FOTO: Youtube
Prevela: Marija Jovanović
1. Stiven King je prvobitno trebalo da napiše scenario
Stiven Spilberg je 1980. godine napisao skicu na 11 strana pod naslovom „Noćno doba“ i želeo da lice užasa dobije svoj krajnji oblik u scenariju po njegovoj ideji. King i Spilberg su se sastali na jednom prijatnom ručku, ali Kingov izdavač je navodno tražio previše novca za posao.
2. Komšiluk Frilingovih je rađen po uzoru na Spilbergov
Iako se Cuesta Verde, opština u kojoj Frilingovi žive, nalazi u Južnoj Kaliforniji, Spilberg je priznao da je on „zaista opisivao komšiluk u predgrađu Skodsdejla, u Arizoni, gde je odrastao. To je način života u američkom predgrađu; garaže za dva automobila, mnogo kuća koje sve liče jedna na drugu, planski raspoređenih duž, uglavnom, ortogonalnih ulica, ali i slepim ulicama, prodavnice U-Totem na kraju ulice i osnovna škole do koje smo mogli ići pešice. Porodica Friling u „Kućnom duhu“ je tipična u poređenju s ljudima koje sam poznavao i sa kojima sam odrastao u Skodsdejlu.“
3. Slična je jednoj epizodi „Zone sumraka“
Ričard Mateson je u „Zoni sumraka“ napisao epizodu „Izgubljena mala devojčica“, u kojoj se radi upravo o devojčici koja prelazi u drugu dimenziju kroz zid svoje spavaće sobe. Mateson je jednom rekao da je „Kućni duh“ inspirisan ovom epizodom, ali da za to nikada nije dobio zasluge.
4. Glumica Dru Barimor je bila na audiciji za ulogu male Kerol
Spilberg je smatrao da bi ona više odgovarala za ulogu u filmu „E.T“, koji je izašao nedelju dana nakon „Kućnog duha“.
5. Glumac koji je igrao Martija, odustao je od glume da bi postao učitelj
Martin Kaselja prestao je da se bavi glumom da bi postao učitelj, ali je uprkos tome bio na audiciji za ulogu inspektora za paranormalne slučajeve. Spilberg, koji se dobro znao sa Kaseljom iz ranijih filmova, voleo je da se šali sa njim pretvarajući se da je Kaselja dečko koji parkira automobile, tako što bi mu uvek bacao svoje ključeve od kola kada bi ga video. Saznanje da je dobio ulogu u „Kućnom duhu“, Kaselja je dobio od Spilberga nekoliko trenutaka pošto je uhvatio njegove ključeve.
6. Stiven Spilberg je bio producent od akcije. Bukvalno.
U sceni kada je Marti trebalo da odere svoje lice, Spilberg je odrao napravljeni realistični model (bistu). Kaselja je instistirao da to Spilberg učini, jer su imali samo jednu bistu tako da je bio zabrinut da ne pogreši i upropasti kadar.
7. Scena sa slaganjem stolica je snimljena iz prvog pokušaja
Kada se Dajen (DžoBet Vilijams) okrenula od stola, ekipa je brzo zamenila kuhinjske stolice već složenim stolicama.
8. Scena sa drvećem je snimljena „unazad“
Robija (Oliver Robins) je drvo ispljunulo, a ne progutalo. Zamenom kadra učinili su da na kraju sve mnogo bolje izgleda.
9. Ideja za drvo koje hvata Robija proizašla je iz sećanja iz detinjstva
Majkl Grejs se pridružio Spilbergu i Marku Viktoru u pisanju scenarija. Inspiraciju za scenu sa drvetom dobio je sećajući se jedne olujne noći kada je bio mali i sam u svojoj porodičnoj kući, gde je sedeo na stepenicama na drugom spratu. Kada je grom udario u drvo u njegovom dvorištu, jedna velika grana je slomila prozor zarivši se unutar kuće, vrlo blizu njega.
FOTO: Reflections on film and television
10. Tandžina je radila samo šest dana
Zelda Rubinštajn je četiri puta bila na probnom snimanju pre nego što je dobila ulogu Tandžine, medijuma. Priznaje da joj je uloga promenila život iako je bila na setu samo šest dana od 12 nedelja koliko je trajalo snimanje. Nakon snimanja, Rubinštajnova nije čula glasa ni od koga uključenih u film čitavih godinu dana, što ju je navelo da pomisli da nikada više neće videti svetla reflektora.
11. Tob Huper je jeo začinjenu hranu na setu
Tob Huper, koji je takođe režirao i „Teksaški masakr motornom testerom (The Texas Chain Saw Massacre 1974), jeo je halapenjo papričice da bi ga napunile energijom za duga i naporna snimanja. Uživao je i u indijskom kariju kada je imao vremena.
