Надоградње Фејсбуковог алгоритма током претходне године резултирале су смањеном природном видљивошћу објава пословних страница – у марту се природни домет на Фејсбуку брзо приближавао нули. Како да се изборите с тим? У овом чланку предочићемо 13 начина за заобилажење Фејсбуковог алгоритма да бисте поново привукли своје пратиоце.

ФОТО: Flickr
Превео: Мирослав Лука Мрковић
1. Објављујте одличан садржај
Као што је давно рекао Бил Гејтс – (квалитетан) садржај је краљ. Ако објављујете фантастичан садржај, веће су шансе да ће се корисницима свиђати и да ће га делити, чиме ће се повећати и ваше присуство на њиховим почетним страницама. Велики број измена Фејсбуковог алгоритма учињен је ради одвајања „жита од кукоља“, тј. уклањања онога што Фејсбук сматра „нискоквалитетним садржајем“, попут мимова.
За већи домет, радије се одлучите за квалитетан садржај са страница вести. Јесте мало буржујски што Фејсбук претпоставља да су ЦНН-ови чланци увек рафинирани, а мимови увек дно дна, али ми се не питамо како Фејсбук подешава свој алгоритам. Наш предлог? Нагомилајте сопствени оригинални садржај високог квалитета користећи е-књиге, објаве на блоговима, беле књиге, и слично.
2. Користите Фејсбук огласе
С падом природног домета, дошло је право време да експериментишете с Фејсбук огласима. Фејсбук је освежио свој систем огласа и направио га досад најједноставнијим за употребу. Плаћени Фејсбук огласи могу се појавити на почетним страницама корисника, наизглед уклопљени у природне објаве, повећавајући домет. Испробајте и видите како ће се показати.
3. Проширите се на друге друштвене мреже
Повежите свој Фејсбук маркетинг с другим друштвеним мрежама – објављујте пинове, твитове, итд. Фејсбук је постао пренатрпан и природни простор се стално смањује. Огромна је конкуренција и ваш садржај може лако остати непримећен на почетним странама корисника. Искористите широке могућности и отисните се у нове друштвене медије као што су Инстаграм, Вајн, Пинтерест, Тамблер или Гугл+. Немојте се ограничавати само на Фејсбук.
<�имг цласс="рфлоат" срц="хттп://с27.постимг.орг/вф1xн9в8ј/фацебоок_импорт_цонтацтс.пнг" />
ФОТО: WordStream
4. Време је за зближавање
Објаве с личних налога чешће се појављују на почетним странама него објаве пословних страница, зато је добра идеја да искористите своје запослене. Већина њих вероватно користи Фејсбук, па их наговорите да искористе могућности свиђања и дељења објава ваше компаније. У Фејсбук рату све је дозвољено.
5. Увезите своје контакте
Ако имате велику имејл-листу, можете увести своје контакте (до пет хиљада имена одједном) и позвати их да се придруже вашој Фејсбук страници. Већи број Фејсбук пријатеља значи да ће ваш садржај допрети до више људи, упркос мањем проценту природне видљивости. Што више, то боље.
6. Чешће објављујте
Повећајте своје шансе појављивања на почетним страницама тако што ћете једноставно чешће да објављујете. Закон великих бројева! Објављивање четири до шест пута дневно повећава шансе да ће се корисници упецати на једну од тих објава.
7. Делите ексклузиван садржај
Издвојите своје Фејсбук објаве тако што ћете делити садржај који корисници не могу добити нигде другде. Објављујте брзе распродаје, посебне попусте, наградне игре, и слично.
8. Обратите пажњу на аналитику
Будући да је природни маркетинг на Фејсбуку постао значајно тежи, време је да почнете да обраћате пажњу на своју аналитику. Не треба да радите ништа претерано компликовано – Фејсбукова аналитика може да вам покаже које се објаве боље котирају од осталих. Установите који садржај изазива највећу пажњу и интеракцију са вашим пратиоцима. Реагују ли на видео снимке? На које чланке кликћу? Које теме их узбуђују? Обратите пажњу на трендове и понављајте до успеха.
9. Пређите на мултимедију
Немојте да се ослањате само на текстуалне објаве. Слике и видео снимци много боље успевају од текстуалних објава. Делите Јутјуб снимке, пинове с Пинтереста и фотографије с Инстаграма на Фејсбуку. Како је Фејсбук власник Инстаграма, можда има смисла помислити да Фејсбук даје предност фотографијама с Инстаграма у односу на други садржај. Нема никаквих званичних информација о томе, али не би шкодило повећати Инстаграм објаве, за сваки случај.
10. Максимално искористите садржај корисника
Ако баш и не изазивате буру на Фејсбуку ових дана, барем искористите ону пажњу коју добијате. Искористите Фејсбук као извор садржаја који стварају корисници, тако што ћете организовати такмичења фотографија, видео снимака, итд. Можда нећете имати толико учесника као у златним данима Фејсбука, али онај садржај који добијете злата вреди. Садржај корисника може бити поново искоришћен у блоговима, захвалама и другим маркетиншким материјалима.
11. Комуницирајте с ФБ пратиоцима
Изазивајте укључивање пратилаца тако што ћете постављати питања и тражити одговоре. Покушајте с такмичењима у титловању, попуњавању празнина, и другим објавама које изазивају интеракцију. Заузврат, ваш посао је да исто тако одговарате на њихова питања и коментаре, те комуницирате с обожаваоцима кад год је то могуће.
<�имг цласс="рфлоат" срц="хттп://с28.постимг.орг/н0хр8пмдп/ААЕААQААААААААЈ5_ААААЈГQ4_НДY4_Yј_У2_ЛТУ0_Њ_Yт_НДЈл_ЗЦ1и.пнг" />
ФОТО: LinkedIn
12. Преуредите своју страницу
У потпуности искористите обожаваоце који комуницирају с вашом Фејсбук страницом коришћењем моћне насловне фотографије. Покушајте да искористите насловну фотографију као позив на акцију.
13. Ступите у контакт с другим уредницима страница
Најпре, ограда – ово решење може донекле да се сматра „сивом зоном“, али може и да буде веома корисно ако се правилно изведе. Како бисте подигли домет својих пословних страница, ступите у контакт с једним или пар уредника страница у сличној ниши и договорите се да лајкујете објаве једни другима. Друга могућност, уколико вам није пријатно радити тако нешто, питајте своје запослене да лајкују једну објаву недељно – већа интеракција са објавом повећаће њену видљивост.
ИЗВОР: WordStream
Мирослав игра за рају.
***
Прочитајте и:
Kako podstaći kreativnost u svetu poslovanja
Kako da ne izgubite privatan život kao frilenser
Ovo je Fejsbuk budućnosti!
***
Овај текст настао је нашом жељом да млади који желе да се опробају у превођењу текстова то искуство стекну и унапреде код нас. Уколико желиш да будеш преводилац у нашем младом тиму ЦВ уз један преведени текст, са изворним, пошаљи на [email protected] са назнаком Пријава/Преводилац. Отворено за све од 15 до 35 година. Пријем нових чланова вршимо до сваког првог дана у месецу.
Желим повремено да добијам мејлове од портала о вестима, најновијим конкурсима и активностима OVDE
