
Једна од тековина новог времена електронске обраде података јесте и могућност да милиони људи добију кредите који им нису доступни у нормалној банци.
Али, то значи и да ће нови дужници морати понечег и да се одрекну…
Када грађанин пожели да дигне кредит у банци, а банка га одбије, није све изгубљено.
Проблем је, наиме, често у томе што банци треба поднети документа о приходима, или нека друга документа из којих се види да је реч о поузданом клијенту, а тих докумената – нема.
Решење постоји, а крије са на друштвеним мрежама јер на основу огромних количина података које оставимо на њима могу да се склопе релативно прецизне слике о понашању, интересовањима и платежној моћи појединаца.
Неке банке, као што су Лендо служе се и подацима о активностима корисника на Фејсбуку и Твитеру. Онај ко затражи кредит од Ленда, има добре карте у рукама ако је добро повезан са бар десетак људи на социјалним мрежама.
И амерички финансијски концерн Лендап "вршља“ по социјалним мрежама да би утврдио да ли информације које је корисник попунио у интернет-формулар којим тражи кредит одговарају подацима које одају Фејсбук и Твитер.
Али, социјалне мреже су само врх леденог брега. Вонга, интернет-фирма за доделу кредита, проверава чак и у које доба дана и на који начин се подносилац захтева "кретао“ по одговарајућем интернет-порталу (две трећине свих захтева који се подносе први пут бива одбијено)
Хамбуршки Кредитек користи чак 8.000 индикатора као што су подаци о кретању (микрогеографски показатељи и ГПС), социјални показатељи (коме се све "свиђа“ и шта се њему "свиђа“, "пријатељи“, "локације“ и сл.), анализе понашања на интернету (покрети и време задржавања на интернет-страни и подстранама фирме), куповине преко интернета, подаци о опреми подносиоца захтева (инсталиране апликације, оперативни систем итд.)
Извор: b92.net
Желим повремено да добијам мејлове од портала о вестима, најновијим конкурсима и активностимаа OVDE