Tweet

У компанији Yахоо завладали су шок и неверица када је објављено да ће запосленима убудуће бити забрањено да раде од куће.

Захваљујући технолошком напретку, рад од куће постао је готово једнак раду у канцеларији. Сви имамо приступ интернету, Скајпу, чету и врло лако можемо да комуницирамо, без обзира на удаљеност.

У Великој Британији број људи који раде од куће од 2006. до 2011. скочио је са 13 на 59 процената, док у Америци од куће ради 24% запослених, бар неколико сати у недељи, али само 2,5% људи (не рачунајући оне који су се самозапослили или волонтирају) сматра свој дом и радним местом.

Ричард Бренсон, оснивач компаније “Виргин” сматра да је одлука Yахоо-а бесмислена баш зато што заступа тезу да је рад од куће, то јест ван радног места захваљујући технолошком напретку лакши и ефикаснији него икад. Сам Бренсон управља фирмом са једног карипског острва, а његова фирма послује одлично.

С друге стране, Мариса Мејер, извршна директорка Yахоо-а, тврди да су запослени најпродуктивнији када размењују идеје, разговарају и дискутују, било то у ходнику испред канцеларије, у кафетерији или на састанку.

У компанији Гоогле није забрањен рад од куће, али се никако не препоручује. Челници те фирме такође сматрају да постоји нешто драгоцено, чак и чаробно у томе што запослени могу узајамно размењивати идеје, попити кафу или поделити оброк и, још важније, дати један другом драгоцени савет.

Према истраживању Лондонске пословне школе при Универзитету у Калифорнији, они који раде од куће и ретко се појављују у канцеларији могу се суочити са бројним потешкоћама. Најпре, то што их нема на радном месту временом може учинити да их надређени у односу на остале запослене ставе у други план и тако ускрате унапређење или повишицу, без обзира на то колико је њихов рад од куће продуктиван и напоран. С друге стране, они који седе у канцеларији могу и улудо трошити радно време, али ће бити “видљиви” послодавцима. Истраживачи Лондонске пословне школе саветују да они који раде од куће обавезно редовно шаљу мејлове или телефонирају надређенима на почетку и крају радног дана, обавештавајући их о току и процесу рада, одмах одговарају на мејлове које приме и буду “видљиви” када дођу у канцеларију.

Као што видимо, и у великим технократским компанијама “ретро” је “ин”. Изгледа да су се многи ужелели традиционалног канцеларијског рада, прича из кантине, па чак и канцеларијских препирки. Сасвим извесно је и да послодавци желе да виде и осете атмосферу на радном месту и однос запослених према послу, као и њихове међусобне односе.

Данас је у Србији рад од куће новина којој се сви још прилагођавају и чије се предности и мане још испитују. Таман кад покушавамо да се одвикнемо од испијања кафе и разговора с колегама, вести из Yахоо-а и Гоогле-а нас наводе на то да се још једном преиспитамо. Свакако, међуљудски односи на радном месту могу бити затегнути и довести до непријатности, али зато добијамо прилику да усавршимо своје социјалне вештине, унапредимо односе с колегама и остваримо значајне контакте. То нужно не мора (и не треба) да води ка присним пријатељским контактима, већ и учврсти разлику између пословног и приватног простора и окружења. Поред тога, никако не треба умањити значај који пријатно радно окружење може имати – смех, размена идеја и мишљења, корисни савети и подршка колега може учинити да се боље осећамо на послу, да будемо продуктивнији и задовољнији својим радом. Још значајније је што такво расположење можемо понети кући.

Желим повремено да добијам мејлове од портала о вестима, најновијим конкурсима и активностимаа OVDE

Tweet
Коментари

ВЕСТИ