Tweet

Čak i ako prvi put čujete za ovaj pojam verovatno vam zdrava logika govori da pomislite da se radi o preduzeću čiji su ciljevi usmereni na rešavanje nekog socijalnog pitanja. Zapravo, to je tačno. Socijalna preduzeća se načešće nazivaju preduzećima koja su u službi zajednice. Njihova definicija kaže da su to “preduzeća prvenstveno orijentisana na rešavanje socijalnih problema i koja višak vrednosti reinvestiraju prvenstveno u te svrhe, bilo u svoju delatnost, bilo u zajednicu". Jednostavnije rečeno, socijalno preduzeće je:
- Profitabilno
- ima društveno korisne ciljeve
- ostvareni profit koristi za rešavanje društvenih ili problema u vezi sa životnom sredinom.

Ovaj vid preduzetništva nije nastao kod nas i zbog nas. Koncept je svetu poznat više od 25 godina i trenutno postoji više od 40 različitih oblika udruživanja u oblasti socijalne ekonomije. Kako pokazuju iskustva zemalja u kojima je ovaj koncept već duže zastupljen Socijlana preduzeća dokazano doprinose pozitivnim društvenim promenama. Ona jačaju privredu, otvaraju radna mesta i pomažu vladama u rešavanju socijalnih problema. Da to nije prazna priča pokazuje primer Velike Britanije u kojoj ovakve organizacije čine čak pet posto svih preduzeća i sa zaradom od preko osam milijardi funti godišnje čine oko jedan odsto godišnjeg bruto nacionalnog proizvoda Velike Britanije.

U Srbiji još uvek nije donet zakon kojim bi se rugulisala ova oblast ali ipak postoje mogućnosti da se praksa socijalnog preduzetništva praktikuje registracijom određenog tipa udruženja. To su upravo iskoristile oraganizacije civilnog društva, kreativnih koletktiva i pojedinaca koji su se udužili u ideji pokretanja periodičnog časopisa LiceUlice. Ovaj magazine prodaju “nevidljivi” članovi našeg društva. Mladi ljudi sa ulice, koji zbog predrasuda poslodavaca ali i manjka radnih kvalifikacija, retko dobijaju šansu da se zaposle. Kupovinom ovog časopisa pomažete razvoj ovog projekta ali i razvoj ideje Socijalnog preduzetništva u Srbiji.

Tweet
Komentari

VESTI