Tweet

Док је стрес на неким радним местима у некој мери нормалан, претеран стрес може имати утицај на вашу продуктивност, а нарочито се може одразити на ваше физичко и емоционално здравље. То утиче и на вашу способност да разликујете успех од неуспеха. Не можете контролисати све на послу, али то не значи да сте беспомоћни – чак и када сте заглављени у замршеној ситуацији. Проналажење начина за управљање стресом на радном месту не значи проналажење начина за велике промене или своје каријерне амбиције, већ фокусирање на оно на шта можете да утичете: на себе.

Свако може да научи да управља стресом на послу. Постоје кораци који вам могу помоћи да се ублажи стрес на радном месту, па и послу уопште, и они подразумевају:

Преузети одговорност за побољшање за ваше физичко и емоционално благостање
Избегавати замке који се односе на лоше навике и негативне ставове
Побољшати своје комуникационе вештине како би побољшали однос са руководством и осталим радницима на послу

Корак 1: Препознати симптоме повећаног стреса на послу

Као што су: аноксиозност, депресија, апатија, несаница, сталан осећај умора, проблем са концетрацијом, стомачни проблеми, повишено конзумирање алкохола и дроге, губитак сексуалне жеље, асоцијализација.

Корак 2: Смањити стрес тако што ћете више бринути о себи

Када сте постали свесни да постоји повећана доза стреса на послу, време је да почнете да се бринете о себи, физички и емоционално. Некада нисте ни свесни колико мало је потребно да се напуните енергије. Неки од основних савета, које може свако да примени, јесу: здравија исхрана, пити алкохол у умереним количинама и избегавати никотин, побољшати квалитет сна, као и бављење неком физичком активношћу.

Корак 3: Организујте се и одредите приоритете

Ваша способност да одржите новонастали осећај самоконтроле у стресним ситуацијама, биће добро примљена од стране сарадника, менаџера и подређених, што ће условити боље односе на послу и продуктивност. Неки од предлога које могу помоћи да боље организујете своје одговорности: направите уравнотежен распоред, немојте се враћати на нешто што је већ урађено, трудите се да не једете у просторији где радите, одредите приоритет задатака, делегирајте одговорности уколико сте свесни да неки посао неко може обавити боље од вас, будите спремни на компромис, и покушајте да стигнете на посао 10 – 15 минута раније, јер ћете тако опуштеније започети радни дан.

Корак 4: Побољшајте емоционалну интелигенцију

Ако сте у послу који са собом носи велики стрес, као један од савета за самоконтролу и стицања самопоуздања у таквом окружењу јесте разумевање и практиковање емоционалне интелигенције.

5 кључних вештина које треба да савладате како би увећали емоционалну интелигенцију: схватити када сте под стресом, остати повезани са својим унутрашњим искуством, препознати и ефективно користити невербалну комуникацију, са изазовима се суочавати са хумором и конфликт увек решавати на позитиван и конструктиван начин.

Корак 5: Одрекните се лоших навика

Научите да сузбијете лоше навике јер оне могу утицати на ваше негативно мишљење и понашање. Почните да се више социјализујете са радницима, направите паузу пар минута када осетите да сте преоптерећени, поделите своје мисли и проблеме са неким коме верујете када осетите потребу, и увек се са стресом на послу борите хумором.

Корак 6: Сазнајте како да менаџери или послодавци смање стрес на послу

Постоје низ организационих промена које менаџери и послодавци могу да примене како би смањили стрес на радном месту. Оне подразумевају: побољшање комуникације са послодавцима, како би се смањила неизвесност и јасно дефинисала улога и одговорност запослених; комуникација послодаваца са запосленима у смислу давања запосленом прилику да учествује у одлучивању, као и одређивање материјалних и новчаних награда за добре перфомансе; и неговање друштвених односа између запосленог и послодавца, као и међу запослене.

Како је данас стрес неизбежан и свакодневан на радном месту, па и у животу, управљање стресом је један од главних кључева за срећнији и успешнији живот, а тиме и за продуктивније људске ресурсе. Управо из тих разлога постоји посебан сегмент који се бави овим проблемом – Менаџмент стресом.


Извор: www.helpguide.org


Желим повремено да добијам мејлове од портала о вестима, најновијим конкурсима и активностимаа OVDE


Tweet
Коментари

ВЕСТИ