
Сложићемо се да је мода уметност и резултат врхунске креације. Али не смемо и не желимо занемарити бизнис страну моде – мода као огранак индустрије који прави велике профите и има своје бизнис тактике које су увијене у најлепше материјале и боје, све са циљем да изазове реакцију допадања која је први корак на акцију куповине! Све је то савршено „скројено“! Али баш таква каква јесте она мами нашу пажњу и интересовање, што је мистичнија и недоступнија она је примамљивија. Треба јој се посветити и приклонити како би се разумела. Не брините, неко то ради уместо нас (Вас) – ВАННАБЕ МАГАЗИНЕ, онлине портал посвећен моди и животу у вези са модом. Нина Фићовић, један од оснивача ВБ-а, је наш саговорник. Дипломирала је на Филолошком факултету у Београду, одсек за италијански језики, али и на добром запажању шта је и какав интернет концепт потребан овдашњој и садашњој интернет публици. Из жеље да изгради сопствени модни бренд изградила је инетренет тренд – ВАННАБЕ - идеја, концепт, бизнис.
Када се погледају подаци који сведоче о посећености Вашег портала и ФБ странице, то делује импозантно. Бројке су следеће: више од пола милиона месечних посета порталу, на Фацебооку окупљате више од 31, 500 фанова а на Твитеру вас прати преко 1, 600 људи. На шта прво помислите када погледате ове бројке: одговорност, притисак, захвалност или...?
Прво помислим на рад и борбу, али и на одговорност и притисак. Ипак ми се поред свих тих бројки чини да је све то мало и недовољно. Бројке говоре да је Ваннабе Магазине постигао успех за кратко време, али то није ни трећина онога што на првом месту ја очекујем и што се очекује. На неки начин Ваннабе Магазине је на самом почетку, и оно најбоље тек предстоји.
Шта је дифферентиа специфица ВАННАБЕ магазина?
Специфично у Ваннабе-у је његов концепт који се из дана у дан надограђује и променљивог је карактера. Увек нешто ново нудимо нашој публици и на свој начин се обраћамо младима. Сви наши текстови носе лични печат. Поред тога, Ваннабе Магазине, је алтернатива постојећим издањима, чија је тематика везана за моду, беаутy и лифестyле, уз чест осврт на друштвену ситуацију. Оно што је битно напоменути јесте да у Ваннабе-у пишу и раде млади за младе. Једна од идеја ВМ-а јесте да промовише младе талентоване људе и окупља истомишљенике.
Први утисак који оставља ваша "Онлине" редакција је БРОЈНОСТ. Који су механизми којим се сарадници-новинари укључију и бивају део ВАННАБЕ идеје и бренда?
Наша редакција јесте бројна и окупља преко сто сарадника. Разлог томе је и наша Škola web novinarstva , тачније онлине школа, у којој је настава осмишљена тако да полазницима пружи знање и искуство неопходно за рад на веб порталима, онлине магазинима или за вођење сопственог блога и подељена је на три курса од којих сваки траје по месец дана. Део нашег тима сачињавају и студенти друштвених факултета, државних и приватних, који на Ваннабе Магазине-у могу стећи праксу од шест месеци. Такође, врло смо поласкани чињеницом да је Инбоx мејла наше редакције (редакција@ваннабемагазине.цом) пун порука блогера, писаца и новинара који желе да буду део нашег тима. То говори да смо на добром путу.
Дипломирали сте на катедри за италијански језик Филолошког факултета у Београду. Италија - мода - модни онлине магазин...да ли је веза крајње случајна или?
Цео живот се бавим различитим облицима уметности, а идеја за Ваннабе Магазине је проистекла из тога што сам једно време студирала модни дизајн и из жеље да изградим свој модни бренд. Италијански је само још једна од мојих љубави и Италија јесте модно инспиративна али то није било пресудно у мом случају.
Које су предности а које мане Интернет пословања? На који "захтев" и "правило" интернет пословања најтаже одговарате?
Интернет у Србији није још увек толико развијен и информисаност о потенцијалима и могућностима интернета је недовољна, што се одражава на сарадњу са потенцијалним клијентима, који услед те неинформисаности не увиђају предности и неопходност интернета као новог медија. Још увек недовољно новца су вољни да потроше на оглашавање на интернету у односу на традиционалне медије. То су мане. О предностима бих говорила само у своје име. За мене је Интернет језик којим говоре сви, будућност и слобода изражавања, креативност и померање граница. Свој посао волим па самим тим сам у предности што имам могућност да то и радим. Ни на једно правило не одговарам тешко јер су правила јасна као и у свакој игрици, али не одговарам на захтев који је карактеристичан за пословање у Србији, а то је очекивање бесплатних услуга.
Добра идеја нас води добром бизнису, али шта нас води доброј идеји? Како сте Ви дошли на идеју покретања модног онлине магазина, шта Вас је мотивисало и подстакло да размишљате у том правцу?
На првом месту љубав према моди, а затим схватање и увиђање значаја интернета као медија јер у овом периоду још увек оффлине бизнис модели траже начин да свој модел пребаце на онлине. Што се тиче инспирације, мене инспирише буквално све, довољно је само да посматрам са стране. А оно што поред неке визије коју имате води ка доброј идеји јесте уклапање визије у реалне оквире културолошке средине у којој желите да пласирате ту своју визију. Мотивисала ме је љубав према забави, моди, слобода комуникације изражавања коју традиционални медији не омогућавају. Ново виђење моде и лифестyле-а, реалистичнији приступ свему томе, јер мода одавно није само привилегија појединаца. Такође и модни блогови. Њихова појава је значајно променила приступ светској модној сцени.
Све се више говори о значају интернет маркетинга и промоције "производа" путем социјалних мрежа. Постоји ли базични савет када је реч о тој врсти промоције? Без чега се не може и која правила се морају поштовати?
Истина је да друштвене мреже у многоме помажу промоцију производа. Путем Фацебоока и Твиттера осим што окупљамо истомишљенике трудимо се да својим фановима и пратиоцима пружимо свакодневну дозу инспирације, Ви то назовите промоцијом производа. У складу са правилима које аутори друштвених мрежа постављају сва остала су занемарљива јер публика цени иновативност, различитост и креативност. И то би било једино правило – представљање „свог производа“ на различите начине, кроз текст, фотографију, поруку... тако да буде доступан свима.
Модни савет младима за крај...
Спознајте себе и пронађите свој начин модног изражавања. Не копирајте све што видите. Пратите трендове али их прилагођавајте свом стилу. Изучите мало модну историју и њен друштвени значај да бисте могли да је стварно разумете, волите и живите.