Tweet
Sve više i više ljudi postaju honorarci svaki dan, što znači da je konkurencija za otpočinjanje honorarnog posla sve jača. Ukoliko ste kao i većina honoraraca koji traže posao i projekte na mrežama honoraraca, vaš profil može da napravi razliku između pronalaženja mesta u novom biznisu i neuspeha.

FOTO: The Next Web

Prevela: Ivana Lukač

Čak iako imate pravo iskustvo i odlične preporuke, ukoliko vaš profil nije kreiran na pravi način, neće se izdvojiti i potencijalni klijenti vas neće primetiti.

Kako bismo vam pomogli da stvorite dobitnički profil, kreirali smo jednostavan proces od šest koraka.

Korak 1: Kreirajte efektivan naslov

Vaš naslov treba da bude kratak i da objašnjava poentu. Mi preporučujemo jedan red, što je izvodljivo zbog tog što treba samo da iznesete tri vrste informacija.

- poziciju
- godine iskustva
- specijalnost

Korak 2: Postavite profesionalnu fotografiju

Nije sve u rečima koje koristite, nego i u slici koju postavite. Profesionalna fotografija je veliki plus. Ovo ne mora da znači da treba da odete u lokalni foto-studio da biste se slikali. Jednostavno nađite prazan zid u kući i prijatelja sa dobrim foto-aparatom koji će da napravi nekoliko vaših fotografija. Ne zaboravite da se smejete. Prijateljski osmeh i topao izraz lica će biti delotvorni.

Ukoliko se stidite kamere, profitiraćete ukoliko nađete način da to prevazićete. Ukoliko izaberete da ne stavite sliku na svoj profil, to će vas pre oštetiti nego što će vam pomoći, zbog toga što će se klijenti osećati kao da krijete nešto.

Ukoliko ne želite da se slikate iz ličnih razloga, možete da razmotrite drugi drugi tip fotografije, slike ili avatara koji odgovarajuće predstavlja vas i uslugu koju pružate. Na primer, ukoliko ste ilustrator, atraktivna ilustracija bi mogla da posluži. Ukoliko ste grafički dizajner, mogli biste da postavite profesionalni logo koji ste dizajnirali za sebe, umesto svoje slike.

Korak 3: Obogatite svoj profil ističući svoje kvalifikacije i iskustvo

Odmah pređite na stvar. Odmah istaknite svoj profil govoreći potencijalnim klijentima zašto ste vi kvalifikovani honorarac. Morate da im kažete odmah sve što bi želeli da znaju o vama, kako biste dokazali da ste kvalifikovani za projekat. Ukoliko pogodite sve njihove tačke interesovanja, oni će vas ubaciti u uži izbor.

Obogatite svoj profil sa:
- nazivom poziciije
- godinama iskustva u struci
- oblastima u kojima ste stručni
- tehničkim veštinama i znanjem
- iskustvom u delatnosti.

Korak 4: Pojačajte svoje kvalifikacije sa akademskom pozadinom

Klijenti vole da znaju da ste imali formalan trening i edukaciju u oblasti za koju ste specijalizovani. Ukoliko imate akademska priznanja, spomenite ih odmah nakon kvalifikacija i iskustva. Vaša akademska pozadina može takođe biti vezana za polje ili delatnost u kojoj radite.

Na primer, ove akademske pozadine i iskustva bi mogla da se primene kod honorarnog pisca.

a) diploma srednje škole za žurnalistiku, engleski ili kreativno pisanje, zajedno sa spiskom objavljenih radova i stručnih publikacija

b) diploma osnovnih ili master studija u poslovnoj administraciji ili srodnim oblastima, zajedno sa stečenim znanjem u delatnosti

Ukoliko nemate impresivnu akademsku pozadinu, uradite sve od sebe da to zamaskirate tako što ćete se fokusirati na relevantno iskustvo koje prikazujete.

FOTO: Freelance Folder

Korak 5: Uvek stavite svoje kontakt informacije

Mnogi klijenti angažuju lokalne talente. Spominjanjem gde živite, mogli biste da dobijete prednost u lokalnim projektima. Klijenti takođe žele da budu u mogućnosti da dođu do vas. Između ostalog, pouzdanost je jedan od najvažnijiih faktora za klijente kada angažuju honorarca.

Korak 6: Dokažite koliko ste dobri sa primerima i preporukama

Klijenti žele da znaju da ste sposobni da završite njihov projekat uspešno, pokažite im to predstavljanjem prethodnih uspeha. Ukoliko ste radili za dobro poznatu kompaniju ili organizaciju, ovo je vreme da se istakne njihovo ime. Čak iako su vaši prošli klijenti mala ili srednja preduzeća, klijenti žele da znaju da ste bili angažovani i ranije.

U telu vašeg profila, možete početi da nabrajate svaki od bitnijih uspeha, počevši od najskorijih ka starijim. Uključujući imena klijenata, obim projekta, vremensku liniju i budžet. Ukoliko ste definisali ciljeve tokom projekta, objasnite kako ste ih dostigli.

Ukoliko ste primili dobru povratnu reakciju od klijenta, uključite i to u profil. Citiranje klijenata je jedan od najboljih načina da pokažete potencijalnom klijentu da ste vredni angažovanja.

IZVOR: Fresh Books

***

Ivana je mladi avanturista i optimista koji se svakodnevnim izazovima bori protiv rutine.


Pročitajte i:

Lično i profesionalno na društvenim mrežama
Ovo su korisni imejl dodaci i pomagala
Korisne alatke za preduzetnike i menadžere


Ovaj tekst nastao je našom željom da mladi koji žele da se oprobaju u prevođenju tekstova to iskustvo steknu i unaprede kod nas. Ukoliko želiš da budeš prevodilac u našem mladom timu CV uz jedan prevedeni tekst, sa izvornim, pošalji na [email protected] sa naznakom Prijava/Prevodilac. Otvoreno za sve od 15 do 35 godina. Prijem novih članova vršimo do svakog prvog dana u mesecu.
Želim povremeno da dobijam mejlove od portala o vestima, najnovijim konkursima i aktivnostima OVDE

Odricanje od odgovornosti

Tweet
Komentari

VESTI