Класична Гримова и Дизнијева Пепељуга била је послушна, стрпљива и у непоколебљивом уверењу да се снови остварују ако их довољно чврсто сањаш. Морална врлина и девојачка чедност биле су проверени аусвајс за улазак у зону удобне будућности, зону опасану одважношћу, сналажљивошћу и каваљерством принца који ће се побринути за ”живели су срећно до краја живота” сценарио. Опасности су остајале на солидном растојању, иза двокрилних забрављених врата краљевства.

Autor: Radmila Radojković
Модерне Пепељуге су брзо схватиле да су заштитнички настројени вршњак из суседства и чиграсти јапи из канцеларије преко пута, који су у међувремену одменили принца у неколико филмованих верзија ове приче, само равноправни саборци у тридесетогодишњој отплати кредитираног живота из бајке. Марљиво су похађале факултете и градиле каријере, покушавајући да сачувају у себи ону шипарицу која је изгубила поцепану старку док је у поноћ бежала са школске игранке на коју јој је било забрањено да оде.
<�имг цласс="флоат" срц="хттпс://с29.постимг.орг/сyрy8бепј/ИБЗ_4941-2.јпг" />
Фото: Игор Бајић
За разлику од класичних и модерних, постмодерне Пепељуге нису завршиле у бајци – ни писаној, ни филмованој. О њима се ретко и говори. Оне раде за минималац, кредитирају се зарад пуког опстанка и подозриве су према принчевима. Њихова свакодневица је далеко мање сјајна од површине застакљених шалтера и исполираних подова чекаоница које нам на крају сваке смене остављају у аманет за наредни дан. Оне своју ципелицу могу да пронађу још једино на синдикалној продаји обуће на пет месечних рата.
Но, та ципелица више није симбол сигурне и романтизоване будућности, нити кључ за доживотну срећу. Она је пре једнократни калауз за врата која модна индустрија пред постмодерним Пепељугама углавном затвара. Трендови и брендови најчешће превазилазе њихове платежне моћи. Када се након дугог радног дана врате у сопствена домаћинства у којима их поново четке и метле чекају на готовс, моду могу да терају само под тепих и доврага.
<�имг цласс="флоат" срц="хттпс://с4.постимг.орг/8q7ммј2тп/ИБЗ_4894-2.јпг" />
Фото: Игор Бајић
Принца, неодољивог дечака из суседства и чиграстог јапија заменио је референт продаје. Превејани шанер са утренираним шармом давно гепљеним на некој распродаји. Што шапуће милозвучно трговачким сленгом и жаргоном у пола цене. Прорачунато ласкав, префригано упоран и, на махове, сасвим неодољив.
Он нуди ориђиђи италијана са дуплим штепом ручне израде, приде пенџетиран као поткован. Млада дама која толико ради мора једнако и да се забавља, зарад космичке равнотеже, а и пише јој у хороскопу да је чека луд провод. Он зна једно одлично место и ако је он тамо не одведе, ове ципеле засигурно хоће!
Ако не штима, не мари! Пронаћи ће он модел који боље паше укусу и џепу. А на пет рата, свака је ципела јефтина. Ако се неко у фамилији ускоро жени, има он и свадбарски шик у коме може да се игра цело вече, а заова да ти пукне од муке што њено крофнасто стопало не може да стане у тако нешто.
<�имг цласс="флоат" срц="хттпс://с7.постимг.орг/и8бxз3д63/ИБЗ_4992-2.јпг" />
Фото: Игор Бајић
Она ће меркати ципелу, он ће меркати њу. Познаје она такве – и ”принчеве” и ципеле. Тај лежерни шармер став је само фасада заправо аутентичног постмодерног принца који се потуца од једне до друге синдикалне продаје, ломећи лубове нових ципела на упорним задебљалим петама лажних Пепељуга, јурећи провизију и тек понекад ону Праву. Исто као што је и тај дупли штеп заправо фасада једне вероватно фушерски лепљене ципеле.
Постмодерној Пепељуги је савршено јасно да тражи ескапизам у конзумеризму и да ће овом принцу бити Права само док му не обезбеди провизију. Ипак, понекад на крају радног дана жели да моду поново тера по корзоу а не доврага. Уосталом, проба је ништа не кошта.
<�имг цласс="флоат" срц="хттпс://с14.постимг.орг/тqсн2x0у9/ИБЗ_5037-2.јпг" />
Фото: Игор Бајић
Можда ће овом штиклом преорати столове на наредној рођачкој свадби, а можда ће већ наредног дана њоме обити врата канцеларије председника синдиката који би требало да се бори за боље услове рада, а не да јој подваљује имитацију бољег живота на пет месечних рата.
Можда ће је на крају смене овај постмодерни принц сачекати на излазу из фирме, мангупски наслоњен на свој дотрајали доставни комби. Никад се не зна. Што се ове Пепељуге тиче, сада све зависи од инспирације и добре воље неког постмодерног тебре Грима.
Извор: Lola Magazin
***
Прочитајте и:
Rediteljke unose revoluciju u horore
Eleonor Ruzvelt - prava Prva dama
Kneginja Jelisaveta kao femme fatale
***
Овај текст настао је нашом жељом да створимо алтернативни веб простор за младе где могу да пишу о свим оним темама које сматрају важним, искрено и без ограничења! Уколико желиш да и ти будеш члан нашег младог тима и допринесеш развоју наших амбиција, твоје идеје су нам добродошле! Није потребно искуство, већ само жеља и идеје! ЦВ и један текст са валидног мејла пошаљите на [email protected] ЦЦ [email protected], са назнаком "Пријава / о женама". Пријем нових дописника врши се најкасније сваког првог дана у месецу. Отворено за све од 15 до 35 година. Пријем нових новинара вршимо до сваког првог дана у месецу.
Желим повремено да добијам мејлове од портала о вестима, најновијим конкурсима и активностима OVDE




