Tweet
Socijalni mediji su svuda oko nas. Njihova svepristunost je uticala da postanu veoma moćno sredstvo oglašavanja, te stoga mnoge korporacije, firme i pojedinci izlaze na ovo novo, online tržište.

FOTO: SodaHead

Istraživanja pokazuju da ljudi, dok surfuju Inernetom preko računara, provode oko 20% vremena na socijalnim mrežama. Taj broj je veći kada se radi o vremenu provedenom na novim “pametnim telefonima” i iznosi 30-35% vremena. Neizlazak na socijalne mreže najčešće znači i gašenje nekog brenda. Takav primer bila bi i firma Nokia, iako je njihov neuspeh i stvar neusaglašenosti sa potrebama tržišta.

U socijalne medije ubrajaju se, između ostalog i blogovi, Internet forumi, socijalne mreže, potkasti, magazini ... Ono što ih odlikuje jeste da se na njima okuplja relativno veliki broj ljudi, koji virtuelnim putem dele, razmenjuju i stvaraju informacije. Ono što ih izdvaja od već postojećih medija je veća dostupnost, frekventnost, brzina i trajnost.

Među prvim društvenim medijima koji je stigao u Srbiju, sigurno se nalazi web portal Krstarica. Osnovan 26. marta 1999. zamenio je mnoge kataloge sajtova koji su se tada nalazili na ograničenom jugoslovenskom Internetu. Sajt je odmah stekao veliku popularnost i ubrzo je postao najpopularniji srpski sajt sa oko 2 miliona poseta mesečno. Njuz.net primer poznatog sajta sa velikim brojem satiričnih vesti koje oslikavaju svakodnevni život u Srbiji. Privlači veliku pažnju svojim tekstovima i preglednim izgledom. Sajt Infostud je veoma poznat studentima, jer osim informacija za studiranje i sve vezano za studije ima i dosta informacija vezanih za posao i usavršavanje.

Kada je reč o blogovima, među poznatijima nalazi se svakako blog Istoka Pavlovića , na kome se nalaze mnogi saveti vezani za društvene medije, Internet marketing, SEO (Search Engine Optimization) . Blog Kako na master , studentkinje Ane Marije Popović takođe je veoma popularan. On beleži veliki broj poseta, a kolumna koju vodi Ana, u “Politici” je isto rado čitana (i komentarisana). Popularnost koju blog ima je pre svega zbog toga što objedinjuje informacije koje studentima fale prilikom upisa na mastere. Blog Per aspera ad astra, takođe nudi zanimljive informacije vezane za studije u inostranstvu, ali daje i veliki akcenat svakodnevnom zivotu, putovanjima, psihologiji i modi.

Društveni mediji imaju veliki uticaj na naš život. Koliko puta ste videli targetovane oglase na fejsbuku ili savršeno sređene stranice neke firme? Sve to doprinosi njihovoj popularnosti i na kraju uspehu na otvorenom tržištu.

***

Volite da pišete u slobodno vreme? Želite da vidite svoje tekstove na portalu iSerbia? Nije potrebno iskustvo, već samo želja i ideje! CV i jedan tekst pošaljite na [email protected], sa naznakom "Prijava / novinar". Otvoreno za sve od 15 - 35 godina Prijem novih dopisnika vrši se najkasnije svakog prvog dana u mesecu.

Želim povremeno da dobijam mejlove od portala o vestima, najnovijim konkursima i aktivnostima OVDE

Odricanje od odgovornosti

Tweet
Komentari

VESTI