Tweet

Termin blog nastao je kombinovanjem reči „web“ i „log“. Pravi se jednostavno i brzo, a koristi lako; u suštini, neka je vrsta virtuelnog dnevnika na teme koje nisu samo nama bitne, jer ih u suprotnom ne bismo ni delili. Blogova ima raznih, ali ako baš želimo da načinimo grubu podelu onda ćemo ih razdvojiti na lične i korporativne. Blogovati može svako ko ima ili misli da ima nešto da kaže – koliko će biti uspešan zavisi od toga koliko je to “nešto“ drugima interesantno.

U ličnim blogovima možete ili pisati o koječemu što vam pada na pamet ili možete voditi tematski blog koji će se vrteti oko jedne teme. Potreba za uspehom u tom slučaju ponekad će biti tek stvar sujete. Sa druge strane, vodite li korporativni blog, uspeh i popularnost bloga biće vam jedini imperativ, merićete svaku reč i pažljivo pratiti svaki komentar, jer, to je već ozbiljan posao.

Vodeći blogeri sa naših prostora slažu se u jednom: iako vođenje ličnog bloga nije finansijski isplativo ono može biti, ipak, vrlo korisna, uzbudljiva, i, u određenim slučajevima, čak i društveno korisna stvar. Najpoznatiji domaći bloger, Dragan Varagić , jasno stavlja do znanja da je direktna zarada od individualnih blogova diskutabilna jer je posećenost i najposećenijih domaćih blogova bar deset puta manja od najposećenijih web lokacija. Zašto onda? Pa, zato što blog može biti odličan vid promocije za usluge koje neko nudi, zato što to može biti strast kao i svaki hobi, zato što tako možemo širiti svoje ideje, ubeđenja i verovanja i, tu i tamo, promeniti nešto u svetu oko nas.

Sa druge strane, primetno je da veliki broj javnih ličnosti u poslednje vreme otvara sopstvene blogove a stvar je još tipičnija kada su u pitanju političari, stranke i, svakako, kompanije. Jedna druga poznata blogerka iz Srbije, Dragana Đermanović , kaže da ne postoji organizacija za koju ne vidi eksplicitan interes da se uključi u dijalog na social webu koristeći blog kao platformu. Vođenje bloga kompaniji omogućava kontinuirano dobijanje feed back-a od strane korisnika usluga, mogućnost da stekne direktan uvid u potrebe, mišljenja i zamerke svojih klijenata, čini svoje ime prisutnijim i popularnijim u pretraživačima i sebi pravi jedinstvenu reklamu.

Ono što je nesumnjiva činjenica jeste to da danas reputacija jedne firme možda i ne može da se u potpunosti stvori online, ali da svakako može da se uništi tim putem. Prema rečima profesora Denisa Vilkoksa , blogovi su danas mainstream i PR profesionalci sada moraju da mnogo više pažnje posvećuju blogerima nego klasičnim medijima. Vilkoks takođe ističe i činjenicu da u Americi 80-90% novinara inspiraciju i izvor informacija nalazi na blogovima te da se ne može reći da su blogovi zanemarljivi jer ih malo ljudi čita. Oni su bitni, jer snažno utiču na one medije tradicionalnog tipa koje većina prati.

I za kraj, ukoliko ste mlada i ambiciozna osoba, željna toga da se kvalitetno predstavi mogućem poslodavcu a nekada i besna što u tome nije uspela – razmislite o prednostima koje bi blogovanje moglo imati za Vas u odnosu na klasični CV. Zamislite sebe u ulozi poslodavca koji treba da proceni da li ste pravi kandidat za njega.

Situacija 1 – CV - Dakle, pred Vama je CV neke X.X. osobe. Jedan od prvih podataka je informacija o posedovanju diplome na tom i tom fakultetu, ali zar danas diploma išta ikome garantuje; zatim ide informacija o prosečnoj oceni, ali teoretsko znanje ne garantuje praktičnu efikasnost i sposobnost. A onda počinjete čitati o gomili stvari koje je X.X. osoba radila i koliko je uspeha u njima imala (naravno, svi o sebi govore u superlativu), a zatim i o ličnim osobinama te osobe koja kao i sve druge tvrdi da je odgovorna, sposobna, komunikativna i željna sticanja novih znanja, ali to ste već hiljadu puta pročitali i vaše oči tek mehanički registruju slova na papiru.

Situacija 2 – Blog i CV - Sada pored svih samohvališućih apstraktnih informacija pred sobom imate i nešto opipljivo, kandidata koji nije tek slovo na papiru već delo, dokaz, materijal. Vidite koliko je u toku sa dešavanjima u poslu za koji aplicira, saznajete koliko se interesuje za materiju i poznaje je, koje je kontakte već uspostavio, koliko zaista želi da radi na sebi, dopadne Vam se njegov stil pisanja ili Vas jednostavno šarmira nekom rečenicom na temu koja nije čak ni povezana sa traženom profesijom. Osvojeni ste.

I? Kome dajete prednost?

Tweet
Komentari