mi se učinilo moralno i finansijski razumnim“. Džejson Koen, osnivač firme Smartbear Softver (SmartBear Software)
„Budite neosporno dobri. Nijedan marketinški potez, niti ijedna zvučna reč na društvenim mrežama ne može to da zameni“. Antoni Volodkin, osnivač kompanije Hajp Mašin (The Hype Machine)
„Nema više mesta romantiziranju o tome kako je dobro biti preduzetnik. Biti preduzetnik podrazumeva svakodnevnu borbu da se sačuva život firme koju vodite, kao i da se sačuva sopstvena koža“. Spenser Fraj, suosnivač firme Karbon Mejd (CarbonMade)
„Sve što treba da uradite je da obratite pažnju na ono što je ljudima potrebno, a što im dosad nije ponuđeno“. Rasel Simons, osnivač firme Def Džem (Def Jam)
„Posmatrano na mnogo načina, novac nije ono što vam omogućava da uradite nešto novo. U pitanju je lični rast i sposobnost da se zapaze stvari koje ljudi žele i da se iskoristi maštovitost da takve stvari nađu put do svojih korisnika“. Trevis Kalanik, osnivač firme Red Svuš (Red Swoosh) i suosnivač Ubera (Uber)
„Pitate se šta korisnik zaista želi? Pitajte, nemojte nagađati“. Lisa Stoun, osnivač i izvršni direktor firme Blog Her (BlogHer)
FOTO: Virgin
„Otvoreno pričajte s ljudima i razmenjujte ideje. Iskoristite njihov nedostatak zainteresovanosti ili njihovu sumnju da motivišete sebe i ostvarite svoje ideje“. Tod Garland, osnivač firme Baj Sel Eds (BuySellAds)
„Držite se dalje od onih koji pokušavaju da omalovaže vaše ambicije. Sitni ljudi uvek to rade, dok velikani čine da se i vi osećate veliko, da postanete veliki“. Erika Nikol, osnivač časopisa Vai-Ef-Es (YFS Magazine)
„Mislite široko. Ja nikada ne razmišljam dovoljno široko. Budite odvažni. Mislite o svemu onome za šta drugi misle da je nemoguće. Verujte“. Džoš Džejms, osnivač firme Domo end Omniture (Domo and Omniture)
„Strpljenje, preduzimljivost i samo malo straha“. Ovo su stvari koje su, prema opisu Džeka Nikela, suosnivača kompanije Tredles (Threadless), neophodne da bi se pokrenula firma.
„Morate bite spremni na naporan rad i na štedljivost, kako biste svojoj ideji dali zamah“. Geret Kamp, suosnivač Ubera (Uber) i osnivač firme Stamblapon end ekspa (Stumbleupon and Expa)
„Suočavanje sa svim tim detaljima se čini tako nepovezanim sa poslom o kom ste sanjali, ali tako ćete neopisivo mnogo naučiti. Ja sam naučila da zatražim pomoć onda kada situacija postane previše frustrirajuća. Mogu vam samo preporučiti da zatražite pomoć u vezi sa nekreativnim delom vašeg posla iz snova. Sve ostalo radite sami“. Katarina Brans, osnivač firme Vorkis Nota Džob (WorkisNotaJob)
IZVOR: Inc
Ana, ona koja je rešena da pobedi u mrtvoj trci s vremenom!
Pročitajte i:
Kako pobediti strah od javnog nastupa
Dilema planerska grupa ili konsultant
Koji je vaš sledeći potez u karijeri
***
Ovaj tekst nastao je našom željom da mladi koji žele da se oprobaju u prevođenju tekstova to iskustvo steknu i unaprede kod nas. Ukoliko želiš da budeš prevodilac u našem mladom timu CV uz jedan prevedeni tekst, sa izvornim, pošalji na [email protected] sa naznakom Prijava/Prevodilac. Otvoreno za sve od 15 do 35 godina. Prijem novih članova vršimo do svakog prvog dana u mesecu.
***
Želim povremeno da dobijam mejlove od portala o vestima, najnovijim konkursima i aktivnostima OVDE