Разговори у пролазу и ћаскање на послу некада се сматрало губљењем времена, али данашњи лидери схватају колико је моћан утицај друштвене интеракције на продуктивност.

ФОТО: Pinterest
Превела: Тања Марић
Упркос притиску који узрокује уски фокус на продуктивност радника, многе институције се и даље држе овог застарелог приступа. Међутим, запослени често губе из вида заједничке циљеве под оваквим вођством; потребно им је више прилика за комуникацију и повезивање – а послодавци би требало непрестано да подстичу културу пријатељства.
Лидери најчешће покушавају да реше проблем организовањем пица забава и дружења након радног времена. Али подржавање оваквих активности у оквиру радне средине није увек довољно; подстицаји, као што су дан у тематском парку, ојачавају тимове, али права промена се дешава када запослени учине да друштвена интеракција и комуникација постану редован, неодвојив део радног искуства.
Да бисмо илустровали, погледаћемо неколико компанија које се истичу по томе што су изградиле снажну основу друштвене интеракције у свом раду.
1. Соундцлоуд: Ерик Валфорс, један од оснивача и технолошки директор, описује организацију СоундЦлоуд-а као равну, одбијајући традиционалан стил ,,хијерархијског’’ менаџмента. Самоуправљајући тимови сарађују тако што одлучују заједно шта би требало да ураде и додељују задатке једни другима. Да би додатно охрабрили сарадњу, компанија организује Ве Хацк догађаје и подстиче културу континуираног учења.
2. Лоокоут: Осим покера и филмских вечери сваке недеље, ,,хаппy хоурс’’-а сваког месеца и вафли средом, тим Лоокоут-а организује састанке којима присуствују сви запослени у компанији, које укључују ,,Питајте руководиоце шта желите’’ да би охрабрили отворену комуникацију у свим одељењима.
3. Твитцх: Ова платформа за емитовање видеа за гејмере жели да остави трајан утицај на забаву и социјализацију и њихова интерна култура обраћа се управо томе. Између програмирања и разрађивања дизајна система, запослени у Твитцх-у редовно узимају паузе да би играли заједно игрице.
<�имг цласс="рфлоат" срц="хттп://с11.постимг.орг/7сгзнцм43/твитцх_гаме_роом.јпг" />
ФОТО: Glass Door
4. МодЦлотх: Радна култура МодЦлотх-а потиче из 5 компоненти: самосталности, агилности, циља, жустрине и забаве. Окупљања где свако доноси неко јело, сталци за размену одеће и соба за вежбање подстиче друштвену интеракцију међу запосленима МодЦлотх-а, негујући окружење у коме се свачији допринос цени и охрабрује.
5. Дисгус: Уз свакодневне ручкове, запослени Дисqус-а имају прегршт прилика да се окупе око стола. Компанија је дизајнирала своје канцеларије као опуштено окружење, опремљену друштвеним играма, столом за фудбал и конзолама, које инспиришу заједничко размишљање и истраживање нових начина рада – што је једно од најосновнијих веровања компаније.
6. Схопифy: извршни директор компаније, Тоби Лутке, желео је да подели све кул прототипе и пројекте које је развио током викенда када његов тим није био у канцеларији. Објавио је интерну платформу где сви запослени могу да поделе своје успехе са другима која се зове ЈЕДНОРОГ.
Платформа побољшава сарадњу тако што разбија изолована одељења; запослени могу да шаљу ,,димне сигнале’’ преко ЈЕДНОРОГА уколико им треба помоћ са неким задатком и други запослени виде ту поруку у року од неколико минута и стижу у помоћ. Да би унапредио подршку тима, Лутке даје такође сваком запосленом џепарац, којим могу да награде друге запослене за постигнуте успехе.
7. Заппос: Иза иновације Заппос лежи безброј добрих страна које охрабрују дружељубиву средину укључујући смути и капућино барове, фитнес изазове и недељну обавезну забаву.
<�имг цласс="рфлоат" срц="хттп://с13.постимг.орг/вбттyдк6в/заппос.јпг" />
ФОТО: <�а хреф="хттп://пинтерест.цом"> Пинтерест </а>
Њихов програм бонуса за сараднике, којим запослени могу да дају бонус од 50 долара колегама које су их задивиле тог месеца, само је још један начин на који Заппос показује другим компанијама како да изграде културу компаније која се концентрише на тимски рад и заједницу.
Ове компаније схватају предности стварања сарадничке атмосфере, али горе наведене културе нису ограничене на новоосноване компаније и технолошке фирме. Уколико желите да видите промену у учинку ваше организације, можете почети данас. Мислите о начинима којима можете наградити позитивно друштвено понашање и почните да их уграђујете у свакодневни живот вашег тима. Ви (и они) ћете бити задовољни.
ИЗВОР: Mashable
Тања верује да како зрачиш, такве ствари и привлачиш!
Прочитајте и:
Dilema: Planerska grupa ili konsultant?
Kako dobiti posao bez iskustva?
Kako pobediti strah od javnog nastupa?
***
Овај текст настао је нашом жељом да млади који желе да се опробају у превођењу текстова то искуство стекну и унапреде код нас. Уколико желиш да будеш преводилац у нашем младом тиму ЦВ уз један преведени текст, са изворним, пошаљи на [email protected] са назнаком Пријава/Преводилац. Отворено за све од 15 до 35 година. Пријем нових чланова вршимо до сваког првог дана у месецу.
***
Желим повремено да добијам мејлове од портала о вестима, најновијим конкурсима и активностима OVDE
