Tweet

Стратегија доброг пословања – коришћење социјалних мрежа


Мењају се времена, мења се наша стварност, хиљаду великих и малих ствари одлази у прошлост, хиљаду нових куца на врата. Данас је већ мало касно и непримерено рећи да су социјалне мреже будућност маркетинга – касно, јер је то већ речено, а непримерено јер су оне његова садашњост. Сваки пословни подухват, било да је локалног или ширег обима, од социјалних мрежа данас може извући много тога, а суочавање са конкуренцијом готово је немогуће ако се жели пословати мимо и упркос чињенице да су социјалне мреже постале доминантно поље за маркетиншке кампање, али и незаобилазан извор информација.

Традиционални видови адвертајзинга као што су радио, телевизија или штампани медији омогућавали су процену ефикасности рекламе путем података о слушаности радио канала, гледаности телевизијског програма или тиража дневних листова, али таква процена није омогућавала поуздану информацију о продорности рекламне поруке до тржишта. Подаци са социјалних мрежа омогућавају да пратите релевантне и правовремене трендове и прецизно мерите успешност своје кампање, као и то какве резултате дају промене које на њој евентуално вршите. Ови механизми за контролу тржишта не само да омогућавају праћење тока кампање већ пружају и приступ до података о самим конзументима услуга, увид у позитивне и негативне трендове и обављање инстант модификација на производима или у кампањама.

Највећа предност када се ради о подацима који стижу са социјалних мрежа је у томе што никада не морате нагађати зашто нешто функционише или шта је довело до тога да нешто не функционише. Повратне информације од потрошача веома су значајне, лако су доступне и помажу компанијама да преусмере своје напоре ако се покаже да се не крећу у правом смеру. Ово омогућава да се кампања сагледа са тачке гледишта оних којима је намењена и представља средсто од непроцењиве вредности.

У сваком случају, ако се бавите неким бизнисом, поседовање налога на некој од социјалних мрежа никако не може да шкоди. Отварање налога и одржавање истог више је него једноставно а погодности су огромне. Сасвим једноставан пример: на своју интернет страницу ставите иконицу да се ваш сајт може лајковати преко Фацебоок-а. Оног тренутка када неко од посетилаца то уради сви његови пријатељи сазнаће за постојање ваше странице, чуће име фирме и можда пожелети да виде о чему се ради. Уколико сте основали вашу Фацебоок групу и на тај начин покушавате да одржите контакт са вашим читаоцима битно је да све оно што објавите на вашем оригиналном сајту буде објављено и на Фацебоок страници. Наравно, све је потпуно бесплатно.

Извор: www.top-adria.com

Tweet
Коментари

ВЕСТИ