FOTO: Flickr
Prevela: Sanja Davidović
Skoro 30% ispitanih radnika reklo je da su se pozvali na to da su bolesni kada je trebalo da rade, a osećali su se veoma dobro. Najpopularniji razlog za lažiranje bolesti je samo to da ne žele da rade.
Naime, 30% onih koji su izbegli odlazak na posao kada nisu bili bolesni rekli su da su to učinili zato što im se taj dan nije išlo na posao. Istraživanje je takođe utvrdilo da je 29% njih reklo da žele dan da se opuste, a 19% da želi da se naspava. Za 11% njih loše vreme je bio dovoljan razlog da jave da su bolesni.
Istraživanje je pokazalo da su mnogi zaposleni izmišljali razne izgovore, čak i kada to nije bilo potrebno. Iako je polovina ispitanih radnika reklo da imaju plaćene slobodne dane koje mogu da koriste kada god žele, 23% njih i dalje oseća obavezu da izmisle izgovor kada uzimaju slobodan dan.
Međutim, mnoge organizacije ne veruju zaposlenima na reč: više od 30% menadžera proverava da li im zaposleni govore istinu. Najpopularniji načini da se to uradi su traženje potvrde od lekara i pozivanje zaposlenog.
Međutim, neke firme idu malo dalje. Istraživanje je pokazalo da je 15% poslodavaca vozilo pored kuće „bolesnog” zaposlenog da se uveri da je on ili ona zaista kod kuće. Lažiranje bolesti zbog slobodnog dana može imati značajne posledice: skoro 20% poslodavaca otpustilo je zaposlene zbog toga što su pod lažnim izgovorom javili da su bolesni.
Neki zaposleni završe izlažući sebe na društvenim mrežama. Četvrtina ispitanih poslodavaca uhvatilo je zaposlene da lažu da su bolesni proveravajući njihove naloge na društvenim mrežama. Od svih ovih, 22% je zaista otpustilo zaposlene, ali 54% njih više oprašta i samo ukori zaposlenog zbog laži.
Generalno, zaposleni u oblasti stručnih i poslovnih usluga i prodaje, najčešće su javljali da su bolesni u proteklih godinu dana. Sa druge strane, zaposleni u IT, maloprodaji, zabavnim i ugostiteljskim delatnostima najmanje je verovatno da će pozvati da jave da su bolesni.
Ovo istraživanje je zasnovano na ispitivanju 2203 zaposlenih menadžera i profesionalaca u ljudskim resursima i 3103 zaposlenih u Sjedinjenim Američkim Državama.
IZVOR: Mashable
Sanja je večiti sanjar koja će pokušati da vam objasni nerazumljiv svet odraslih i njihove međusobne odnose.
***
Pročitajte i:
Kako pokrenuti PR?
Kako putovati sa malo novca?
Mališani imaju osećaj za pravdu
***
Ovaj tekst nastao je našom željom da mladi koji žele da se oprobaju u prevođenju tekstova to iskustvo steknu i unaprede kod nas. Ukoliko želiš da budeš prevodilac u našem mladom timu CV uz jedan prevedeni tekst, sa izvornim, pošalji na [email protected] sa naznakom Prijava/Prevodilac. Otvoreno za sve od 15 do 35 godina. Prijem novih članova vršimo do svakog prvog dana u mesecu.
Želim povremeno da dobijam mejlove od portala o vestima, najnovijim konkursima i aktivnostima OVDE