
Први пут чујем за ту фирму, хм… Потражићу је на Интернету, ако ми се свиде контактираћу их. Шта је ово? Нема њиховог сајта, па како да знам ко су, шта раде, где да их нађем?
Императив ширења малог бизниса јесте постојање веб сајта. Добро уређеног веб сајта. Сајт је ваш приказ, слика професионализма, ажурности и креативности коју пружате потенцијалним потрошачима. Први сусрет корисника са вашим сајтом одлучиће и (не)постојање поновних сусрета са вашим услугама и производима. Уколико нисте сигурни шта чини добар веб сајт проверите да ли испуњава следеће стваке:
• Свака страница на вашем веб сајту треба да има јединствен наслов са кључним речима за које сматрате да ће особа која претражује Интернет укуцати. На тај начин повећавате видљивост свог сајта. Предлоге за кључне речи може вам дати и Гоогле'с Кеyворд тоол .
• Ако имате страницу О нама не заборавите да ставите назив своје компаније у наслову који води ка тој страници.
• Да бисте повећали шансе да се васа компанија појави међу првим резултатима на Гоогле претраживачу поставите пуно име и адресу компаније у подножје сваке странице. Тиме ћете бити уочљивији и на Гоогле мапама, као и локалним претраживачима.
• Гоогле Аналyтицс вам може дати веома корисне податке, попут посећености веб сајта и појединачних страница сваког месеца, као и статистику која приказује колико посетиоца је упућено преко претраживача на ваш сајт. Ова опција вам показује шта треба унапредити (уколико страница није довољно посећена маркетинг је први корак), а на чему инсистирати (оно што занима посетиоце можда ви занемарујете, водите се реченицом ,,купац је увек у праву” и понудите више садржаја који привлаче нове кориснике).
• Потрага за водоинсталатером може се сузити кључним речима – ,,водоинсталатер Београд Вождовац”. Како би се ваше име и компанија појавиле међу резултатима ставите локално одредиште међу ударним, насловним деловима сајта. Приликом претраживања често се не иде даље од прве понуђене стране и резултата на њој, помоћу ових трикова наћићете се међу ,,одабранима”.
• Направите блог или форум на коме ћете постављати не само информације о вашој компанији, већ и новости о индустријским трендовима,. Такође, можете рекламирати друге компаније које не представљају конкуренте у области вашег бизниса. Ко зна, можда вам узврате услугу.
• Контакт телефон поставите у горњи десни угао, истраживања кажу да наш поглед прво креће ка тој страни. Тиме ћете уштедети време корисницима који желе да вас ангажују.
• Сами напишите своје мишљење и опис производа/услуга које нудите. Такав приступ је кориснији од копирања описа произвођача.
• Замолите неколико најбољих корисника ваших услуга да напишу своје предлоге и оцене. Нека вас други хвале, то је увек боља препорука од самохвалисања.
• Видео приказ неког производа може посетиоце претворити у купце. Објасните на сликовит начин како се користи ваш производ и помоћу снимка унапредите ваш веб сајт. Yоутубе може бити извор идеја за ваш бизнис (како везати ешарпу, како се користи шећерна паста, вежбе у одређеном клубу и сл.).
Циљ је да вас корисници упамте, препоручују познаницима и шире круг обавештених, потенцијалних купаца. Реклама продаје производ, а на вама је да припремите потпуну, редовно ажурирану, корисну и привлачну рекламу – ваш веб сајт .