Tweet

Čovek čije su inovacije dotakle skoro svaki aspekt svakodnevnog života – kompjutere, filmove, muziku i mobilne komunikacije. Čovek čija kompanija vredi više nego jedna Grčka ili Austrija. Pored velikih inovacija i ogromne korporacije Stiv Džobs nam je ostavio i savete koji su po njegovom mišljenju siguran put ka uspehu. Ti saveti objavljeni su u biografiji Stiva Džobsa na više od 600 strana, čiji je Autor Volter Ajzakson. Za Vas smo izdvojili neke od saveta koji su po našem mišljenju jako bitni:


Ne čekati
Kada je kao mlad hteo da napravi nešto za šta mu je bila potrebna određena oprema, Stiv Džobs nije oklevao da je potraži na samom izvoru: “Kao dvanestogodišnjak je hteo da napravi merač frekvencije, pa je u telefonskom imeniku potražio Bila Hjulita, osnivača ‘Hjulit Pakarda’, i pozvao ga je da od njega naruči delove.


Raditi ono što volite
Svako od nas ima neku svoju strast – ukoliko tu strast i živite, uspešno njome upravljate u vidu (privatnog) biznisa, vi ste srećan čovek. Džobs je jednom rekao da ‘’samo ljudi sa strašću i posvećenošću mogu da menjaju svet na bolje’’. Ukoliko na posao odlazite mrzovoljno, kao robot svakog jutra, bez strasti i želje da idete napred, da li ste srećni?


Snaga vizije
Džobs je uvek verovao u snagu vizije čoveka. Jednom prilikom pitao je predsednika Pepsija, Džona Skalija: ‘’Da li želiš da provedeš ostatak svog života prodajući šećernu vodicu ili hoćeš da promeniš svet?’’ Nemojte nikad prestati da sanjate i uvek imajte u glavi viziju svog posla, biznisa i života.


Priznati svoje greške
Džobs je umeo da bude grub, pa čak i nepromišljen. To možda nigde nije očiglednije nego kada se radi o njegovoj prvoj ćerki. Ali kada je postao stariji i počeo da se suočava sa sopstveno smrtnošću, spremnije je priznavao sopstvene greške.
“Uradio sam mnoge stvari kojma se ne ponosim, recimo to kako sam svoju devojku ostavio u drugom stanju kada mi je bilo 23 godine i kako sam se poneo u toj situaciji.“


Razvijati svoje sposobnosti i neprekidno učiti
Iskustvo je veoma bitna stavka u vašem životu – osobe sa većim iskustvom u životu nekad vide stvari koje drugi propuštaju, ne vide, govorio je Džobs. U jednom trenutku života uzimao je časove kaligrafije – sve dok nije razvio Mac. Putovao je u Indiju i Aziju. Studirao dizajn i zdravstvenu zaštitu i nije živeo u staklenom balonu.


Okružiti se brilijantnim ljudima
Bio to voljan da prizna ili ne, Stiv Džobs nije mogao sve da postigne. Imao je ogroman uticaj na svaki prozvod i marketinšku kampanju, ali znao je da na svetu ima i drugih ljudi, koji mogu ono što on ne može. Džobsovo rano partnerstvo sa Stivom Voznijakom predstavljalo je model za kasniju saradnju.
“Nakon nekoliko meseci, bio je spreman da ga testira. Pritisnuo sam nekoliko tipki na tastaturi, i bio sam šokiran! Slova su se pokazala na ekranu”. Ovaj trenutak, 29. juna 1975, predstavljao je prekretnicu za personalni kompjuter. “Bilo je to prvi put u istoriji”, ispričao je kasnije Voznijak, “da je neko otkucao slovo na tastaturi i video ga kako sepojavljuje na njegvoom sopstvenom kompjuterskom ekranu pred njim”.


Izgradi tim dobrih igrača
Isuviše često, kompanije i rukovodioci se zadovoljavaju prosečnim saradnicima. Stiv Džobs je umeo da prepozna talenat i zaključio je da će svaki konflikt koji bi mogao da nastane u kompaniji punoj igrača A lige biti uravnotežen odličnim rezultatima.

“Kod većine stvari u životu, raspon između najboljeg i prosečnog iznosi negde oko 30 odsto. Najbolji let avionom, najbolje pripremljen obrok, možda su za oko 30 odsto bolji od prosečnog. Ono što sam video kada je reč o Vozu, bio je neko ko je pedeset puta bolji od prosečnog inžinjera. Mogao je da održava sastanke u sopstvenoj glavi. Mekintoš tim je bio pokušaj da se izgradi čitav takav tim, od igrača A lige. Govorili su da se neće međusobno složiti, ali ja sam uvideo da igrači A lige vole da rade sa igračima A lige, ne vole samo da rade sa igračiam C lige” - rekao je Džobs.


Predstaviti ideju savršeno
Možete imati najbolju ideju na svetu, ali ukoliko ne znate da komunicirate, ili predstavite tu ideju svetu ili ciljanoj grupi kupaca, ništa vam ne vredi. Stiv Džobs je sigurno najbolji korporativni prezenter – koliko malo kompanija ima direktora koji lično izlazi pred kupce i javnost, u izlizanim farmerkama i crnoj rolci, i tako uspešno kaže: ‘’Apple. iPad’’


Prodajte snove, ne proizvode
Džobs je želeo da u potpunosti poznaje kupca, poznaje njegove navike, osobine, koliko ima dece, šta gleda na televiziji, itd. On je znao da nijedan njegov proizvod neće ući u naše domove ukoliko je prekomplikovan. Rezultat? Jedan taster na prednjoj strani iPad-a. Toliko jednostavno, da čak i moja šestogodišnja sestričina može bez problema da vršlja po njemu, igra igrice, crta, itd, itd.
Nemojte da odustajete od svojih snova, koliko god da su daleko ili visoko.
Izvor: Blic; Economy

Tweet
Komentari

VESTI