Tweet

Термин блог настао је комбиновањем речи „веб“ и „лог“. Прави се једноставно и брзо, а користи лако; у суштини, нека је врста виртуелног дневника на теме које нису само нама битне, јер их у супротном не бисмо ни делили. Блогова има разних, али ако баш желимо да начинимо грубу поделу онда ћемо их раздвојити на личне и корпоративне. Блоговати може свако ко има или мисли да има нешто да каже – колико ће бити успешан зависи од тога колико је то “нешто“ другима интересантно.

У личним блоговима можете или писати о којечему што вам пада на памет или можете водити тематски блог који ће се вртети око једне теме. Потреба за успехом у том случају понекад ће бити тек ствар сујете. Са друге стране, водите ли корпоративни блог, успех и популарност блога биће вам једини императив, мерићете сваку реч и пажљиво пратити сваки коментар, јер, то је већ озбиљан посао.

Водећи блогери са наших простора слажу се у једном: иако вођење личног блога није финансијски исплативо оно може бити, ипак, врло корисна, узбудљива, и, у одређеним случајевима, чак и друштвено корисна ствар. Најпознатији домаћи блогер, Dragan Varagić , јасно ставља до знања да је директна зарада од индивидуалних блогова дискутабилна јер је посећеност и најпосећенијих домаћих блогова бар десет пута мања од најпосећенијих веб локација. Зашто онда? Па, зато што блог може бити одличан вид промоције за услуге које неко нуди, зато што то може бити страст као и сваки хоби, зато што тако можемо ширити своје идеје, убеђења и веровања и, ту и тамо, променити нешто у свету око нас.

Са друге стране, приметно је да велики број јавних личности у последње време отвара сопствене блогове а ствар је још типичнија када су у питању политичари, странке и, свакако, компаније. Једна друга позната блогерка из Србије, Dragana Đermanović , каже да не постоји организација за коју не види експлицитан интерес да се укључи у дијалог на социал вебу користећи блог као платформу. Вођење блога компанији омогућава континуирано добијање феед бацк-а од стране корисника услуга, могућност да стекне директан увид у потребе, мишљења и замерке својих клијената, чини своје име присутнијим и популарнијим у претраживачима и себи прави јединствену рекламу.

Оно што је несумњива чињеница јесте то да данас репутација једне фирме можда и не може да се у потпуности створи онлине, али да свакако може да се уништи тим путем. Према речима професора Дениса Вилкокса , блогови су данас маинстреам и ПР професионалци сада морају да много више пажње посвећују блогерима него класичним медијима. Вилкокс такође истиче и чињеницу да у Америци 80-90% новинара инспирацију и извор информација налази на блоговима те да се не може рећи да су блогови занемарљиви јер их мало људи чита. Они су битни, јер снажно утичу на оне медије традиционалног типа које већина прати.

И за крај, уколико сте млада и амбициозна особа, жељна тога да се квалитетно представи могућем послодавцу а некада и бесна што у томе није успела – размислите о предностима које би блоговање могло имати за Вас у односу на класични ЦВ. Замислите себе у улози послодавца који треба да процени да ли сте прави кандидат за њега.

Ситуација 1 – ЦВ - Дакле, пред Вама је ЦВ неке X.X. особе. Један од првих података је информација о поседовању дипломе на том и том факултету, али зар данас диплома ишта икоме гарантује; затим иде информација о просечној оцени, али теоретско знање не гарантује практичну ефикасност и способност. А онда почињете читати о гомили ствари које је X.X. особа радила и колико је успеха у њима имала (наравно, сви о себи говоре у суперлативу), а затим и о личним особинама те особе која као и све друге тврди да је одговорна, способна, комуникативна и жељна стицања нових знања, али то сте већ хиљаду пута прочитали и ваше очи тек механички региструју слова на папиру.

Ситуација 2 – Блог и ЦВ - Сада поред свих самохвалишућих апстрактних информација пред собом имате и нешто опипљиво, кандидата који није тек слово на папиру већ дело, доказ, материјал. Видите колико је у току са дешавањима у послу за који аплицира, сазнајете колико се интересује за материју и познаје је, које је контакте већ успоставио, колико заиста жели да ради на себи, допадне Вам се његов стил писања или Вас једноставно шармира неком реченицом на тему која није чак ни повезана са траженом професијом. Освојени сте.

И? Коме дајете предност?

Tweet
Коментари

ВЕСТИ