Tweet

Већина успешних пословних људи данашњице има иза себе занимљиву и необичну причу о томе како су постигли успех и дошли на позицију на којој се налазе данас. Једна од посебно инспиративних личности у том смислу је и Ричард Брансон – оснивач и власник Виргин гроуп - групе од неколико стотина успешних компанија различитих сфера делатности.

Успешни предузетник се у раној младости суочио са проблемима дислексије и поремећаја пажње, због чега је важио за проблематичног и немирног ученика. Можда је управо ово био један од разлога да се млади Ричард не определи за одлазак на факултет и стицање формалног образовања, већ да са 16 година оснује часопис Тхе Студент, а неколико година касније и издавачку кућу, што је означило почетак успешне и профитабилне предузетничке каријере.

Овај необични човек себе описује као avanturistu, koji veruje u ostvarivanje ideja , као своје највеће врлине истиче позитиван став и умеће комуникације са људима, док најсинспиративнијим човеком кога је икада упознао сматра Нелсона Менделу.

У својим књигама, као и у бројним интервјуима и текстовима које је писао за портал ввв.ентерпренеур.цом Ричард Брансон са задовољством даје савете садашњим и будућим предузетницима и одговара на питања заинтересованих.

Анализирајући савете које даје читаоцима у књизи "Like a Virgin: Secrets They Won’t Teach You at Business School“, и својој kolumni издвојили смо 13 основних принципа за успех по мери Ричарда Брансона:

1. Волите оно што радите – Да бисте били успешни у нечему, потребно је да у томе уживате

2. Будите иновативни и креативни – Морате да имате визију и понудите свету нешто ново и оригинално

3. Дефинишите подручје свог рада – Већина успешних брендова је уско специјализована, пронађите оно у чему сте добри и држите се тога

4. Пажљиво бирајте име – Име је битан део имиџа, зато посветите довољно времена његовом избору; оно шаље поруку о вама, вашем квалитету и систему вредности

5. Поверење је важно – Основа успостављања добрих односа са клијентима, сарадницима и партнерима је узајамно поверење; будите доследни

6. Будите спремни на ризик – Уколико желите да постигнете велики успех ризик је неминован, нема тоталног неуспеха – учите на грешкама

7. Комуникација је важна – Од изузетног је значаја да успоставите добру комуникацију са људима са којима сарађујете и са клијентима

8. Скрените пажњу на себе–Важно је да пронађете начин да створите добар имиџ и будете препознатљиви, имајте ово у виду када размишљате о реклами

9. Сачувајте ведар дух – Непосредност и индивидуалан приступ клијентима могу вам донети велики успех, док смислом за хумор можете изненадити и разоружати конкуренте

10. Ослушкујте људе око себе – Прихватајте сугестије и критике од радника и клијената, на такав начин постајете бољи

11. Створите добре услове за рад – Задовољан радник је добар радник, који може да допринесе успеху ваше компаније

12. Будите лидер, а не шеф – Створите подстицајно окружење за своје раднике, не бојте се да препустите одговорне позиције и одлуке компетентним људима и дајте им простора

13. Будите спремни за промене – Стално радите на унапређивању услуга и производа које нудите

Да бисте чули још неке корисне савете, али и занимљивости о самом Ричарду Брансону, погледајте снимак једног zanimljivog i inspirativnog razgovora

Tweet
Коментари

ВЕСТИ