Tweet
Svaka beba dobije ime pre nego što se upozna sa svetom, a ipak neki preduzetnici svojim mentorima i savetnicima i dalje šalju poslovne planove sa TBD (treba da se utvrdi) umesto poslovnog imena na naslovnoj strani. Oni ne shvataju da ime koje oni odaberu, ili nedostatka imena, određuje početno viđenje poslovanja koje može da utiče na sve njegove vrednosti. Vaše poslovno ime će imati isti uticaj na potencijalne klijente.

FOTO: SFPSc

Prevela: Kristina Štrangarov

Baš kao i sa imenima ljudi, ne postoje dobra ili loša, i svako ime ima jedinstveni uticaj u različitim kulturama, ekonomijama i tržištima. Imena mogu da izraze snagu, vrednost, vezu ili prijateljstvo, ili mogu odrediti suprotne tonove. Dok tražite savršeno ime, isplati se da izbegnete ključne greške koje investitori i poslovni stručnjaci ne vole da vide, a to su:

1. Trivijalna imena i akronimi

Inicijali vašeg supružnika mogu imati smisla i nezaboravni su za vas kao ime kompanije, ali vas neće daleko odvesti u poslovanju. U ovom svetu informacionih preopterećenja, potrebno vam je ime koje će ostati zapamćeno i smisleno tokom više godina, čak i posle promene trendova i ako promenite posao.

2. Komplikovan pravopis

Danas svi očekuju da vas pronađu na internetu, a konkurencija brzo nauči da putem pogrešnog i komplikovanog pravopisa vašeg poslovnog imena preusmeri klijente na njihove sajtove. Radije koristite konvencionalni pravopis, ili fonetski pravopis, nego slatke varijante koje nagoveštavaju dvosmislenost i zabavljaju vaše prijatelje.

3. Besmislene fraze i reči

One mogu biti robna marka, ali postoji samo nekoliko dovoljno jakih planova ili kompanija sa dovoljno novca da naprave Google i Xerox kao priznate brendove. Većina početnika nema dovoljno resursa i trebalo bi da budu skromni u odabiru imena koje će klijenti prepoznati.

4. Dodatni slogovi ili posebni znaci

Dva sloga su optimalna za poslovno ime, naročito ako se mogu lako pretvoriti u glagol, kao što su Facebook ili Twitter. Crtice, posebni znakovi ili njihova kombinacija u imenu samo dovode do pogrešnog pravopisa i problema sa njihovim upamćivanjem.

5. Pazite se međunarodnih i kulturnih implikacija

Čak i ako niste mislili da poslujete međunarodno, zapamtite da je svaki sajt na internetu vidljiv širom sveta. Istražite dovoljno kako se ne biste osramotili vašim poslovnim imenom koje ime negativan ili nepristojan značaj u drugoj kulturi ili na drugom jeziku.


FOTO: Slova v-foto

6. Nemojte ograničiti mogućnost budućeg proširenja

Poslovna imena koja imaju specifične geografske reference ili nagoveštavaju proizvod će vas proganjati usled promena na tržištu ili usled pojave novih mogućnosti za rast. Kasnija promena imena i promena brenda su skupi predlozi i zahtevaju mnogo vremena.

7. Vaše željeno ime nije dostupno na internetu i/ili na društvenim mrežama

Ovih dana, pre nego što odredite ime kompanije, morate da obezbedite ime domena za vaš sajt, da budete sigurni da zaštitni znak već ne postoji i da je ime dostupno na svim društvenim medijima koje vaši klijenti mogu da posećuju. Konfuzija će vas koštati klijenata.

8. Preskočite trend sufiksa na imenima domena

Iako standardni .com ili sufiks države može biti zamenjen virtuelno bilo kojom reči, uključujući .bank, .sport ili .coke, ne preporučuje se za početnike da koriste ovo. Dok ovo može zvučati privlačno u definisanju imena vaše kompanije, oni još uvek nisu u potpunosti priznati od strane većine klijenata. U najboljem slučaju oni bi mogli biti alternativa i preusmeriti na adekvatan sajt kako bi preduhitrili konkurenciju.

U svakom slučaju, preporuka je da odvojite malo vremena i napravite kratku listu sa tri do pet imena koja zadovoljavaju vaše ciljeve, ali izbegavajte gore navedene nedostatke i isprobajte odabrana imena na potencijalnim klijentima, kolegama i savetnicima. Povratne informacije od prijatelja i porodice su najmanje vredne jer oni imaju iste predrasude kao i vi.

Ako odabetere ime i shvatite na osnovu ranijih rezultata da nije ono pravo, pametno je da ga odmah promenite nego da se nadate da ćete prevazići ograničenja sa više marketinga. Promena brenda je uvek najteža, ali je jedna od najčešćih stvari koju početnici rade. To će vas koštati nešto novca i vremena, ali ukoliko ne promenite ime to će vas najverovatnije kasnije koštati vašeg posla.


IZVOR: EP

Kristina uživa u čitanju, muzici i Suncu.


Pročitajte i:

Internet marketing: U čemu je caka?
Osam vrednih ulaganja za startap kompanije
Zašto marketing sadržaja postaje sve vazniji?

***

Uključi se! Ovaj tekst nastao je našom željom da mladi koji žele da se oprobaju u prevođenju tekstova to iskustvo steknu i unaprede kod nas. Ukoliko želiš da budeš prevodilac u našem mladom timu CV uz jedan prevedeni tekst, sa izvornim, pošalji na [email protected] sa naznakom Prijava/Prevodilac. Otvoreno za sve od 15 do 35 godina. Prijem novih članova vršimo do svakog prvog dana u mesecu.

***

Želim povremeno da dobijam mejlove od portala o vestima, najnovijim konkursima i aktivnostima OVDE

Odricanje od odgovornosti

Tweet
Komentari

VESTI