
Као и сваке године, сајт БрандЗ, је и ове изашао са новом листом највреднијих брендова на свету а резултати су мало кога изненадили.
На врх листе убедљиво се пласирао Аппле са процењеном вредношћу од 182,95 милијарде долара. Следи га ИБМ са вредношћу од 116 милијарди, а одмах је ту и Гоогле чија се вредност процењује на 108 милијарди. За њима следе МцДоналд’с, Мицрософт, Цоца-цола и Марлборо чија вредност не прелази 100 милијарди, а у топ десет пласирали су се и АТ&Т, Веризон и Цхина мобиле.
Сасвим очекивано, највреднији су брендови из области технологије (чак 4 од првих 5). Највећи раст у претходних годину дана бележи Фацебоок, и то од 74% па је најпопуларнија друштвена мрежа тренутно на 19-ом месту са укупном вредношћу од 33,2 милијарде долара. За разлику од Гоогла чија је вредност опала за три процента велики раст је забележио и водећи Аппле, 19%, док се вредност Цоца-Цоле тек незнатно мења као и пар година уназад.
Новина је да на листи после дужег времена у првих десет нема ниједног имена из ауто индустрије. У овој области највреднији је БМВ а за њим су Тоyота, Мерцедес-Бенз и Хонда. Свеукупно, вредност магната из ауто-индустрије опала је за 9%. Благи пад од један одсто бележе и велики произвођачи пива у конкуренцији од којих је на првом месту Буд Лигхт, испред Будвеисера, Хеинекена и Цороне. У конкуренцији робних марки, и даље је доминантна компанија Нике а иза ње су Х&М, Зара и Ралпх Лаурен.
Стручњаци се слажу да је највећа вредност једног бренда у његовом значењу и да је најбитније радити на његовом стварању. Колико год да је изванредан маркетинг неопходан, заиста снажан и трајан бренд гради се пре свега на темељу квалитета. Међутим, квалитет је тек улазница за право на такмичење у коме је неопходно извршити атак на чула и емоције и створити убедљиву причу која има како емотивну, тако и интелектуалну снагу.
Прича Аппле-а је да су њихови производи лепши и ефикаснији од других а на другој старни имамо Цоца-Цолу која, иако не представља насушну човекову потребу, опстаје деценијама јер се идентификовала као симбол америчког сна.