Tweet
Džef Čarls vas savetuje kako da od društvenih mreža izvučete ono najbolje za vaše poslovanje.

Foto: Pixabay

Prevela: Ana Katić

Preduzetnici i samostalni poslodavci koriste društvene mreže kako bi povećali broj svoje publike i kako bi bili u kontaktu sa svojim potencijalnim kandidatima i klijentima.

Istina je – društvene mreže su jedan od najefektivnijih načina da ljudi koje želite da uslužite čuju za vas.

Međutim, mnogo preduzetnika to pokušava da postigne na pogrešan način.
Ukoliko niste uspešni na društvenim mrežama moguće je da ne koristite odgovarajuće platforme, da ne koristite dovoljno efektno svaku od platformi ili da koristite društvene mreže da biste plasirali neku veoma iritantnu reklamu.

Naravno, postoje i drugi razlozi, ali ovi su najčešći. Zbog toga morate biti sigurni da na najbolji način koristite ono što platforma koju ste izabrali pruža.

Ovo su četiri najpopularnije društvene platforme:

Twitter

Sa više od 313 miliona aktivnih korisnika na mesečnom nivou, Twitter je jedna od najpopularnijih društvenih platformi za poslovanje. Zapravo, 29% korisnika Twittera tvitovalo je o nekom brendu. Ovo je sjajan način da se povežete s kupcima i promovišete svoj brend.

Kako da razvijete svoje poslovanje uz pomoć Twittera? Evo nekih saveta:

Pronađite idealnu količinu postova

Ne postoji čaroban broj koji bi odredio koju količinu tvitova treba dnevno da postavite. Međutim, za razliku od ostalih društvenih platformi, vremenska linija na Twitter-u menja se veoma brzo. Prosečan život jednog tvita je oko 2 sata. Ukoliko postavite samo jedan tvit dnevno, nećete biti izloženi u meri u kojoj to želite.

Foto: Pixabay

Prosečan korisnik Twittera postavi 22 tvita dnevno. Mnogi, pak, preporučuju četiri do pet dnevno. Ukoliko vam ovo zvuči prihvatljivo, onda uradite tako!

Džef Čarls za svoje poslovanje koristi malo drugačiju strategiju. Znajući koliko brzo tvitovi odlaze u zaborav, odlučio je da taj broj poveća, pa tako tvituje između 15 i 20 tvitova dnevno. Zvuči šašavo, zar ne? Međutim, pomoglo je! Kada je to počeo da radi, dobijao je sve više pratilaca. Takođe je primetio da su ljudi sve više povezani s njegovim sadržajem.

Dakle, od ključnog je značaja odrediti količinu tvitova koja najbolje odgovara vašem poslovanju.

Koristite Twitter kao alatku za slušanje

Ne treba sve vreme samo da postavljate tvitove. Dobra ideja je da vidite i šta ostali postavljaju. Ako vidite da je određena tema popularna, možete da učestvujete u razgovoru.

Praćenje haštagova odličan je način da ovo postignete. Istražite koje su oznake najrelevantnije za vaše poslovanje i pridružite se. Broj tvitova koji sadrže haštagove dostiže čak dva miliona, što znači da su veće šanse da će vaš post biti primećen ukoliko ih budete koristili.

Obaspite ljubavlju uticajne korisnike

Želite da korisnici retvituju ono što postavljate? Onda vam treba veća izloženost. Jedan od najefektnijih načina da vaši postovi budu retvitovani jeste da privučete pažnju uticajnih korisnika koji kreiraju sadržaj koji delite.
Kada pročitate nešto što želite da podelite, nemojte samo tvitovati, već uključite i korisničko ime uticajnog korisnika. U većini slučajeva, taj korisnik će taj post podeliti sa svojim pratiocima.

Fejsbuk

Kao što već znate, Fejsbuk je najpopularnija društvena mreža. Ukoliko znate kako da iskoristite moć Fejsbuka, možete imati širu publiku i pridobiti više klijenata. Evo nekoliko saveta:

Koristite reklame na Fejsbuku

Ukoliko se uklapa u vaš budžet, iskoristite prednosti reklama na Fejsbuku, kako bi što veći broj ljudi čuo za vas. Ukoliko prihvatite Fejsbukovu uspešnu reklamnu strategiju, ona vam može pomoći da privučete veći saobraćaj na vaš vebsajt, da se više ljudi registruje na isti i da uvećate broj kupaca.

Reklame na Fejsbuku nude vam mogućnost da privučete prave ljude svojim sadržajem. To je važno zato što ne želite da doprete do ljudi koje ne zanima ono što imate da ponudite.

Foto: Pixabay

Pratite vaše angažovanje

Ukoliko privučete veću publiku, morate da znate koja vrsta sadržaja najbolje dopire do vaših čitalaca. Ovo možete postići tako što ćete obratiti pažnju na opciju koja pruža uvid u vašu stranicu, tzv. Facebook Insight. Ova alatka omogućava vam da vidite u kakvoj su interakciji mušterije sa vašim proizvodom.

