Tweet

Можда нисте чули за Николу Пузигаћу, али на његове постере сте сигурно наишли на друштвеним мрежама.

Autor: Драгана Миловановић

ФОТО: Weheartit

Поред тога што има озбиљни, одрасли посао стварања визуелног идентитета за бројне компаније, овај графички дизајнер чувен је по претварању отрцаних фраза у духовите и сатиричне постере. Са Николом смо разговарали о његовој филозофији овог занимања.

Да ли своју професију схваташ као занат (који мора да се научи) и/или као уметност (која зависи од талента и инспирације)?
Зависи шта радимо и зависи са ког нивоа посматрамо. Логотипи и остали корпоративни дизајн могу да се сврстају у занат. Али пошто у дизајну не постоји оштра граница између "примењеног" и "уметности", онда у једном тренутку дизајн постаје уметност која није занат и где до изражаја долазе таленат и инспирација. Притом, не мислим на таленат за дизајн, него таленат за посматрање и уочавање ствари, таленат за идеје. Научићемо ми тај занат лепог дизајнирања, али питање је шта ћемо дизајнирати. Мислим и да таленат за идеје зависи само од наше спремности да отворимо ум да идеје дођу.

<�имг цласс="флоат" срц="хттп://с15.постимг.орг/л8хдај6бф/нп1.јпг" />

Твоја ФБ страница има велики број лајкова и тај број стално расте. Зашто мислиш да су твоји постери популарни? Да ли осећаш одређену одговорност према својим "фановима"?
Постоје постери у којима се људи проналазе па их зато воле, ако је у питању љубав као тема, то нас без изузетка све занима и сви имамо или смо имали те "проблеме". И остале теме као што су новац, међуљудски односи, стање друштва, сви смо део тога па се проналазимо, али наравно, није довољно само причати о томе па да буде добро, битно је шта причамо, тако да кад се прескочи тај први ниво звани "тема", онда је битно и шта кажемо на ту тему, и трећи корак је "како" то кажемо. Кад се усклади све то, можемо очекивати реакцију, у супротном се може десити да испаднемо не баш занимљиви. Ту је и одговорност према фановима, у смислу квалитета, као синдром "другог албума у музици": кад први буде супер, онда је баш фрка да ли ће други албум испасти бар подједнако квалитетан. Имам утисак да је сваки следећи мој постер у ствари мој "други албум".

Како су ти у каријери помогле или одмогле друштвене мреже?
Користим само Фејсбук и то само као страницу на коју качим радове. Помогао ми је, наравно, не знам како бих иначе свој рад презентовао пред толиком публиком. То су те класичне предности друштвених мрежа, када је уметност у питању, бесплатно можеш да се представиш свету, а не да кривиш Жељка Митровића што рокери немају медијски простор. Ако вредиш, десиће се нешто лепо. Увек се деси ако си добар.

<�имг цласс="флоат" срц="хттп://с24.постимг.орг/лагфл5сx1/нп2.јпг" />

Како реагујеш на негативне критике?
Постоји најужи круг људи око мене, мени најдраже особе, и у ствари, они су ми мерило. Ако је њима добро то што урадим, онда је то то. Ако њима није добро, онда већ почнем да преиспитујем идеју. Они су тако сурово реални и искрени да се уопште не либе да ми кажу: "'‘Еј, овај последњи постер ти је дно". Сујета је бољка коју сви уметници морају да прележе. И што је се пре ослободимо, то нам је пут ка успеху отворенији. Мислим да сам се уметничке сујете ослободио негде на почетку студирања, тако да данас чак и кад од клијента добијем негативну критику, мени буде жао што се њему не свиђа то што сам му предложио, јер је могао да има супер дизајн, али ме апсолутно не дотиче у том его-смислу. Ја ћу и даље веровати у то и тврдити да је идеја добра.

<�имг цласс="флоат" срц="хттп://с22.постимг.орг/966819јр5/нп3.јпг" />

На самом почетку своје каријере као дизајнера, шта ниси знао, а волео би да ти је неко рекао? Шта би ти сада рекао оном себи који је тек почињао?
Ништа. Онај "ја" је морао да прође кроз све кроз шта је прошао – мислим на стотине урађених логотипа који нису били добри да би се дошло до доброг. У сваком тренутку сам био свестан зашто се нешто дешава. Када нисам зарађивао новац од дизајна, знао сам да је то због тога што нисам био довољно добар.

<�имг цласс="рфлоат" срц="хттп://с22.постимг.орг/x140ддетд/нп4.јпг" />

Како се бориш са недостатком инспирације?
Ако је недостатак инспирације за личне пројекте, онда их једноставно не радим. А ако је у питању посао за клијенте који мора бити урађен, онда кренем да шврљам било шта што ми падне на памет а да има везе са тим послом, и онда из тог шврљања на крају нешто испадне. Недостатак инспирације је проузрокован само гомилом непотребних мисли које нам лете по мозгу. И кад немамо инспирацију, потребно је да се ослободимо тих мисли, а често их нисмо свесни, а да бисмо их освестили потребно је само да се слушамо. На крају, ослобађање од непотребних мисли је потпуно индивидуално, па ће неко то постићи медитацијом, неко физичком активношћу, неко дружењем са псом... могућности су неограничене.

Који ти је омиљени лого, који би волео да си креирао?
Nike. Надам се да ћу у следећем животу ја да га измислим.


***
Волите да пишете у слободно време? Желите да видите своје текстове на порталу иСербиа? Није потребно искуство, већ само жеља и идеје! ЦВ и један текст пошаљите на [email protected] уз Цц на [email protected], са назнаком "Пријава / новинар". Отворено за све од 15 до 35 година Пријем нових дописника врши се најкасније сваког првог дана у месецу.

Желим повремено да добијам мејлове од портала о вестима, најновијим конкурсима и активностима OVDE

Odricanje od odgovornosti

Tweet
Коментари

ВЕСТИ