12. Holiday Inn je ispromovisao producentov mađionačarski trik
Znak hotela „Holiday Inn“ pozdravio je „Dr Fantasy and Friends“. Frenk Maršal, producent ovog filma, nosi scensko ime Dr. Fantasy (Dr. Mašta) i poznat je po tome što uvek priredi jednu malu mađionačrsku predstavu na kraju svake svoje filmske produkcije.
13. Kuća koja se urušava bila je 1,8m širok model
Bilo je potrebno četiri meseca da se napravi. Debele žice bile su smeštene unutar modela i izvučene u levak, gde je kuća onda stajala iznad levka i snimanje je rađeno odozgo. Da je nešto krenulo po zlu, model bi se istopio ili izgoreo u plamenu.
14. Postoji još uvek zabuna da li je Spilberg u stvari režirao film ili nije
Spilbergu nije bilo dozvoljeno da režira i „Kućnog duha“ i „E.T.“, ali je on vrlo često bio na snimanju „Kućnog duha“, što je izazvalo mnogo glasina o tome da on možda tajno ipak režira i ovaj film. „Mnogi su me to pitali nebrojano puta, da osećam da bi trebalo jednom za svagda da to razjasnimo“, rekao je Huper za A.V Klub. „Sve je počelo od jednog članka iz „L.A. Times-a“: Kada smo snimali na lokaciji kuće, prve dve nedelje snimanja radili smo van kuće, tako da sam imao jednu scenu iz dve jedinice, gde je sekundarna trebalo biti urađena ispred kuće. Pošto sam ja bio iza kuće i snimao Robi i drvo, gde ona posmatra sahranu malog kanarinca, Stiven je umesto mene odradio snimanje ispred kuće.
FOTO: Drafthouse
U tom momentu, dok je Spilberg snimao malu trku automobila, ekipa „L.A Times-a“ je stigla na set i zatekla datu scenu objavivši potom naslov „Mi ne znamo ko ovde režira film“. Odatle je cela ova prokleta stvar proistekla i počela da postaje legenda. Zaista, to je moje znanje o ovome, pravio sam film, a onda su počele glasine o tome pošto sam završio“. Zelda Rubinštajn je izjavila da je Spilberg bio režiser tokom tih šest dana dok je ona bila na snimanju.
15. Spilberg je lobirao za PG ocenu (Parental Guidance Suggested - preporučuje se prisustvo roditelja jer materijal možda nije prigodan za decu)
MPAA (Američka filmska asocijacija - sistem rangiranja filmova) prvobitno je „Kućnom duhu“ dao rang R (Restricted- nije dozvoljeno prikazivanje deci mlađoj od 16 godina bez prisustva roditelja). Spilberg je govorio odboru MPAA-a da on pravi filmove PG ranga, a ne R i uspeo u tome da to promene (PG-13 rang koji preporučuje strogi nadzor roditelja, jer materijal možda nije prigodan za decu mlađu od 13 godina nije postojao do 1984. godine).
16. Neki veruju da je film možda proklet jer su na snimanju koristili skelete i kosti, koje su navodno bile prave
Heder Ouruk (Kerol En) umrla je sa 12 godina od srčanog zastoja i septičkog šoka, uzrokovanih pogrešnom dijagnozom crevne stenoze pre objave trećeg dela ovog filma. Dominik Dun (Dejna) ubijena je od strane svog bivšeg dečka pet meseci pošto je film izašao. Džulijan Bek, koji je igrao Kejna u nastavku, umro je od raka na snimanju filma (bio je upoznat sa svojim stanjem kada se prijavio za film). Vil Simpson, koji je igrao Tejlora u nastavku, umro je od otkazivanja bubrega godinu dana od objavljivanja filma.
Sve ove nesreće podigle su glasine na račun rekvizitora da je produkcija filma ukleta, pošto je on navodno tražio prave kosture.
IZVOR: Mentalfloss
Marija je zaljubljenik u brojeve, umetnost, putovanja i kulturu, a plesom obnavlja svoju energiju.
***
Pročitajte i:
Čime su vas plašili kada ste bili mali?
Sedam zastrašujućih istorijskih ličnosti!
Umetnik F. Daćevac: Umetnost na terenu
***
Ovaj tekst nastao je našom željom da mladi koji žele da se oprobaju u prevođenju tekstova to iskustvo steknu i unaprede kod nas. Ukoliko želiš da budeš prevodilac u našem mladom timu CV uz jedan prevedeni tekst, sa izvornim, pošalji na [email protected] sa naznakom Prijava/Prevodilac. Otvoreno za sve od 15 do 35 godina. Prijem novih članova vršimo do svakog prvog dana u mesecu.
Želim povremeno da dobijam mejlove od portala o vestima, najnovijim konkursima i aktivnostima OVDE