Tweet

Strategija dobrog poslovanja – korišćenje socijalnih mreža


Menjaju se vremena, menja se naša stvarnost, hiljadu velikih i malih stvari odlazi u prošlost, hiljadu novih kuca na vrata. Danas je već malo kasno i neprimereno reći da su socijalne mreže budućnost marketinga – kasno, jer je to već rečeno, a neprimereno jer su one njegova sadašnjost. Svaki poslovni poduhvat, bilo da je lokalnog ili šireg obima, od socijalnih mreža danas može izvući mnogo toga, a suočavanje sa konkurencijom gotovo je nemoguće ako se želi poslovati mimo i uprkos činjenice da su socijalne mreže postale dominantno polje za marketinške kampanje, ali i nezaobilazan izvor informacija.

Tradicionalni vidovi advertajzinga kao što su radio, televizija ili štampani mediji omogućavali su procenu efikasnosti reklame putem podataka o slušanosti radio kanala, gledanosti televizijskog programa ili tiraža dnevnih listova, ali takva procena nije omogućavala pouzdanu informaciju o prodornosti reklamne poruke do tržišta. Podaci sa socijalnih mreža omogućavaju da pratite relevantne i pravovremene trendove i precizno merite uspešnost svoje kampanje, kao i to kakve rezultate daju promene koje na njoj eventualno vršite. Ovi mehanizmi za kontrolu tržišta ne samo da omogućavaju praćenje toka kampanje već pružaju i pristup do podataka o samim konzumentima usluga, uvid u pozitivne i negativne trendove i obavljanje instant modifikacija na proizvodima ili u kampanjama.

Najveća prednost kada se radi o podacima koji stižu sa socijalnih mreža je u tome što nikada ne morate nagađati zašto nešto funkcioniše ili šta je dovelo do toga da nešto ne funkcioniše. Povratne informacije od potrošača veoma su značajne, lako su dostupne i pomažu kompanijama da preusmere svoje napore ako se pokaže da se ne kreću u pravom smeru. Ovo omogućava da se kampanja sagleda sa tačke gledišta onih kojima je namenjena i predstavlja sredsto od neprocenjive vrednosti.

U svakom slučaju, ako se bavite nekim biznisom, posedovanje naloga na nekoj od socijalnih mreža nikako ne može da škodi. Otvaranje naloga i održavanje istog više je nego jednostavno a pogodnosti su ogromne. Sasvim jednostavan primer: na svoju internet stranicu stavite ikonicu da se vaš sajt može lajkovati preko Facebook-a. Onog trenutka kada neko od posetilaca to uradi svi njegovi prijatelji saznaće za postojanje vaše stranice, čuće ime firme i možda poželeti da vide o čemu se radi. Ukoliko ste osnovali vašu Facebook grupu i na taj način pokušavate da održite kontakt sa vašim čitaocima bitno je da sve ono što objavite na vašem originalnom sajtu bude objavljeno i na Facebook stranici. Naravno, sve je potpuno besplatno.

Izvor: www.top-adria.com

Tweet
Komentari