ПаyПал је најзад стигао у Србију. Од 10. априла 2013. године наша земља се налази на листи земаља у којима је могуће отворити ПаyПал налог.

За грађане Србије који активно користе интернет ово је била веома битна вест, али постоје и они који не знају шта је ПаyПал, за шта служи и како се користи. Зато сам решила да поразговарам са Слободаном Марковићем, саветником за ИЦТ у Сектору за прмоцију извоза. Он ми је веома детаљно објаснио шта овај сервис значи за нашу земљу.
Како се користи ПаyПал?
Процес коришћења ПаyПал-а је прилично једноставан. Оно што корисници треба да ураде јесте да оду на насловну страну сајта ПаyПал.цом. Тамо ће моћи да изаберу један од понуђених језика. Ту ће наћи и линк на ком пише Пријава. Када то ураде, мораће да попуне формулар тако што ће написати своје име, презиме, адресу и податке о својој платној картици. Оно што је моја препорука јесте да за те потребе не користе картицу која је везана за текући рачун него да од банке узму картицу коју ће користити само за интернет плаћања и на којој ће бити само онолико новца колико је потребно за следећу куповину.
Како се повезује картица с налогом?
Паyпал ће обавити верификацију картице тако што ће повући један или један и по евро са картице и када трансакција успе, новац ће бити враћен. Када потврдите вашу имејл адресу, ваш налог ће бити активан и ви ћете моћи да купујете на свим оним сајтовима на којима се ПаyПал појављује као средство плаћања.
Да ли сада у Србији ПаyПал могу користити и купци и трговци?
У овој првој фази добили смо могућност само куповине. Нажалост, ова друга услуга ПаyПал-а није омогућена у Србији. Према најавама, проћи ће неко време док се сервис не устали. Када се сервис устали, пустиће га и код нас. Биће то веома битна ствар за наше трговце, јер ПаyПал је сервис који има огромну корисничку базу и омогућава безбедну трговину. Морам да нагласим да ниједна банка у Србији не пружа сличну врсту услуге домаћим трговцима, па би коришћење ПаyПал-а било одлично за њих.
Колико ће времена бити потребно да ПаyПал заживи код нас?
Већ је заживео, и то у великој мери. Сасвим сам сигуран да је велики број грађана Србије већ отворио свој налог. Драго ми је што се коначно извлачимо из групе земаља која није била укључена у систем ПаyПал-а. Ово је начин куповине који даје много предности потрошачу. Ви путем интернета имате већу понуду, можете да упоређујете цене, можете се и путем форума унапред информисати о стварима које желите да знате пре него што их купите, а имајући у виду законску регулативу, имате и могућност повраћаја робе. Електронска куповина доноси много тога доброг. Искрено се надам се да ће ово подстаћи многе банке у Србији да понуде сервисе који би домаћим предузетницима омогућили једноставан систем за онлајн наплату.
Колики је новчани износ царине када купујемо са страних сајтова?
Када је у питању куповина са страних сајтова, треба имати у виду да ће та пошиљка стићи поштом и да се ради о увозу. Они трошкови које ћете платити у иностраној продавници нису сви трошкови везани за ту трансакцију. Сва роба која је скупља од 50 евра мораће да прође кроз поступак царињења, па ћете платити царину од 10 одсто, као и ПДВ од 20 одсто на цену производа, заједно са поштарином. Ако је производ јефтинији од 50 евра, у највећем броју случајева нећете платити ништа.
Да ли је тачно да се већиан грађана Србије на неки начин плаши онлајн куповине?
У Србији интернет користи више од 50 одсто становништва. Ја бих свакоме препоручио да лагано крене у онлајн куповину. Прво што грађани Србије треба да ураде јесте оду до банке и траже посебну картицу за плаћање преко интернета. Не треба се плашити оваквог начина куповине, јер је штета ограничена и под конторлом. Свако, за почетак, треба да потражи на интернету оно што га занима. Онлајн куповина није будућност, она већ увелико траје, ту је већ годинама и мислим да је треба прихватити што пре.