
Имати оптималних осам сати сна, здраво се хранити, бавити се физичком активношћу, посветити време породици и пријатељима, а уз то свакодневно испуњавати пословне и(ли) студентске обавезе можда није нешто што свако од нас очекује, али је најчешће оно што ми сами од себе очекујемо. Многи ће рећи да све наведено свакако треба да испунимо, но мало ко ће нам рећи како.
Организација времена, управљање временом или тиме манагемент може бити изузетно драгоцена вештина, посебно данас, јер иако се чини да нам је све доступније, оптерећеност обавезама и роковима нас доводи у позицију да изгубимо и слободно време и квалитетно време проведено на послу. С једне стране, осећамо да иако доста радимо, очекивани успех измиче, а с друге стране због сталне изложености стресу нисмо у стању да на прави начин уживамо у такозваној доколици. Тако уместо у шетњи, позоришту или уз књигу , себе затекнемо како зуримо у празно или у бесмислени телевизијски програм, свеједно.
Када нас стигну умор, неизвршене обавезе, неиспуњене жеље, а најчешће све то заједно, вештина управљања временом нам може помоћи да се вратимо на прави колосек. Поред тога што правимо свакодневне планове, распореде или „то до“ листе, можда најпре треба нешто да престанемо да радимо. За почетак, избаците из дневног или недељног плана све оне обавезе које заправо то нису. Усредсредите се на приоритете. То је оно што је најтеже, али и најделотворније. У последње време много се говори о такозваним „крадљивцима времена“. Јасно је да сви имамо иста двадесет четири сата на располагању, али баш зато да бисмо их квалитетно искористили, „крадљивце“ треба искључити. Буквално. Не морате истог тренутка одговорити на сваки е-маил, СМС поруку, нити из минута у минут проверавати Фацебоок налог. Најважније обавезе неће чекати никог другог. Морамо да их испунимо сами, и то најбоље што можемо. С друге стране, оне мање важне задатке заиста неко други може да обави. Ако сте у позицији да делегирате обавезе, учините то. Између осталог, на тај начин ћете показати својим сарадницима или пријатељима да имате поверења у њих.
Задајте себи мање обавеза и размислите о томе шта вам је заиста важно да урадите. У томе вам могу помоћи четири једноставна корака. Запитајте се:
1. Шта не желим?/Шта желим да избегнем?
2. Шта желим?
3. Који је мој следећи корак?
4. Поновите цели процес.
Између осталог, и ова четири корака указују на то да морамо решавати задатак по задатак. То изискује изузетну концентрацију и посвећеност, али на крају увиђамо да је и ефикасније и лакше решити у потпуности један проблем него мислити на све обавезе које имамо, а не испунити ниједну.
Многи ће рећи за ове савете да су ригидни, захтевни или неделотворни, али то можемо тврдити тек након што покушамо. Ако приметите да имате више времена за хоби и драге особе, а уз то напредујете на послу и боље се осећате, поновите цели процес. Вредно је труда, јер уколико не цените своје време, то свакако неће чинити ни други.