Tweet

Dok je stres na nekim radnim mestima u nekoj meri normalan, preteran stres može imati uticaj na vašu produktivnost, a naročito se može odraziti na vaše fizičko i emocionalno zdravlje. To utiče i na vašu sposobnost da razlikujete uspeh od neuspeha. Ne možete kontrolisati sve na poslu, ali to ne znači da ste bespomoćni – čak i kada ste zaglavljeni u zamršenoj situaciji. Pronalaženje načina za upravljanje stresom na radnom mestu ne znači pronalaženje načina za velike promene ili svoje karijerne ambicije, već fokusiranje na ono na šta možete da utičete: na sebe.

Svako može da nauči da upravlja stresom na poslu. Postoje koraci koji vam mogu pomoći da se ublaži stres na radnom mestu, pa i poslu uopšte, i oni podrazumevaju:

Preuzeti odgovornost za poboljšanje za vaše fizičko i emocionalno blagostanje
Izbegavati zamke koji se odnose na loše navike i negativne stavove
Poboljšati svoje komunikacione veštine kako bi poboljšali odnos sa rukovodstvom i ostalim radnicima na poslu

Korak 1: Prepoznati simptome povećanog stresa na poslu

Kao što su: anoksioznost, depresija, apatija, nesanica, stalan osećaj umora, problem sa koncetracijom, stomačni problemi, povišeno konzumiranje alkohola i droge, gubitak seksualne želje, asocijalizacija.

Korak 2: Smanjiti stres tako što ćete više brinuti o sebi

Kada ste postali svesni da postoji povećana doza stresa na poslu, vreme je da počnete da se brinete o sebi, fizički i emocionalno. Nekada niste ni svesni koliko malo je potrebno da se napunite energije. Neki od osnovnih saveta, koje može svako da primeni, jesu: zdravija ishrana, piti alkohol u umerenim količinama i izbegavati nikotin, poboljšati kvalitet sna, kao i bavljenje nekom fizičkom aktivnošću.

Korak 3: Organizujte se i odredite prioritete

Vaša sposobnost da održite novonastali osećaj samokontrole u stresnim situacijama, biće dobro primljena od strane saradnika, menadžera i podređenih, što će usloviti bolje odnose na poslu i produktivnost. Neki od predloga koje mogu pomoći da bolje organizujete svoje odgovornosti: napravite uravnotežen raspored, nemojte se vraćati na nešto što je već urađeno, trudite se da ne jedete u prostoriji gde radite, odredite prioritet zadataka, delegirajte odgovornosti ukoliko ste svesni da neki posao neko može obaviti bolje od vas, budite spremni na kompromis, i pokušajte da stignete na posao 10 – 15 minuta ranije, jer ćete tako opuštenije započeti radni dan.

Korak 4: Poboljšajte emocionalnu inteligenciju

Ako ste u poslu koji sa sobom nosi veliki stres, kao jedan od saveta za samokontrolu i sticanja samopouzdanja u takvom okruženju jeste razumevanje i praktikovanje emocionalne inteligencije.

5 ključnih veština koje treba da savladate kako bi uvećali emocionalnu inteligenciju: shvatiti kada ste pod stresom, ostati povezani sa svojim unutrašnjim iskustvom, prepoznati i efektivno koristiti neverbalnu komunikaciju, sa izazovima se suočavati sa humorom i konflikt uvek rešavati na pozitivan i konstruktivan način.

Korak 5: Odreknite se loših navika

Naučite da suzbijete loše navike jer one mogu uticati na vaše negativno mišljenje i ponašanje. Počnite da se više socijalizujete sa radnicima, napravite pauzu par minuta kada osetite da ste preopterećeni, podelite svoje misli i probleme sa nekim kome verujete kada osetite potrebu, i uvek se sa stresom na poslu borite humorom.

Korak 6: Saznajte kako da menadžeri ili poslodavci smanje stres na poslu

Postoje niz organizacionih promena koje menadžeri i poslodavci mogu da primene kako bi smanjili stres na radnom mestu. One podrazumevaju: poboljšanje komunikacije sa poslodavcima, kako bi se smanjila neizvesnost i jasno definisala uloga i odgovornost zaposlenih; komunikacija poslodavaca sa zaposlenima u smislu davanja zaposlenom priliku da učestvuje u odlučivanju, kao i određivanje materijalnih i novčanih nagrada za dobre perfomanse; i negovanje društvenih odnosa između zaposlenog i poslodavca, kao i među zaposlene.

Kako je danas stres neizbežan i svakodnevan na radnom mestu, pa i u životu, upravljanje stresom je jedan od glavnih ključeva za srećniji i uspešniji život, a time i za produktivnije ljudske resurse. Upravo iz tih razloga postoji poseban segment koji se bavi ovim problemom – Menadžment stresom.


Izvor: www.helpguide.org


Želim povremeno da dobijam mejlove od portala o vestima, najnovijim konkursima i aktivnostimaa OVDE


Tweet
Komentari