Ples sa publikom

FOTO: Wikipedia

Bilbordi i reklame dugo su najavljivali "najgledaniji i najpopularniji" šou "Ples sa zvezdama", toliko da su i oni bez televizora znali da će Aleksandar Šapić zaplesati u udarnom terminu. I, šta smo dobili?

Za početak, da pojasnimo šta je trebalo da dobijemo. "Ples sa zvezdama" je rađen po licenci emisije "Strictly Come Dancing" koja ima tradiciju od već 10 godina na britanskom javnom servisu. Za to vreme, menjao se žiri, dolazili su novi voditelji, uvođeni su novi plesovi, ali ostao je koncept u kome profesionalci uče javne ličnosti standardnim i latino-američkim plesovima. Taj program sa voditeljskim parom u leptir-mašnama i večernjim haljinama i bendom koji svira uživo je upravo time što je doteran, uglađen i pomalo staromodan osvojio publiku u preko 40 zemalja sveta.

Prva TV nije mogla da propusti priliku da i publici u Srbiji priušti nešto što se pokazalo toliko uspešno, ali kako bi zagarantovala sebi još veću gledanost, morala je sve elemente još malo da naglasi i zašećeri. Zaista, ko je lud da gleda bečki valcer nedeljom uveče? Tako su ugrađeni delovi koji gađaju više ciljnih publika.

530_strictly_come_dancing.jpg

FOTO: Oddschecker

Za početak, za jednog od voditelja je postavljen Aleksa Jelić, a za komentatorku na sajtu Tamara Dragičević, koje smo mogli da upoznamo (Prva se nada, i zavolimo) u "Tvoje lice zvuči poznato". Tu je i Irina Radović, jedna od "Žena", koja je taman koliko treba mlada, lepa i iskusna u svom poslu. Bend koji svira uživo nisu uspeli da nabave, ali tako su lakše mogli da nam puste davno zaboravljene hitove poput Cecine "Kukavice" i "Mali signali" Nataše Bekvalac.

Konačno, tu su i takmičari za koje ne mogu da se otmem utisku da su postavljeni mamac za sprdnju i osuđeni na propast pre nego što se uopšte pokažu. Aleksandar Šapić i zavodljiva rumba? Ha! Tu je i Nikolija da privuče mlađu publiku, Milojko Pantić i Tanja Bošković za one starije, Niggor i Milan Kalinić da budu blesavi (samo im Andrija Milošević nedostaje, ali mora nešto da ostane i za sledeću sezonu). Takođe, da ne bi ispalo da su naše "zvezde" inače besposlene, ceo program ima humanitarni karakter utoliko što će pobednici donirati nagradu od 25.000 evra – to se, znate, zove društvena odgovonost. Ukoliko se na silu i providno izvede, zove se i patetika.

I konačno je počeo spektakl! Voditelji su ostali bez teksta! Od silnog oduševljenja mogli su samo da ponavljaju kako su svi sjajni i fantastični. Da li od treme ili pod utiskom plesača, Aleksa je ponavljao Irinino ime svaki put kada dođe red na njega, a čak i tad je morao da baci pogled na svoje papire. Irina je, jadna, pokušavala da smisli šta da kaže svaki put kada se kod nje popne novi par.

Da se razumemo, ova emisija nosi težak zadatak za voditelje – scenario nije potpuno jasan i predvidiv, parovi se smenjuju, ali se ništa stvarno novo ne dešava, tako da oni ni ne mogu nešto prepametno da smisle da kažu. Ipak, poznavanje sinonima je bolno nedostajalo, o humoru i da ne govorimo. Šarm se ipak ne može obući kao leptir-mašna. Ostaje nam da se nadamo da će bar malo provežbati za sledeći put i smisliti neke replike za ne-daj-bože.

Svi parovi su se svojski potrudili da odigraju svoje koreografije kako treba, što je žiri jednoglasno potvrdio. Međutim, kao da ni oni sami nisu bili sigurni u svoje kriterijume sve vreme. Šou su započeli davanjem izuzetno visokih ocena za taj stadijum takmičenja, da bi onda shvatili da je raspon ocena do 10, a ne do 20, pa su se uozbiljili i postali stroži.

prof_odevanje_2013.jpg

Naravno, u svakom šouu ovog tipa mora da postoji jedan "baksuz" koji sve mrzi i jedna "mica" koja će svakog da potapše po ramenu, i to su ovde više nego očigledno bili Aleksandar Josipović i Marija Prelević. I tako, dobismo pozorište – svako zna gde mu je mesto, a publika ima buljuk iz kog može da bira favorite i omražene i o njima raspreda u ponedeljak na pijaci ili na poslu.

Kada se sve površno pogleda – da, Srbija je dobila "Ples sa zvezdama". Tu je stručni žiri, tu su poznata lica, tu je ples. Ipak, one britanske elegancije nedostaje. To se vidi u kostimima, u izboru pesama, na sceni koja svetli u svim bojama toliko da plesni par ne možete ni da vidite. Ne postoji spontanost u govoru, već je sve samo zamagljena slika "pozitivne energije".

Prva TV je uzela jedan elegantan koncept i učinila ga preelegantnim, što bi rekla voditeljka Irina. To je, sa aspekta zarade, razumljivo. Mora se auditorijum nečim namamiti, jer sa njima ide i gomila oglašivača sa svojim šamponima, telefonima i popustima u supermarketu.

Mi ćemo pokušati ono što nam se servira, jer nemamo bolje, i neće nas gristi savest zato što gledamo zabavu koja će da stvori novac za humanitarne svrhe. I nećemo se zapitati – kakva je to društvena odgovornost kada mediji odluče da nas zaspu buđavim šljokicama i konfetama, čak i kada imaju priliku da pruže kvalitetnu zabavu?