Kancelarija za mlade grada Beograda raspisala je konkurs za sve raspoložene i odgovorne ljude uzrasta od 15. do 30. godina koji žele da postanu vršnjački edukatori. Šta zapravo rade vršnjački edukatori i od kolikog je značaja njihova uloga u današnjem društvu?
Kroz niz radionica mladi edukatori stiču znanja i veštine o temama kao što su narkomanija, nasilje, seksualnost i odgovornost. Radionice su osmišljene tako da nema klasičnog odnosa predavač - učenik, več dvosmerne komunikacije pomoću koje se edukatori pripremaju da dalje prenesu stečeno znanje. Osim razgovora, na kraju svake teme edukatori se dele u grupe i dobijaju kreativne zadatke, a neke od njih predstavljaju i glumačkim scenama kako bi osmislili sami reakcije na neke neprijatne situacije poput diskriminacije u školama. Edukacija omogućava mladima da izbegnu strah i napetost prilikom obraćanja starijima za pomoć. Međusobnim razgovorom sa generacijski sličnim osobama mogu saznati sve što ih zanima o ,,škakljivim” temama, ali na kvalitetan, edukatorski način od mladih ljudi koji su za to posebno obučeni.
Unicef je u okviru projekta Škola bez nasilja formirao vršnjačke timove širom Srbije. Prijavljene škole na početku nove školske godine biraju svoje predstavnike prema kriterijumima komunikativnosti i tolerantnosti, zatim oni uče kako se timski radi, šta je saradnja, koje vrednosti treba da cene i kako da akcijama utiču na stvaranje nenasilnog okruženja. Zadatak ovih timova usmeren je na konkretan problem koji radionicama, predstavama i direktnim savetima pokušavaju da spreče i ukažu školskim drugarima da ne podržavaju takav način ponašanja. Vršnjački tim škole ,,Prvi srpski ustanak” iz Orašca osmislio je akciju Nedelja lepih reči sa sloganom Budi faca, budi ljubazan koji je pokazao talenat, ali i takmičarski duh školaraca.
Uloga vršnjačkog edukatora je zahtevna, ali isto tako i zahvalna. Krajnji cilj je promena ponašanja i doprinos stvaranju aktivne omladine. Pubertetski period arogantno odbacuje savete roditelja i profesora, te su vršnjački edukatori osobe u koje mladi imaju više poverenja i želje da prihvate ponuđene informacije.