FOTO: Žena blic
Prevela: Milica Dragićević
Na odluke koje donosimo i način kako živimo umnogome utiču ljudi oko nas. Pogotovo danas - donosimo odluke na osnovu mišljenja i preporuka kad razgovaramo sa prijateljima ili kad koristimo sajtove kao što su TripAdvisor ili PeerIndex. Nedavno sam izabrala jedan hotel da tamo provedem odmor samo na osnovu informacije koju mi je prijatelj dao da se tamo lepo proveo.
Ljudi oko nas imaju snažan uticaj na naše odluke i u poslovnom svetu i mogu biti glavni uzrok zašto nešto radimo. Malkom Gladvel je opisao ovu vrstu uticaja kao „pravilo manjine” u svojoj knjizi The Tipping Point. Podelio je uticajne ljude na one koji povezuju, znalce i prodavce.
Kolege koji povezuju imaju dosta kontakata i mogu da vam pomognu da se upoznate sa nekim. Znalci su one kolege unutar naše mreže na koje se oslanjamo kako bi nam dali neku novu informaciju. To su oni ljudi koji će vam ispričati o najnovijoj modi ili filmu koji obavezno treba da pogledate, a vi ih slušate i poštujete njihovo mišljenje. Na kraju, prodavci su kolege koje mogu da vas ubede da preduzmete nešto.
U poslovanju je važno da se povežete sa ovim uticajnim kolegama. Međutim, kad se radi o kancelarijskom okruženju, često je slučaj da što više napredujete u kompaniji, teže vam je da nađete ljude koji su objektivni.
Ovo je čest izazov kod vlasnika kompanija. Razgovarala sam o ovom problemu sa Tinom Braun, suvlasnicom i direktorkom kompanije koja se bavi pružanjem poslovnih usluga školama, kad je razmišljala o tome da li da proširi posao na inostranstvo. Činilo se da koga god da je pitala za savet, taj je imao neki interes za sebe, da li ta osoba bila njen muž, suvlasnik, ostali direktori ili njeni prijatelji. Ono što je ona želela je potpuno objektivno gledište.
Tu joj je pomogla zvanična grupa za kolektivnu podršku. Braun je članica Udruženja žena direktora, neprofitnog udruženja koja se usredsređuje samo na žene vlasnice višemilionskih kompanija širom sveta. Razgovarajući sa koleginicima preduzetnicima iz raznih sektora industrije, Braunovoj je koristilo nekoliko mišljenja i zajedničkih iskustava koja su bila objektivna, korisna i sa puno izazova.
Braunova veruje da „učenje od kolega treba zasigurno da bude na vašem dnevnom redu”. „Koristeći se stručnošću nekoga koji je već kroz sve to prošao možete mnogo efikasnije da pređete na stvar, a naročito zbog toga što je vreme dragoceno”, nastavlja ona. „Poverenje ima velikog udela i uspeha jedne grupe, a to znači da su drugi voljni da se otvore i budu iskreni o onome što može i onome što ne može da prođe”.
Nekima, međutim, ideja da pokažu slabosti u grupnom okruženju nije toliko privlačna. Kroz to sam prošla tokom jedne od ekspedicija na severni pol. Tim se sastojao od 10 muškaraca, Suzane, istraživača iz Švedske i mene. Prvih nekoliko dana, kad sam bila iscrpljena uveče, ako bih pitala bilo kog muškarca kako se osećao, uvek bi rekao da je u top formi čak i kad je bilo jasno da je umoran. Kad sam pitala Suzanu, ona bi iskreno rekla kako se osećala.
Muškarcima je trebalo tri-četiri dana da priznaju da nije strašno ako su i oni iskreni. Ovo znači da, ako bi se bilo ko povredio ili ako bi mu pozlilo, mogli bismo da se sa tim izborimo kao tim, a ne da dopustimo da se situacija pogorša.
FOTO: Wannabe magazine
Stvaranje okruženja u kome vlada poverenje je ključno kako biste osigurali da sve strane imaju korist od neizmerne podrške i saveta koji daju oni koji su prošli kroz slično iskustvo.
Ovo su tri koraka ka stvaranju okruženja u kome vlada poverenje:
Sitnim koracima tokom vremena
Poverenje se ne gradi preko noći, ono se razvija vremenom kroz seriju malih radnji. Gradićete poverenje ako ste se obavezali na nešto i ako radite ono što se očekuje od vas.
Stalno govorite istinu
Ako vas neko pita za mišljenje, zaustavite se i zapitajte se da li ste uhvatili sebe da prilagođavate odgovor ili da razmišljate u smeru „Bolje da to ne kažem jer…” ili „Kako mogu ovo da izbegnem?" Prekinite. Ponovo razmislite o onome što se mora desiti i nađite način da kažete istinu, a da ispoštujete sagovornika.
Pozitivno reagujte na iskrenost
Kad ste vi oni koji dobijaju iskreno mišljenje, budite svesni svoje reakcije. Uvek duboko udahnite i porazmislite o tome šta vam je rečeno pre nego što odgovorite. Zapamtite da, ako odgovorite pitanjem, često imate veću moć da utičete na nečije mišljenje nego ako izjavite nešto.
IZVOR: Guardian
Milica je zaljubljenik u engleski jezik i književnost koja smatra da je svaki novi prevod dokaz da jezik ne sme biti prepreka ka širenju novih vidika.
***
Kao nastavak Foto konkursa i u sklopu akcije afirmacije mladih umetnika iz Srbije, portal iSerbia krajem 2015. godine organizuje izložbu pristiglih fotografija i radova umetnika koji se na ovom portalu predstavljaju. Cilj izložbe je promocija obrazovanja, truda, talenata i kapaciteta mladih ljudi u Srbiji. Svi ste pozvani da podržite ovu, za društvo, bitnu promociju. O svim detaljima izložbe portal iSerbia će vas blagovremeno obaveštavati. Pratite nas!
***
***
Pročitajte i:
Kako da napišete imejl za spoljne saradnike?
Kako do potencijalnog biznis partnera?
Popularniji na poslu? Ovladajte razgovorom!
***
Ovaj tekst nastao je našom željom da mladi koji žele da se oprobaju u prevođenju tekstova to iskustvo steknu i unaprede kod nas. Ukoliko želiš da budeš prevodilac u našem mladom timu CV uz jedan prevedeni tekst, sa izvornim, pošalji na [email protected] sa naznakom Prijava/Prevodilac. Otvoreno za sve od 15 do 35 godina. Prijem novih članova vršimo do svakog prvog dana u mesecu.
***
Želim povremeno da dobijam mejlove od portala o vestima, najnovijim konkursima i aktivnostima OVDE