Tweet
Mnogi savremeni preduzetnici opisuju svoje zaposlene kao „porodicu“ i teže harmoničnom radnom okruženju gde različiti tipovi ličnosti mogu da uspeju i napreduju. Ova ideja deluje jako privlačno, ali može imati i loše posledice. Autor teksta Rob Hunter iznosi svoje mišljenje i savete.

Foto: Infinity-cs

Prevela: Dejana Janković

Kompanije sa angažovanim radnicima nadmašuju one čiji zaposleni to nisu sa više od 200 odsto i u njihovom fokusu je obezbeđivanje timskog duha i istinskih doprinosa kulutri kompanije. Shvatili smo da je priznanje jedna bitna i čak ključna komponenta verovanja. Za vreme naših efikasnih nedeljnih sastanaka, zaposleni su davali visoke ocene jedni drugima, na osnovu naše četiri vrednosti. Radi se o priznanju naše „porodice“ i njenog napora, kako svakog pojedinca tako i kao članova tima.

Ljudi, po prirodi, jesu veoma motivisani i podstaknuti i mi koristimo to da pružimo motivaciju svakom tipu ličnosti. Neki od naših podsticaja uključuju „odlazak kući ranije petkom“ gde su svi slobodni da napuste posao u 16.30 (mnogo češće nego da pronađete tim u obližnjem pabu, radije će odjuriti kući) i pored polovine dana, bonus odmori za one koji se ne trude da se razbole i dobiju stomačni virus ili letnju kijavicu - to su dodatni podsticaji i prisutni su tokom cele godine.

Međutim, da parafraziram Harper Lija: „Možete izabrati svoje prijatelje, ali ne i svoju porodicu“ i kada je porodična atmosfera narušena na radnom mestu, neke izmene treba da budu donešene. Ovde je nekoliko stvari koje mogu poći pogrešnim putem ako radno mesto postane „suviše porodično“.

Sukob ličnosti

Viši menadžment ima izbora kada je u pitanju zapošljavanje, ali ne mogu svi u agenciji da biraju svoje kolege. Stvari se ne odvijaju uvek lako i s vremena na vreme dođe do sukoba ličnosti. Svako ko je radio u oblasti marketinga zna da industrija počiva na električnom miksu ličnosti koje žele da budu kreativne i teže pomeranju granica. Oni su izuzetno organizovani, veoma kreatini, tehnički narkomani, introverte, ekstroverte i nezavisni mislioci. Kao bilo koja porodica, uvek će biti sukoba ličnosti i upravljanje je jedan od najvećih izazova u radu u okruženju „slično porodičnom“.

Podjednako je važno za zaposlene da nastave rad sa drugima, a za menadžere za kupce da budu dodeljeni pravim klijentima. Veza između menadžera za kupce i klijenta je jedna od kritičnijih. Ako je ovaj odnos ugrožen u riziku ste da izgubite posao zbog klijenta. Lakše je da radite oko internih sukoba ličnosti jer timovi mogu da se preurede i možete izbeći obavezivanje ljudi da rade zajedno. Ali ako je odnos sa klijentom poljuljan i treba mu oporavak, to često rezultira otpuštanjem da bi se zaštitio dugovečan odnos s klijentom. Ovo je slučaj kad se prekinu „porodične veze“ i mora se rukovati pažljivo kako bi se izbeglo ugrožavanje celokupnog timskog okruženja.

Foto: LDB

To je kancelarija a ne kafić

Još jedno pitanje koje proizilazi iz činjenice da se radnici tretiraju kao članovi porodice jeste da ponekad kolege mogu postati više od porodice jedni drugima. Lepo je videti zaposlene koji razgovaraju u kuhinji, ručaju zajedno i razgovaraju na svojim radnim mestima tokom dana, ali činjenica je da su oni i dalje na poslu. Mora da postoji balans između posla i zabave i određeni nivo profesionalizma mora da se održava i da postoji - na kraju krajeva u kancelariji su, a ne u kafiću. Jedan od načina da se zaobiđe ovo što se dešava je da se organizuju društveni događaji u i van kancelarije. Odvojiti određeno vreme za druženje. Ovo održava radnike srećnim i produktivnim.

Foto: PositivityChange

Ponekad zaboravimo

Mnoge firme koje neguju porodični odnos imaju ravnu strukturu umesto da postoji hijerarhija, što doprinosi da su svi uključeni u tok rada u kancelariji iz dana u dan. Viši službenici su prisutni, dostupni za zaposlene i njihova pitanja i mogu se osećati prijatno u interakciji sa njima. Ovo pomaže da se osigura porodično okruženje, ali takođe lako dolazi do toga da zaborave na poštovanje jedni drugih. Mora da postoji nivo poštovanja za svačije ideje, sposobnosti i njihov radni vek. Podsticati svoje zaposlene da postignu više je dobro zato što ih primoravate da izađu iz zone komfora i pomažete im da napreduju u svojoj karijeri.

Neophodno je, pak, da im pružite podršku koja im je potrebna za uspeh. Isto tako, treba da se osigurate da viši službenici da ne budu uljuljkani, već da uvek budu spremni za nove izazove, podršku i da prevazilaze sopstvene granice.

Kada preduzetnik organizuje to kako treba, „porodično“ radno okruženje može biti od velike koristi za kompaniju, jer na kraju stvara vrednu i angažovanu radnu snagu. Međutim, ključ je da se upravlja ovim odnosom kada pukotine počnu da se pojavljuju i da se nužno naprave granice između poslodavca i zaposlenog.


Izvor: VIRGIN


Dejana je sanjar za koga ne postoji nemoguće, svet vidi u bojama ljubavi, a kroz život ide plešući.


***


Procitajte i:

Kako će dopisivanje promeniti marketing
Unapredite svoj PR ispričajte svoju priču
WordPress sloboda u svetu uniformisanog interneta

***

Ovaj tekst nastao je našom željom da mladi koji žele da se oprobaju u prevodenju tekstova to iskustvo steknu i unaprede kod nas. Ukoliko želiš da budeš prevodilac u našem mladom timu CV uz jedan prevedeni tekst, sa izvornim, pošalji na [email protected] sa naznakom Prijava/Prevodilac. Otvoreno za sve od 15 do 35 godina. Prijem novih clanova vršimo do svakog prvog dana u mesecu.

Želim povremeno da dobijam mejlove od portala o vestima, najnovijim konkursima i aktivnostima OVDE


Odricanje od odgovornosti

Tweet
Komentari

VESTI