
FOTO: Huffingtonpost
Prevela: Milana Vračar
1. Prepoznajte šta se dešava
Koliko dugo imate običaj da čekate da kriza nastupi ili se čak i pogorša, pre nego što shvatite da postoji problem? Jedan praktičan instrument kojim se možemo služiti za posmatranje bitnih podataka koji bi mogli da ukažu na krizu je komandna tabla ključnog indikatora učinka (Key Performance indicator/ KPI).
Vaši KPI su najbitniji deo podataka vašeg posla, jer oni pokazuju kojim tokom se vaš posao kreće. KPI komandna tabla je centralna kabina vašeg posla, na njoj je vizuelno prikazano kako napreduje vaš posao, kao i da li postoje znakovi upozorenja.
FOTO: Vwmin
Ovim alatom je omogućeno direktno uočavanje promena i mogućih budućih pretnji i slabosti, ali takođe su prikazani i trenutni problemi.
2. Budite racionalni u sagledanju problema - ne reagujte prebrzo
Kada nastupi kriza, lako je paničiti i ishitreno reagovati. Ipak, postoji razlika između ishitrene reakcije i promišljenog odgovora. Prirodna ljudska reakcija na krizu je ili borba ili bekstvo. Kada su u pitanju nepredviđene poslovne okolnosti, često i nemamo mnogo vremena da pažljivo razmotrimo i racionalizujemo situaciju.
Bilo da posao zavisi isključivo od vas ili sarađujete sa timom, ukoliko se skoncentrišete na dugoročni poslovni uspeh, to će vam pomoći da pronalazite delotvorna rešenja na racionalan način.
Svesno izdvojite vremena za rešavanje problema, sa samo najbitnijim ciljem na umu.
3. Obratite pažnju na prilike i pretnje
Kada kriza nastupi, javljaju se nagoveštaji o skrivenim promenama koje su pogodile vaš posao a koje niste odmah uočili. Kao što se preporučuje u svakom početničkom poslovnom planu, detaljna SWOT analiza je neizostavna, ali bi je trebalo iznova raditi. Tokom krize, prvo prepoznajte nagoveštaje koji vode ka faktorima koji se nalaze izvan vašeg posla: koje su se nove prilike i pretnje pojavile na tržištu a s kojima se još uvek niste upoznali?
Obazrivo postupajte tokom analize tržišta. Neke izmene na istom mogu biti beznačajne i stoga nećete morati da preduzimate mere prilagođavanja. Ipak, sada je vreme da oslušnete tok vašeg posla, i potrudite se da uočite dugoročne izmene na vreme. Možda će usledeti promene u trendovima, ekonomske ili zakonodavne promene, ili, pak, promene ukusa ljudi na tržištu. Tehnološki napredak, takođe, može uticati na prethodne elemente i tako uticati na želje i potrebe vaših mušterija, kao i na aktivnosti vaše konkurencije. Vrlo je bitno da se ne opterećujete svojim konkurentima, no treba da imate predstavu o tome kakvu pretnju oni predstavljaju da biste održali konkurentsku prednost i smanjili krize u poslu. 4. Pregledajte detalje Razumevanje tržišta predstavlja korak napred ka popunjavanju rupa u poslu, ali ne znači mnogo, ukoliko ne kontrolišete kako firma reaguje na promene tržišta. Poslovni sistemi ili marketinški postupci koji su se dugo pokazivali kao korisnim za vaše poslovanje možda više nisu od značaja svetu novih prilika i pretnji. Sada: preispitajte snage i slabosti svoje kompanije - verovatno su se znatno promenile od vremena kada ste započeli biznis. Da biste izdvojili najbitnije u svom pregledu, osvrnite se na ključne indikatore učinka. Na primer, nema svrhe koncentrisati se na troškove, ukoliko pravi problem predstavljaju vaše cene. Napredujući i tako se koncentrišući na druge stvari, mnogi preduzetnici gube dodir sa svojim klijentima. Stoga, obratite pažnju na to šta se događa kada mušterija stupi u kontakt sa vašim poslom: od momenta kada čuje za vas, do momenta kada napusti vaš lokal. Prateći korake svojih mušterija, možda pronađete deliće slagalice koji nedostaju i kojih ranije niste bili svesni. Uporedite iskustva mušterija sa metrikom KPI da biste jasno identifikovali prednosti i slabosti u svetu novih prilika i pretnji. 5. Ponovo isprobajte rešenja Prilikom postepenih promena na bilo kom nivou vaše firme, bitno je da ih primenjujete polako i korak po korak. Usvajajte jednu po jednu promenu da biste mogli da testirate više puta posledice iste i ocenite njenu efikasnost. Takođe je važno da neprekidno procenjujete efekte svih izmena koje su nastale u drugim oblastima posla. 6. Obnovite svoje poslovanje Nužda je majka svih izuma i svaki problem ima rešenje. Iako je možda izgledalo kao da je jedna omaška u vašem poslu predstavljala problem, javiće se novo rešenje koje ne biste otkrili da nije bilo upravo te omaške. Obnovite svoj biznis, od samog procesa, preko troškova, pa do tima sa kojim sarađujete i vaše poslovanje se može popraviti na bolje. IZVOR: TheNextWomen *** Pročitajte i:
FOTO: Mylifestylecareer
Milana je rekla "ne" sistemu, pravilima i stereotipima.
Treba li biti stručnjak da bi se započeo biznis?/
Nema uspešnog posla bez dobrog dizajna!
***
Ovaj tekst nastao je našom željom da mladi koji žele da se oprobaju u prevođenju tekstova to iskustvo steknu i unaprede kod nas. Ukoliko želiš da budeš prevodilac u našem mladom timu CV uz jedan prevedeni tekst, sa izvornim, pošalji na [email protected] sa naznakom Prijava/Prevodilac. Otvoreno za sve od 15 do 35 godina. Prijem novih članova vršimo do svakog prvog dana u mesecu.
Želim povremeno da dobijam mejlove od portala o vestima, najnovijim konkursima i aktivnostima OVDE
