Tweet

Нећемо лицитирати са моментом када је почело, и то интезивно, да се прича о проблему одлива мозгова, као што нећемо лицитирати (барем не у овом интервјуу) са одговорима на питање ЗАШТО ОДЛАЗЕ? То је чињеница које смо сви свесни - млади и успешни људи из Србије се одлучују да са собом понесу најважнији капитал 21 века, знање.

Моје кључно питање је: Можемо ли претпоставити КАКО млади и успешни стручњаци из Србије живе у иностранству? Како и колико раде а како и колико се одмарају? Одговори који следе нас могу мотивисати, улити наде и храбрости да кренемо њиховим путем АЛИ, могу нас освестити и дати реалну слику да ни ”тамо негде” није све онако како замишљамо. Или можда јесте? Процените сами, кроз одговоре и ставове које износе Ивана Драговић и Димитрије Перишић.

Ивана Драговић (у даљем тексти И.Д.) је дипломирала на Филолошком факултету у Београду (катедара за Грчки језик). Захваљујући стипендији, која јој је омогућила наставак школовања у Атини, успева да усаврши језик али и да стекне снажну базу и добру предиспозијцију за Судског тумача Грчког језика. Али, спонтаност и непредвидивост живота је одводе у другу временску и климатску зону – Дубаи. Пуна ентузијазма одлучује да се опроба у маркетинг сектору и у циљу тога магистрира на МА Маркетинг Цоммуницатионс на Миддлесеx факултету из Лондона. Тренутно ради рад за највећу групу компанија у Емиратима, Ал Футтаим, за познат бренд Хертз.

Димитрије Перишић (у даљем тексту Д.П.) је дипломирао на Елмхурст Цоллеге у Чикагу из области економије и финасија. Праксу стиче у Уницредит банци у Београду у коме се не задржава предуго. Станица након Београда је Америка и НYЦ инвестициона банка Мерил Линц у којој је ангажован у маркетинг сектору као и у сектору који се бави финансијском и стратешком анализом целокупне компаније. Следи Париз и медијска компанија у области штампе и луксузне робе Лагардере Сервис. Тренутно је фиинансијски директор у Лагардере Сервицес у Букурешту а хоби ставка коју не треба заборавити је - завршени курс на НYЦ Институту за Кулинарство.

Да ли је ваша одлука за одлазак у иностранство била донета ”преко ноћи” или сте о њој интезивно размишљали и калкулисали колико је то добро по вас и вашу будућу каријеру?



И.Д: Одлука је донета ради даљег усавршавања грчког језика у Атини. То ми је било омогућено добијањем осмомесечне стипендије. Одлучила сам да је то шанса која се мора искористити. Након тога следи одлука број 2 – а то је наставак живота у Дубаиу како због каријере тако из приватних разлога.

Д.П: Одлука о одласку у Америку је донесена у 17-ој години те није постојало превише калкулисања, али је постојала жеља да се упозна тај део света. Ова временска дистанца ми дозвољава да тврдим да је то била најбоља одлука, у досадашњем животу, јер, у супротном, моја каријера не би имала ове размере.

Које су кључне разлике у пословању измедју Србије и Дубаиа, односно Србије и Француске?

И.Д: У Дубаиу је интересантно радити јер сте свакодневно у контакту са људима који долазе из разноразних делова света. Пример који сведочи о томе је и моја канцеларија у којој имамо 11 различитих националности! Таква ситуација вас учи да будете прилагодљиви и отворени за разумевање и прихватање различитости. Трудим се, како својим пословним залагањима и резултатима, тако и односом према људима да Србију увек представљам у најбољем светлу!

Д.П: Сматрам да је кључна разлика у пословању између Србије и Француске однос према самом прослу. Французи имају велику дозу опрезности приликом стварања и реализације неког новог пројекта, улагања, планирања итд. Ниво и степен размишљања у погледу стратегије је на вишем и развијенијем нивоу у односу на Србију. То су генералне ставке које бих означио као различите, али изузеци увек постоје…како у Србији тако и у Француској.

Како изгледа један ваш радни дан?

И.Д: Радно време је слично као у Европи, од 9 до 18 часова и имамо сат времена паузу за ручак. То је оно што је званично, али у пракси је на ”снази” флексибилно радно време тј. неки пут радни задаци и обавезе захтевају да останем дуже на послу али има и периода када се са послом завршава раније. На сваких пар месеци путујемо на Салес & Маркетинг конференцију у Лондону, што је доста занимљиво јер се састајемо са колегама из свих земаља Европе и Средњег Истока. То бих истакла као предност компаније за коју радим јер је Хертз глобални бренд који има представништва у скоро свакој земљи на свету.

Интересантно је споменути да су наши викенд дани петак и субота, што је по мом мишљењу боље јер никад немам осећај монотоне, понекад и депресивне недеље као раније кад сам живела у Београду.

Д.П: Посао започињем у пола 9. Пауза за ручак је између 12и30 и 13и30. Не одлази се кући пре 18 часова сигурно, чак постоје периоди када се на послу остаје до 19 часова. Прековремени рад као дефиниција не постоји, битно је завршити радне задатке а у ком временском погледу, сасвим је неважно.

Tweet
Коментари

ВЕСТИ