Уколико сте се питали како YоуТубе функционише, како креатори садржаја привлаче нашу пажњу и како остварују финансијску добит, ово је право место за вас! Можда добијете инспирацију да постанете један од њих.
Autor: Марина Валент
ФОТО: newmediadl
Један од најважнијих елемената интернет културе данашњице – YоуТубе, основан је 14.02.2005. године од стране Чеда Харлија, Стива Чена и Джаведа Карима. Својом идејом, оставили су траг у историји.
Први постављен снимак на YоуТубе “Ме ат тхе зоо” постављен је 23.04.2005. године. Траје 18 секунди и показује једног од оснивача у золошком врту. Снимак је и данас доступан на сајту. У новембру следеће године Гоогле купује сајт за невероватних 1,65 милијарди Америчких долара.
До тог тренутка, још увек смо живели у ери емитовања, у којој смо били ограничени само на телевизија и новине уколико бисмо желели да се информишемо о најновијим догађајима. А то се често дешавало, сатима пошто се тај догађај заврши. Међутим, са развојем YоуТубе-а и осталих друштвених мрежа, данас можемо рећи да живимо у ери комуникације. Прозор у свет нам се налази у џепу, торби или на радном столу. Свако од нас може јавно исказати своје мишљење о тим догађајима, невероватном брзином.
Како је пажња најважнији ресурс не свету, она данас постаје и најважнија вредност у медијском свету.
Пре двадесет или тридесет година, било је скоро немогуће покренути посао. Уколико би се неко ипак одлучио на тако нешто, осим што је било потребно да буде рођен под срећном звездом, морао је да узме зајам од банке, пријатеља, породице и ризикује све што има, да би успео у својој намери.
Међутим, данас су ствари потпуно другачије. Сваки дан бомбардовани смо успешним причама људи из целог света. Једина заједничка ствар тим људима је, да су увидели потенцијал времена у којем живимо, а затим спремно кренули да напорно раде како би тај потенцијал искористили, на најбољи могући начин. Овде се конкретно мисли на рад уз помоћ друштвених мрежа и интернет платформи. Свако са мало маште и приступом интернету, може да их искористи да привуче огромну публику и лансира сопствени посао, из удобности свог стана.
<�имг цласс="флоат" срц="хттп://с9.постимг.орг/за36бy9а7/артон6091.јпг" />
ФОТО: forexinfo
Једна од највећих и најплаћенијих платформи је управо YоуТубе. Уколико се неко одлучи да води посао на тој платформи, скоро сваки финансијски ризик је отклоњен.
Готово да не постоји особа са паметним телефоном или компјутером која не посети YоуТубе бар једном дневно. То није само сајт на коме можете да слушате музику. Он је место где се снови остварују! Конципиран на начин да за сваку особу постоји простор да погледа и подели оно што је највише интересује, не чуди што је постао неизоставан део нашег дана.
Уколико волите и уживате да певате, путујете, причате, кувате, глумите, играте игрице или било шта друго за чиме осећате страст, YоуТубе је право место за вас. Место уз помоћ којег можете започети другачији, срећнији живот. Радећи оно што волите. Идеја од које ћете почети, не мора да дође директно од вас. Потпуно је дозвољено употребити концепт који је доказано успешан и разрадити га на свој начин. Узмите туђу идеју и преобликујте је у своју. Или комбиновањем више идеја створите нову и јединствену. Додајте лични печат на све што вам се свиђа.
Оног момента кад идеја постане ваша, време је да кренете у авантуру. Изградите публику, односно дозволите публици да пронађе вас. Уколико разумете њихове проблеме, лако можете наћи начин да решите те проблеме и улепшате им дан. А због тога ћете имати предиван осећај, бићете испуњени и срећни, а такође ћете добити и више него фер компензацију.
<�имг цласс="флоат" срц="хттп://с24.постимг.орг/4јyа41зпx/Боост_Продуцтивитy_Оф_Цонтент_Цреаторс.јпг" />
ФОТО: TheGeekDesire
Постоји више одлика успешних YоуТубе канала. Помислите на најбољи садржај који сте погледали у скорије време. А онда размислите, како сте се осећали док сте га гледали. Управо то како сте се осећали, игра једну од најбитнијих одлика успешног садржаја. Уколико одлучите да се бавите YоуТубе-ом, прво што треба да се запитате је – како желим да се моја публика осећа! Изазивање емоционалне реакције је Златно правило креирања сваког успешног YоуТубе садржаја. Та реакција може бити срећа, смех, туга, изненађеност, било шта што се уклапа у оно што желите да презентујете.
Испричајте причу, наша склоност према причама настаје из основне људске потребе да налазимо обрасце по којима се живот дешава. А приче су одличан начин да привучемо људе и повежемо се. Инспиришите људе да крену у акцију. Такав садржај масовно се дели по друштвеним мрежама и оставља дубок утисак на људе који га гледају. Покушајте да потврдите или оповргнуте туђе претпоставке. Основна људска особина је, да када су суочени са таквим садржајем, у којем им неко говори да јесу или нису у праву око нечега, имају потребу да га дубље истраже. Неочекивани обрти су такође добродошли и често су један од незаборавних делова сваког одличног садржаја. Такође, свака тема која постоји на свету, може бити објашњена на нови начин. Уколико мислите да сте у стању да то урадите, дефинитивно покушајте. Последња ствар на коју треба да обратите пажњу су популарне теме. Уколико повежете свој садржај са, у том тренутку, популарним темама имаћете много већу шансу да њега примети више људи.
<�имг цласс="флоат" срц="хттпс://с18.постимг.орг/6с0иy1зхл/виралитy.јпг" />
ФОТО: mentorphile
Уколико искористите ове одлике успешних канала и примените на свој канал, шансе за успех ће вам умногоме порасти. А уколико ваш канал постане успешан, бављење њиме ће постати управо ваш посао. Још увек звучи невероватно, али ово је право време у којем радећи оно што волите, можете живети срећно и бити финансијски осигурани.
Зарађивање на YоуТубе-у не долази само од самог YоуТубе-а, односно реклама које се налазе на почетку сваког другог или трећег клипа. Начин на који се време променило препознала су све велике компаније и маркетиншке агенције. Спонзорство је сан сваке особе која скупи довољно храбрости да се упусти у ову авантуру. За 10 или 15 секунди у којима поменете вашег спонзора, можете добити и више него добру компензацију. Такође можете продавати своје производе, што ће ваши гледаоци који постану навучени на вас и ваш садржај, једва дочекати. Заиста, небо је граница!
На YоуТубе треба гледати као на вођење бизниса. А једном када започнете, дајте себи довољно времена и уложите труд, да би полако постајали све бољи и бољи.
Идеја је оно што може променити начин на који људи виде свет! А то је управо оно што су Чед Харли, Стив Чен и Джавед Карим урадили.
Прочитајте и:
Kako do sjajnog saopštenja za javnost?
Multitasking: Previše dobro da bi bilo istinito
Uticaj reklama na decu
***
Овај текст је настао нашом жељом да млади, који имају шта да кажу и допринесу информисаности и едукацији наше омладине, пренесу своје идеје и сазнања. Уколико желиш да и ти будеш члан нашег младог тима и допринесеш развоју наших амбиција, твоје идеје су нам добродошле! ЦВ и један текст пошаљи на [email protected] уз Цц на [email protected], са назнаком „Пријава / новинар“. Отворено за све од 15 до 35 година. Пријем нових новинара вршимо до сваког првог дана у месецу.
Желим повремено да добијам мејлове од портала о вестима, најновијим конкурсима и активностима OVD