Tweet

Ово је гостујући чланак Стива Сиболда, корпоративног консултанта и аутора „177 тајни менталне жилавости светске класе“.

Превела и приредила: Јелена Дмитровић

ФОТО: Planthework

У сваком предузећу постоји неколико запослених који се истичу. Они су ти који увек први заврше, добију признање за своја достигнућа и на крају направе свој пут ка унапређењу. Неибежно, они знају како да играју политичку игру. Али, постоје и друге особине које су заједничке радницима светске класе. Ево како можете бити један од њих.

1. Будите опседнути продуктивношћу. Најбољи запослени су склони да раде на пословима и у фирмама које воле. Као резултат тога, мисли како да буду још успешнији и продуктивнији ретко напуштају њихов ум. У ствари, велики морају себе да натерају на нерадне активности, како би свом уму дали прилику да се одмори и опорави. (Погледајте „Како зауставити свој ум од превише напорног рада“.)

2. Решавајте проблеме. Решавање проблема је камен темељац трговине. Просечни запослени имају склоност да проводе више времена у трци за позицију да стекну наклоност својих претпостављених него да се баве решавањем проблема. Велики нису заинтересовани за управљањем славом, они су заинтересовани за резултате. Менаџери светске класе и запослени решавају проблеме брзо и прелазе на решавање већих и сложенијих проблема, било појединачно или као део тима.

3. Преузмите ризике. Најчешћа роба у корпоративној Америци јесте менаџер продаје који жуди за одобрењем и пријатељством свог продајног тима. Друга најчешћа роба је менаџер продаје који управља својим тимом гвозденом песницом, одбијајући да размотри повратне информације или улаз са терена.
Лидери светске класе нису ни диктатори нити микроменаџери. Уместо тога, они имају два примарна циља: повећање прихода и налажење оног најбољег у људима које воде. То би могло да значи бити непопуларан и гурати људе изван њихове зоне комфора, или бити ту за члана тима који је дотакао дно. Ови лидери се могу прилагодити свакој ситуацији. Велики никада не играју на сигурно када је у питању вођење њиховог тима кроз промене, знајући да је њихов посао да служе као водичи и тренери.

4. Имајте јаку радну етику. Аматери раде само довољно напорно да побегну отказу. Они очекују да добију надокнаду за сваку ситницу коју раде – ако им могу превише надокнатити, још боље.
Професионалци имају управо супротан начин размишљања. Они разумеју да ће тржиште светске класе богато наградити радну етику са бескрајном бујицом могућности. Ова радна етика је разлог због којег толико имиграната долази до слободног света и постају милионери. Они су толико захвални на прилици да напорно раде да нико не може да их убеди да успоре.

5. Пронађите тренера. Корпоративна Америка и предузетници почињу да се хватају за нешто што је спортистима одувек познато: ако желите да повећате свој потенцијал у било чему, ангажујте тренера. Тренирање је представљање значаја руководства у организацији. Пошто су људска бића пре свега емоционална бића, надлежни тренери су експерти у потпиривању ватре која гори. Уколико су ваши запослени погодни за тренирање и уколико су отвореног ума, боље ће радити.
Невоља је то што его може да стане на пут. Најбољи запослени су најотворенији за тренирање светске класе. Они не брину о задовољству ега када је у питању побољшање њихових резултата, све што они траже јесте обод, без обзира на то колико незнатан. Када две компаније или противници иду руку под руку, много пута је једина ствар која фаворизује победника незнатна предност у размишљању, стратегији и техници.

ИЗВОР: Forbes

***
Предложите портал иСербиа за избор топ 50 сајтова у 2013. на ovom linku .

Tweet
Коментари

ВЕСТИ