
FOTO: Convergineer
Prevela: Ana Marković
Mnogi stručnjaci za medije, tehnologiju i moderne kompanije čvrsto veruju da je dobar dizajn ključ za uspeh bilo kog posla. Međutim, da li je dobar dizajn zaista u stanju da zagolica maštu današnjih pronicljivih potrošača? Hajde da otkrijemo u čemu je stvar!
Šta čini dizajn „dobrim“?
Baš kao što poslovni plan ne znači ništa bez temeljne analize tržišta , tako i dizajn ne znači ništa bez temeljnog proučavanja iskustva korisnika. Zapamtite, dobar dizajn nije samo obrada u Fotošopu, to je pažljiv i umetnički pristup stvaranju brenda koji će odgovarati korisnicima.
Koliko daleko dobar dizajn ide?
Iako dobri dizajni potiču iz novonastalih kompanija, tužna istina je da mnoge takve kompanije veruju da dobar dizajn dolazi posle stvaranja konačnog proizvoda. Međutim, činjenica je da je dobar dizajn izuzetno važan faktor u osiguravanju uspeha posla, naročito kada su nove kompanije u pitanju. Nije ni čudo što veliki broj istraživanja tržišta širom sveta daje pokazuje iste rezultate: nove kompanije koje potcenjuju vrednost dobrog dizajna propuštaju ključne prilike i podležu konkurenciji.
Da li „dobro“ znači „dovoljno dobro“?
Stiv Džobs je jednom rekao: „Dizajn nije samo izgled i dodir. Dizajn je i funkcija”. Upravo tako! Ako ste nova kompanija, ne trebaju vam dobri dizajni već najbolji mogući. Možda logo koji predstavlja vašu strast, energiju i viziju! Vizit karta koja podržava vaše strategije u marketingu i promoviše vaš brend! Dizajn proizvoda koji poboljšava iskustvo vaših korisnika! Međutim, da biste imali takav dizajn potrebno je da zaposlite odlične dizajnere i potrošite čitavo bogatstvo. Izazov je naći talentovane dizajnere koji mogu da osmisle kvalitetan dizajn po pristupačnim cenama.
Kako dobiti svetske talente za sitne pare?
Ne postoji jednostavno rešenje kada su u pitanju neverovatno talentovani dizajneri i mali budžet i morate da budete pametni. Na kraju, vaš posao je vaša avantura iz snova i ne smete da rizikujete. Međutim, šta ako vi niste dizajner i ne znate kako da pronađete nekog? Čak i ako uspete da zaposlite neku od veoma skupih agencija za dizajn ili ako nađete honorarca, koji nije skup, ali možda ne može da pruži željeni kvalitet, nećete imati previše opcija. Dakle, da li to znači da morate da istresete džepove ili da pravite kompromise na uštrb kvaliteta vašeg dizajna? Naravno da ne! Da li ste čuli za izraz „grupno finansiranje”(crowdsourcing)?
FOTO: Sparklogix
Dizajniranje uz pomoć grupnog finansiranja
Dugo vremena su kompanije zapošljavale agencije za dizajn koje bi pravile dizajne prilagođene tim kompanijama. To je funkcionisalo u slučaju multinacionalnih kompanija kao što su Fejsbuk (Facebook), Majkrosoft (Microsoft) i Epl (Apple), koje su imale ogromne budžete na raspolaganju. Međutim, nove kompanije i mala preduzeća ne samo da ne mogu sebi da priušte takav luksuz, već nemaju ni prava sredstva. U tim slučajevima, tržišta za grupno finansiranje kao što je Designhill.com pružaju odlične platforme gde hiljade registrovanih dizajnera širom sveta mogu da osmisle dizajne za logoe, majice, vizitkarte koji odgovaraju potrebama kompanija.
Uslovi ovakvog dizajniranja omogućavaju kompanijama da se koncetrišu na svoje sposobnosti dok radnici van kompanije osmišljavaju dizajn za njih. Tako se eleminišu strah od rizika, povrede autorskih prava i dostupnosti cene dok se obezbeđuje sigurna i pouzdana usluga koja vlasnicima kompanija pruža mogućnost da biraju između više od 100 dizajna posle sedam dana. Takva tržišta su omogućila kompanijama, posebno novim, da poboljšaju kreativnost, povećaju izbor mogućih dizajna, smanje troškove i da se pročuju, sve u isto vreme.
Designhill: sve što vam treba za vaš dizajn
Od svog nastanka, Designhill je postao jedna od najvećih i najpouzdanijih platformi za grupno finansiranje sa više od 20 hiljada registrovanih dizajnera i preko 30 kategorija za dizajn. Sajt nastoji da pomogne preduzećima da brzo dobiju željene dizajne po dostupnim cenama. Najbolje od svega je što garantuju potpuni povraćaj novca. U proteklih nekoliko godina, mnogo novih kompanija je koristilo Designhill u potrazi za novim, kreativnim i dugotrajnim idejama. Preporučujemo da ga isprobate!
IZVOR: Startyourbusinessmag
Ana je umetnik u pokušaju, žestoki pobornik optimizma i čokolade.
***
Pročitajte i:
Treba li biti stručnjak da bi se započeo biznis?
Sedam najinovativnijih početnih biznisa u Italiji
Postanite honorarac bez ikakvog iskustva!
***
Ovaj tekst nastao je našom željom da mladi koji žele da se oprobaju u prevođenju tekstova to iskustvo steknu i unaprede kod nas. Ukoliko želiš da budeš prevodilac u našem mladom timu CV uz jedan prevedeni tekst, sa izvornim, pošalji na [email protected] sa naznakom Prijava/Prevodilac. Otvoreno za sve od 15 do 35 godina. Prijem novih članova vršimo do svakog prvog dana u mesecu.
Želim povremeno da dobijam mejlove od portala o vestima, najnovijim konkursima i aktivnostima OVDE




