Tweet

Чак и ако први пут чујете за овај појам вероватно вам здрава логика говори да помислите да се ради о предузећу чији су циљеви усмерени на решавање неког социјалног питања. Заправо, то је тачно. Социјална предузећа се начешће називају предузећима која су у служби заједнице. Њихова дефиниција каже да су то “предузећа првенствено оријентисана на решавање социјалних проблема и која вишак вредности реинвестирају првенствено у те сврхе, било у своју делатност, било у заједницу". Једноставније речено, социјално предузеће је:
- Профитабилно
- има друштвено корисне циљеве
- остварени профит користи за решавање друштвених или проблема у вези са животном средином.

Овај вид предузетништва није настао код нас и због нас. Концепт је свету познат више од 25 година и тренутно постоји више од 40 различитих облика удруживања у области социјалне економије. Како показују искуства земаља у којима је овај концепт већ дуже заступљен Социјлана предузећа доказано доприносе позитивним друштвеним променама. Она јачају привреду, отварају радна места и помажу владама у решавању социјалних проблема. Да то није празна прича показује пример Велике Британије у којој овакве организације чине чак пет посто свих предузећа и са зарадом од преко осам милијарди фунти годишње чине око један одсто годишњег бруто националног производа Велике Британије.

У Србији још увек није донет закон којим би се ругулисала ова област али ипак постоје mogućnosti да се пракса социјалног предузетништва практикује регистрацијом одређеног типа удружења. То су управо искористиле ораганизације цивилног друштва, креативних колетктива и појединаца који су се удужили у идеји покретања периодичног часописа LiceUlice. Овај магазине продају “невидљиви” чланови нашег друштва. Млади људи са улице, који због предрасуда послодаваца али и мањка радних квалификација, ретко добијају шансу да се запосле. Куповином овог часописа помажете развој овог пројекта али и развој идеје Социјалног предузетништва у Србији.

Tweet
Коментари

ВЕСТИ