Tweet

Или - Представе које треба погледати

Autor: Slobodanka Berić

ФОТО: из представе Еуропеана

У оквиру 47. Битефа (22. септембар-1.октобар) под слоганом ”Тешко је бити” у Београд стиже 12 изузетних представа, од тога четири домаће. Проблем егзистенције и опстанка у тешким временима заједничка је тема многих комада. Међу најатрактивније спадају и следећи:

Before Your Very Eyes (22 и 23. септембар, Позориште на Теразијама)

<�имг цласс="флоат" срц="хттп://с6.постимг.орг/л68ф9вqс1/бефоре_зоур_еyес_пхото_јпг_2.јпг"/>
ФОТО: Festival perspectives

Белгијско-немачка представа трупе “Гоб сквод”, која се први пут у својој каријери уопште не појављује на сцени. Уместо њих пред публику излазе прерано сазрела деца узраста од четири до 14 година и говоре о својим искуствима са старијом генерацијом. Публика посматра клинце затворене и ограђене стаклом с огледалима у једној соби, као инсекте у тегли – а они зуре у будућност, и суочавају се са старошћу и смрћу. У овом комаду се користе играни и аудио материјали, а све у циљу преиспитивања идеја “мудре старости” и “невине младости”. Из песпективе детета даје се озбиљна критика актуелног друштвеног момента у Европи данас.

Еуропеана (23. и 24. септембар, Атеље 212)

Чешка представа говори о Европи и историји 20. века, уз хумор и иронију, у извођењу Редута Тхеатре, Брно у режији Јана Микулáшека. Ратови, појава брусхалтера и перфорираног тоалет папира једнако су баналан и важан догађај истог века, чије су последице по човека углавном поражавајуће. Упечатљив сценски израз и слике никога неће оставити равнодушним.

Београд (25. септембар, Стари хангари београдског аеродрома)

Представа из Француске (Compagnie Espace commun, Париз), у режији Јулиена Фишера, заснована је на драмском тексту познате перформерке и ауторке Анђелике Лидел, о граду у којем никада није била – Београду. Она је текст написала инспирисана вестима у медијима о сахрани Слободана Милошевића. Окосницу радње чини однос оца и сина по узору на грчку трагедију. Реч је о индивидуалној потрази за сврхом у свету колективних траума и сталних друштвених и политичких превирања.

Мандић строј ( 27. септембар, Битеф театар)


Скуп улога које је Марко Мандић одиграо од 1996. до 2010. на једном месту, нешто као монодрама, али публика је укључена и позвана на позорницу као активан учесник у овом разголићавању сржи глуме. У трајању од једног сата, Мандић приказује 37 улога које пролазе кроз његово тело и дух. Оригиналан текст, костими, перформанс, музика и сценски ефекти.
Ова словеначка представа је последњи део Мандићеве трилогије (претходне две: Extract Mandić и Viva Mandić).

Тешко је бити бог (30. септембар и 1. октобар Царго логистички центар)

<�имг цласс="флоат" срц="хттп://с6.постимг.орг/ус1зq6хxт/слика_теско_је_бити_бог.јпг"/>
ФОТО: Fidelio

Мађарска представа по којој је овогодишњи Битеф добио слоган (ТЕШКО ЈЕ БИТИ) на прави (симболичан) начин одсликава ситуацију како у Мађарској, тако и у нашој земљи, али и стање у култури уопште. Представа Корнела Мундруца у извођењу Proton Cinema и Театра из Будимпеште говори о актуелној транзицији из несавршеног социјализма у још несавршенији капитализам. Визуелни ефекти, глума и режија су савршени, уз необуздан и радикалан поглед на свет у коме су живот и уметност угрожени.

Остале представе су:

Жене у Народној скупштиниНародног позоришта у Суботици - екстремно (ново) тумачење Аристофанове драме која третира принципе античке демократије, али на плану - савременог српског друштва, у режији Николе Завишића;

55+ - загребачког Монтажстроја, аутора и редитеља Борута Шепаровића, сви протагонисти имају преко 55 година и дозвољено им је да говоре онолико секунди колико су стари.

Post scriptum Црногорског народног позоришта (у адаптацији и режији Варје Đукић) - о животу и раду Данила Киша.

Олуја Александра Островског, у продукцији Местног гледалишча Љубљана и режији Јернеја Лоренцина и

Галеб Српског народног позоришта, у режији Тонија Јанежича.

Две домаће представе говоре о убијеном премијеру Србије - Зоран Đинђић Атељеа 212 и Оливера Фрљића и Убити Зорана Đинђића Студентског културног центра Новог Сада, у режији Златка Паковића – симболично откривају да је наша новија историја постала упечатљиво средство уметности да се обрачуна са самом собом.

Традиционални пратећи програми позоришног фестивала су Битеф полифонија и Битеф на филму, а ове године биће отворена и изложба под називом ТЕШКО ЈЕ БИТИ...у времену у згради некадашњег Геозавода у Карађорђевој 47 у Београду.

Цене карата за представе крећу се од 800 до 2.000 динара.

***
Волите да пишете у слободно време? Желите да видите своје текстове на порталу иСербиа? Није потребно искуство, већ само жеља и идеје! ЦВ и један текст пошаљите на [email protected], са назнаком "Пријава / новинар". Отворено за све од 15 - 35 година Пријем нових дописника врши се најкасније сваког првог дана у месецу.

Желим повремено да добијам мејлове од портала о вестима, најновијим конкурсима и активностима OVDE

Odricanje od odgovornosti

Tweet
Коментари

ВЕСТИ