Tweet
U današnje vreme, firme koje nemaju svoj veb-sajt za većinu ljudi ne postoje!

FOTO: Psaltis

Prevela: Danijela Drljača

Sajmon Devonšir, preduzetnik u Velikoj Britaniji i direktor Vajra Jurop (Wayra Europe) govori o tome zašto su se promenile potrošačke navike.

Kao kupac, bukvalno ne mogu da se setim kada sam poslednji put išao u samoposlugu.

Bukvalno sve što kupujem nabavljam onlajn. Moje ponašanje nije neobično. Ne mislim da je napredak mojih kupovnih navika posebno neuobičajen. Iako sam neosporno aktivniji u elektronskoj trgovini nego prosečan potrošač, čini mi se da će moja navika kupovine onlajn postati pretežno normalna i da je ovaj prelaz na elektronsku trgovinu potpuno neminovan.

A ipak, poslovanje je izgleda ostalo zaglavljeno u prošlosti:

Statistika vlade Velike Britanije alarmantno ukazuje da u pojedinim sektorima čak polovina preduzeća u Velikoj Britaniji još uvek nema veb-sajt. A zabrinjavajuće je to što od onih koji imaju veb-sajtove, skoro pola ih nisu transakcioni. Vlada razočarano tvrdi da je udeo elektronskog poslovanja u odnosu na ukupno poslovanje Velike Britanije približno jedna trećina- što znači da dva od tri preduzeća nema transakcione veb-sajtove.

Međutim, vodeći poslovno odeljenje kompanije O2, znam iz ličnog iskustva da je pre tri godine, kada su ih pitali, većina vlasnika preduzeća u Velikoj Britaniji bila nepokolebljiva u tvrdnji da je za vođenje posla neophodno imati broj fiksnog telefona.

Prebacivanje poslovanja na internet:

Postoji mnogo razloga zašto poslovni ljudi odlučuju da ne idu onlajn. Ključna shvatanja za koje sam čuo da navode na oprezno izbegavanje „prelaska na digitalno“ uključuju: „Već imam dovoljno posla, ne želim/ne treba mi više obaveza“, „Ne znam kako da to izvedem“ ili „Da, koristim internet, ali ne i moji klijenti“.

Shvatio sam da ubeđivanje nije od naročite pomoći. Umesto da jednostavno pričamo o nečemu na šta očigledno ne mogu biti primorani, korisnije bi bilo da pričamo o onome što izgleda da uopšteno prihvataju da ima pravog poslovnog smisla: fiksnim telefonima.

Onlajn je novi fiksni telefon

Britanska preduzeća bi trebalo da uzmu u obzir da je prisustvo na internetu važnije od kancelarijskog fiksnog telefona. Onlajn je novi fiksni telefon. Fiksni broj je bio znak autentičnosti preduzeća. Pomak ka digitalnoj ekonomiji znači da klijenti više veruju preduzećima s veb-sajtovima i smatraju preduzeća verodostojnijim ako nude mogućnost obavljanja posla onlajn bez problema.

Veb prisustvo više nije neobavezno:

Nezavisno od poslovnog apetita da se privuče više klijenata; bez obzira na želju vlasnika preduzeća i ambicije za proširenjem; u Digitalnoj Ekonomiji strastveno verujem da:

- Svako preduzeće sada mora da ima veb-sajt, nezavisno od vrste posla.
- Nema izuzetaka. Bukvalno.

Biti onlajn ne znači samo raditi posao, radi se o tome da vas mogu pronaći. Radi se o uštedi vremena (vašeg i vaših klijenata). I najvažnije, radi se o tome da vam se može verovati.

IZVOR: Business Matters


Danijela je obožavalac individualnosti kao najveće čovekove vrednosti.

***

Pročitajte i:

Neizgovorena pitanja na razgovoru za posao
Kako da napišem CV
Proverite koliko poznajete poslovni bonton

***

Ovaj tekst nastao je našom željom da mladi koji žele da se oprobaju u prevođenju tekstova to iskustvo steknu i unaprede kod nas. Ukoliko želiš da budeš prevodilac u našem mladom timu CV uz jedan prevedeni tekst, sa izvornim, pošalji na [email protected] sa naznakom Prijava/Prevodilac. Otvoreno za sve od 15 do 35 godina. Prijem novih članova vršimo do svakog prvog dana u mesecu. Želim povremeno da dobijam mejlove od portala o vestima, najnovijim konkursima i aktivnostima OVDE Odricanje od odgovornosti

Tweet
Komentari

VESTI