
Autor: Matija Mišić
Pohvalni ili preteći komentari roditelja na fotografije svoje dece, uz kačenje poznatih citata ili fotografija umiljatih životinja, čini se, sve više iritiraju tinejdžere. Ovo nikako ne znači da oni potpuno prestaju sa korišćenjem Fejsbuka ili da brišu svoje profile, već ga jednostavno koriste mnogo manje nego pre.
Alternativu pronalaze u aplikacijama za četovanje poput WhatsApp-a, Wechat-a i Kakao Talk-a gde, kako tvrde, imaju veću privatnost.
Iako su u početku bile orijentisane samo na dopisivanje, većina ovih aplikacija sada nudi i mogućnosti deljenja slika, muzike, popularnih stikera, a korisnici na njima imaju svoju profil stranicu, kao i news feed. Praktično jedina razlika koja ih odvaja od Fejsbuka je to što njihovi korisnici nisu roditelji.
Privatnost i direktnost komunikacije ovih aplikacija još jedan je razlog zašto ih mladi sve češće biraju: oni žele četovanje sa njihovim pravim prijateljima; mogućnost da im se svakodnevno serviraju fotografije i statusi ljudi koje jedva znaju, a imaju ih za prijatelje na Fejsbuku nije im više tako privlačna.
Deljenje selfija preko Instagrama izuzetno je popularno u Velikoj Britaniji gde prema nedavno rađenim studijama skoro polovina deljenih fotografija korisnika uzrasta od 14 do 21 godine spada u tu kategoriju. Popularan je i tzv. Seksting, koji podrazumeva deljenje intimnih fotografija, a obično se obavlja pomoću Snapchat-a, aplikacije specijalizovane za komunikaciju slanjem fotografija.
Postoje prognoze da će, kako broj mladih korisnika ovih aplikacija bude rastao, stariji odlučiti da im se pridruže i na njima, ali do tada, Fejsbuk je na gubitku.
Ovaj tekst je nastao kao projektni zadatak u okviru kursa Web novinarstvo .