Ime Andrij Hudo kod vas verovatno neće izazvati nikakvu reakciju, niti asocijacije. Međutim, u Istočnoj Evropi ovo ime je poznato. Reč je o uspešnom ukrajinskom biznismenu, suosnivaču kompanije „Holding emocija Fest“, u čijem vlasništvu se, između ostalog, nalazi 12 poznatih restorana u Lavovu, istorijskom gradu u zapadnom delu Ukrajine. Pored specifične atmosfere grada i njegovih znamenitosti, upravo ovi restorani predstavljaju najinteresantnija mesta za turiste.
Sva ova mesta nastala su kao autorske ideje, tako da je svaka od njih realizovana za svega nekoliko meseci. Najzanimljiviji restorani u vlasništvu Fest-a su: Krijivka – restoran uređen u autentičnom stilu Ukrajinske ustaničke armije iz perioda II svetskog rata do najsitnijih detalja, restoran nema zvaničnu adresu, na ulazu vas dočekuju vojnici u uniformi, ulazi se samo uz lozinku, sve je dosledno istom stilu - od cenovnika, preko zidova, muzike, uniformi, pa sve do toaleta; Kafe Mazoh – tematski kafić u stilu pisca Leopolda fon Zahera Mazoha, po kome je nazvan mazohizam, a koji je inače poreklom iz Lavovske oblasti; Najskuplji restoran Galicije (Masonska loža) – restoran opremljen da podseća na stare masonske lože uz ogovarajuću dozu luksuza; Lavovska radionica čokolade – petospratni kompleks koji se sastoji od radionice za proizvodnju čokolade i slatkiša, prodavnice i kafića, Rudnik kafe – radionica za proizvodnju kafe uređena kao rudnik sa kompletnom opremom, prodavnica kafe i kafić, muzej-restoran Gasna lampa sa prodavnicom suvenira; Kuća legendi – restoran koji se sastoji od većeg broja spratova i sala, od kojih je svaka uređena u skladu sa nekom od lokalnih legendi, Jevrejska kafana „Zlatna ruža“ , u kojoj nema određenih cena, već se plaća na osnovu cenkanja i mnogi drugi.
U čemu je tajna vašeg uspeha? Izdvojio bih tri ključna elementa: ideju, tim ljudi i proces u kome tim pretvara ideju u biznis.
Šta je važno u timskom radu? Izuzetno je važno da sa partnerima delite isti sistem vrednosti, isti pogled na svet. Već posle prvog sastanka razumeli smo da smo na istoj talasnoj dužini. Lično smatram da je idealna formula timskog rada – troje ljudi. Ključ uspeha je i to da se tačno zna ko se čime bavi, šta je čiji posao, a da svi međusobno delimo ideje.
Kako je izgledao sam početak? Iznajmili smo podrumsku prostoriju i preuredili je u improvizovanu kancelariju. Tu smo organizovali intervjue sa budućim saradnicima, koji su nas ponekad posmatrali kao trojicu sanjara dok smo im pričali kako planiramo da stvorimo najveću kompaniju u Lavovu. Iako nismo imali ništa, ljudi su nam verovali.
Vaši restorani su znatno uticali na razvoj brenda grada Lavova. Ljudi često dolaze u Lavov da bi posetili Kuću legendi ili Mazoh-kafe. Da li ste od samog početka očekivali takav efekat? Kada smo počinjali biznis shvatili smo da ćemo svoje brendove razvijati zajedno sa brendovima prošlosti i brendom Lavova. Kada smo otvarali Lavovsku radionicu čokolade, postavili smo sebi cilj da se na pomen reči „čokolada“ automatski javlja asocijacija „Lavovska radionica čokolade“.
Sproveli ste ideju u delo. Ljudi dolaze u želji da vide nešto novo. Šta ćete učiniti da biste ih zadržali? Imamo ovakvo pravilo: restoran mora da ima 10 wow-efekata. Kada želiš da ponovo pozoveš ljude u goste, jedan od načina je stvaranje novih wow efekata, koji će ponovo privući ljude. Mi nismo klasični restoratori, ne trgujemo hranom, već emocijama. Ljudi će često zaboraviti šta su tačno jeli u nekom od naših restorana, ali će sigurno ispričati svima koje poznaju šta su doživeli.
Šta biste posavetovali kreativnim mladim biznismenima? Da se ne boje! Da veruju! Da pokušavaju da sprovedu svoje ideje u delo. Zato što možda imaju genijalni ideju, koja će stajati na polici i nikada je neće probati. Jednostavno je potrebno skupiti hranrost, postaviti ambiciozne ciljeve i ići ka njihovoj realizaciji na različite načine. Ukoliko verujete, sigurno ćete uspeti. Možda ne iz prvog puta, ali u nekom trenutku svakako.
IZVOR: openstudy