Tweet
Džošua Rivs, izvršni direktor i suosnivač Zen Pejrola, smatra da je pronašao odgovor kako da zadrži zaposlene na svojim radnim mestima: radnici koji ne nose cipele i besplatna avionska karta za bilo koju destinaciju na svetu.

FOTO: Mashable

Prevela: Aleksandra Valjević

Svake godine konkurencija za pridobijanje talantovanih radnika u Silikonskoj dolini postaje sve veća. Džošua Rivs, izvršni direktor i suosnivač Zen Pejrola (ZenPayroll), smatra da je pronašao odgovor: zaposleni koji ne nose cipele i besplatna avionska karta za bilo koju destinaciju na svetu (nakon proslave godišnjice osnivanja).

Zen Pejrol započeo je 2015. godinu sa 60 zaposlenih a predviđa se i porast na skoro 300 zaposlenih do kraja godine. „Ovo je maraton, a ne sprint“, kaže Rivs. On veruje da je uvek važno razmišljati o rešavanju problema na dugoročnom planu, a ne kratkoročno, što, pak, znači da je tempiranje veoma važno.

Početkom ove godine, start ap kompanija, Zen Pejrol, koja se bavi plaćanjem preko računa preko klaud kompjutinga, zaradila je 60 miliona dolara od serije B čije finansiranje je predvodio Gugl Kapital, što je kasnije dovelo do ukupnog prihoda u iznosu od 86,1 miliona dolara.

Kompanija je nastojala da reši stalan problem koje manje firme imaju sa ispravnim obračunavanjem računa. Rivs navodi da se svake godine skoro dva miliona kompanija u SAD-u suočavaju sa kaznama za pogrešno obračunate poreze na zarade. Približno 2,4 miliona kompanija i dalje ručno računaju svoj porez. Rivs želi da im proda tehnologiju kako bi to radili na pravi način.

Izazov je u tome da raditi u Zen Pejrolu nije toliko privlačno kao posao u najtraženijim novoosnovanim kompanijama za društvene mreže sa zanimljivim aplikacijama i brzim rešenjima. Dakle, Rivs je morao da stvori pozitivnu poslovnu kulturu u kompaniji koja će zadržati zaposlene na svojim radnim mestima. San Francisko Biznis Tajms (San Francisco Business Times) dodelio je Zen Pejrolu prvo mesto u kategoriji najboljih mesta za rad u 2015. godini. Rivs smatra da je pronašao odgovor za svoju kompaniju i ima savet za druge.

Na početku neke stvari su morale da idu. Rivs je počeo sa cipelama.

Čarape nisu bez veze

Od samog početka kada su radili na crno i vežbali u porodičnoj kući u Palo Altu, Rivs i njegova dva suosnivača uvek su praktikovali pravilo izuvanja cipela pred vratima.

Od tada, Rivsova kompanija se proširila na veći prostor, ali on je nastavio sa istim pravilom koje je imao u svojoj porodici da bi stvorio intimnije okruženje za više od 80 zaposlenih. „Na ulazu u naše nove kancelarije imamo policu za cipele veću od 10 metara u koju staje na stotine i stotine cipela. To stvara veoma domaćinski osećaj. Za nas je taj „osećaj“ veoma poseban“.


Foto: Mashable

Svaki zaposleni je vlasnik

Prikupljajući inspiraciju iz kompanija kao što su Kostko (Costco), Gugl (Google), Trejder Džo (Trader Joe’s) i Zapos (Zappos), Rivs veruje da zaposleni koji su srećni dovode do zadovoljnih kupaca.

„Naše interesovanje su ljudi. Mi, zaista, verujemo da posao čine upravo ljudi“, kaže Rivs. Prema Rivsu, tek kada počnu da posmatraju svoj tim kao vlasnici, započinje pravo angažovanje zaposlenih. „Stvar je u tome da izgradite kompaniju zasnovanu na poverenju i zaposlite ljude koji razmišljaju slično“.