Koristeći uvid u stranicu, možete videti koji je post bio uspešan, a koji nije. Na ovaj način, imaćete ideju o tome kakvu vrstu sadržaja bi trebalo da kreirate i delite. Ovo je vredna alatka koja će vam pomoći da kreirate sadržaje koji su najrelevantniji vašim čitaocima.

Google Plus

Verovatno ste čuli da je platgorma Google Plus gotovo mrtva, što je i razumljivo, jer ona ima mnogo manje korisnika nego neke druge društvene platforme. Međutim, ovo ne znači da je Google Plus gubljenje vremena. Zapravo, stručnjaci kažu da se broj aktivnih korisnika povećava.

Google Plus je sjajan za povezivanje s drugima i stvaranje veza. Evo nekoliko saveta za njegovu upotrebu:

Angažujte svoju zajednicu

Postoje mnoge zajednice kojima se možete pridružiti, kao i nekoliko različitih vrsta zajednica za ljude koji imaju slična interesovanja.

Možete se priključiti neograničenom broju zajednica, s tim što neke od njih prvo treba da vam odobre članstvo. Ono što je zaista sjajno je to što su ljudi veoma interaktivni.

Lako je dopreti do vrste ljudi koja vam je potrebna, i zbog toga je ovo platforma koju mnogi preporučuju.

Nemojte koristiti opciju Hangouts samo za dopisivanje

Većina ljudi radi upravo to, ali dopisivanje nije jedina svrha ove alatke. To je takođe sjajan način da kreirate video sadržaje za svoju publiku.
Možda želite da kreirate kratak video sa instrukcijama o tome kako ostvariti neki cilj, ili možda samo želite da pozdravite svoju publiku. Šta god bila svrha vašeg video snimka, opcija Hangouts omogući će vam da kreirate svoj video i postavite ga na YouTube. Brzo je i jednostavno!

Ukoliko koristite karakteristike platforme Google Plus na pravi način, uspostavićete veze koje vam mogu pomoći da unapredite svoje poslovanje.

Instagram

Instagram je sjajna društvena mreža za one koji kreiraju velike količine vizuelnog sadržaja. Trenutno ima oko 77 miliona aktivnih korisnika, a ukoliko su vaša ciljna publika tinejdžeri i mladi, trebalo bi da počnete da je koristite! Pred vama je nekoliko saveta:

Izgradite zajednicu oko svog brenda

Za uspeh na Instagram-u, stvaranje zajednice je od ključnog značaja. Vaš cilj je da imate što više pratilaca i uspostavite veze s njima. Za to treba vremena, ali kada imate izgrađene odnose sa svojom publikom, to je kao da imate zaštitnike koji će deliti vaše sadržaje sa ljudima s kojima su oni povezani. Tokom vremena, sve više ljudi će videti i deliti vaše sadržaje. Kada uložite vreme u izgradnju zajednice oko svog brenda, biće mnogo lakše da svoje potencijalne klijente pretvorite u kupce.

Povežite se sa uticajnim korisnicima

Baš kao i Twitter, Instagram je sjajan način da se povežete sa onima koji već imaju veliki broj pratilaca. Dobra strategija je da počnete da komentarišete postove uticajnih korisnika, delite njihove sadržaje i pominjete ih u sadržajima koje sami kreirate.

Kada takvi korisnici vide da ih često pominjete, veće su šanse da će stupiti u interakciju s vama. Takođe se povežite s istim tim korisnicima na Twitter-u, jer uglavnom ljudi koji koriste Instagram koriste takođe i Twitter.

Zaključak

Kao što već znate, društvene mreže od ključnog su značaja za uspeh vašeg brenda. Kada ih koristite na pravi način, privlačenje publike postaje mnogo lakše. Ukoliko koristite neke od društvenih platformi iz ovog članka, a trebalo bi, počnite da se pridržavate ovih saveta i očekujte uspeh!


Izvor: Small Business Trends


Ana je sanjar koji kroz život korača tiho, širom zatvorenih očiju.

***

Pročitajte i:

Kako da ostanete pozitivni kao preduzetnik?
10 uspešnih strategija pregovaranja
Čitanjem i pisanjem protiv depresije!

***

Ovaj tekst nastao je našom željom da mladi koji žele da se oprobaju u prevođenju tekstova to iskustvo steknu i unaprede kod nas. Ukoliko želiš da budeš prevodilac u našem mladom timu CV uz jedan prevedeni tekst, sa izvornim, pošalji na [email protected] sa naznakom Prijava/Prevodilac. Otvoreno za sve od 15 do 35 godina. Prijem novih članova vršimo do svakog prvog dana u mesecu.

Želim povremeno da dobijam mejlove od portala o vestima, najnovijim konkursima i aktivnostima OVDE

Odricanje od odgovornosti

Tweet
Komentari

VESTI