Rivs je zainteresovan za proširenje sa istomišljenicima koji veruju u vrednosti Zejn Pejrola: imati vlasništvo nad mentalitetom, ići dalje od svih, uraditi pravu stvar, biti jasan i ne težiti kratkoročnim ciljevima.

Rivs aktivno nastoji da ukloni što više prepreka između „šefova“ i zaposlenih, održavanjem radionica sa pitanjima i odgovorima na svake dve nedelje, gde zaposleni na bilo kojim pozicijama mogu da dođu i pitaju sve što žele. Njegovo jedino pravilo je da nijedno pitanje nije zabranjeno.

Zlatna karta

Za proslavu godišnjice firme, zaposleni dobijaju besplatnu avionsku kartu kako bi mogli da putuju bilo gde u svetu, koja je među zaposlenima poznatija kao „zlatna karta“. „Jako je lako da upadnete u kolotečinu svakodnevnog posla. Putovanje je sjajan način da se vratimo korak unazad i razmislimo o tome šta radimo i na koji način možemo da pomognemo članovima svog tima na duži rok“, kaže Rivs.

Zaposleni su do sada putovali širom sveta, uključujući Izrael, Japan, Španiju, Tajvan i Tajland.

Pored putovanja za godišnjicu firme, zaposleni uživaju i druge povlastice kao što su: dodatak na plate, okupljanja prijatelja i porodice na zajedničkim obrocima sredom uveče, neograničene dane odmora i još mnoge druge. Čak i pored svih raskošnih privilegija koje zaposleni u Zen Pejrolu imaju, Rivs kaže: „Imati privilegije nije samo po sebi cilj, svrha je u pronalaženju načina da se celovito sagleda krupniji plan“.

Na koji način druge kompanije mogu da stvore dugotrajnu poslovnu kulturu?

Za druge koji žele da razviju mali biznis i da od njega naprave mesto gde će ljudi voleti da rade, Rivs ima nekoliko saveta:

1. Unapred razmišljajte introspektivno: „Kao preduzetnik, uvek ćete imati milion stvari koje morate da uradite. To nikada neće nestati. Uverite se da ste postavili temelje na početku. Odvojite vreme za razgovor sa svojim poslovnim partnerima o tome zbog čega želite da započnete posao, o svojim najvažnijim načelima i rezultatima za kojima težite“.

2. Uverite se da su vaše vrednosti vezane za način na koji zapošljavate ljude: „Ovako možete da izgradite poslovnu kulturu na koju ste ponosni, protivno tome da se vaša organizacija promeni a da vi to ne primetite“.

3. Uskladite motivaciju: „Zaista shvatite zašto želite da pokrenete biznis. Ukoliko započinjete posao sa drugim osnivačima, trebalo bi da postoji usklađivanje svakog pojedinca sa onim što je u srži onoga što ih pokreće. Ukoliko to ne postoji, može doći do podele u kompaniji. Sujete ne smeju da budu umešane“.


IZVOR: Mashable

Aleksandra je poslovno - fanansijski savetnik i misli da se sve u životu može izraziti u procentima.

***

Pročitajte i:

A mogu li i ja da postanem programer?
10 znakova da ste pronašli svoj životni poziv
Zašto je važna praksa tokom studiranja?

***

Ovaj tekst nastao je našom željom da mladi koji žele da se oprobaju u prevođenju tekstova to iskustvo steknu i unaprede kod nas. Ukoliko želiš da budeš prevodilac u našem mladom timu CV uz jedan prevedeni tekst, sa izvornim, pošalji na [email protected] sa naznakom Prijava/Prevodilac. Otvoreno za sve od 15 do 35 godina. Prijem novih članova vršimo do svakog prvog dana u mesecu.


Želim povremeno da dobijam mejlove od portala o vestima, najnovijim konkursima i aktivnostima OVDE

Odricanje od odgovornosti

Tweet
Komentari

VESTI