Tweet
Značaj i uloga istraživanja u uspešnom poslovanju.

FOTO: Entrepreneur

Preveo: Milan V. Kovačević

Prvi korak u osnivanju bilo kog uspešnog preduzeća trebalo bi da bude istraživanje potencijalnih tržišta. Diona Mekfeter je stručnjak za pronalaženje i tumačenje takvih podataka. Pre nego što je postala suosnivač marketinške agencije Kolektiv za strategiju (The Strategy Collective) sa sedištem u Njujorku, koja pravi analitičke platforme po narudžbini zbog boljeg razumevanja potrošača i uticaja na poslovne odluke, Mekfeter je bila zadužena za otkrivanje uvida u podatke za britansku kompaniju koja se bavi robama široke potrošnje po imenu RB (nekada Rekit-Benkiser) i za njihov asortiman globalnih zdravstvenih i kućnih brendova, kao što su Ervik (Airwick) i Lisol (Lysol).

Mekfeter je sada podelila sa nama kako malo istraživanja tržišta može da bude od koristi startap kompanijama.

Koje su neke od zabluda vezane za istraživanje o potrošačima?

Jedna od najvećih zabluda je da je ono nepotrebno. Novi preduzetnici često zauzimaju stav „ako izgradiš brend, potrošači će doći“, pretpostavljajući da je sama inovacija dovoljna da posao napreduje. Ja orhabrujem preduzetnike da podatke posmatraju kao „dži-pi-es“ (GPS). On pomaže samo ako se krećete ulicama u kojima niste prethodno bili. U istom maniru, istraživanje bi zapravo trebalo da vam otkrije stvari koje ne znate, a koje će vam pomoći da brže stignete tamo gde ste se uputili.

Kakvu vrstu podataka bi preduzeće trebalo da prouči?

Ako imate inspirativan proizvod i poznajete svoje korisnike, počnite sa studijom problema. To se tradicionalno naziva „Put do kupovine“, ali to je zastareo izraz, jer put do odanosti više nije linearan. On je pun spontanih odvraćanja. Vaš cilj treba da bude bitno odvraćanje koje može da ublaži napetost.
Jedan način na koji Lisol ovo radi je tako što objavi podatke o gripu. Stabhab (StubHub) se pojavljuje kao oglas na Tiketmasteru (Ticketmaster), čim shvatite da su karte koje ste tražili rasprodate. Ako nađete te probleme, vaš brend može da ublaži situaciju i privuče potrošače bliže vama.

Koje metode mogu da koriste preduzetnici da povoljno prikupljaju podatke?

Digitalni svet je vaš najveći izvor. Koristite Gugl trends da otkrijete reči za pretragu koje upućuju na vaše konkretno rešenje. Kako danas ljudi ispunjavaju tu potrebu? Zasucite rukave. Dobro se upoznajte sa vašim korisnicima. Koristite vaše mreže. Vi možda niste majka, ali ako su vaša ciljna grupa majke, gledajte šta one gledaju, čitajte blogove koje one čitaju. Idite među njih i prosto slušajte. Ne pokušavajte da im išta prodate.

Ako je toliko informacija besplatno dostupno, zašto bi preduzetnici unajmili stručnjaka?

Jedini način da poboljšate svoj biznis je da istražujete urođeno ponašanje ljudi. Nažalost, istraživanje pokazuje da u desetominutnom razgovoru, većina ljudi slaže bar jednom. Potrošač će, možda, reći da je čitao onlajn kritike da bi napravio pametan izbor, a u stvari je odabrao proizvod koji je njegove omiljene boje. Potrebni su vam utrenirani oko i uvo da to osetite i da tražite u magli kako bi otkrili istinsku motivaciju za ponašanje potrošača.

Šta treba startap kompanije da rade sa podacima kada ih nađu?

Podaci uvek kazuju priču. Vaš posao je da nađete glavne likove – merenja koja su najvažnija za vaš posao. Ali zapamtite, najznačajniji deo priče je veza između likova – zašto koje objašnjava radnju i njen rezultat. Do toga možete doći samo ako razumete fizičke, društvene i emotivne niti koje otkrivaju kako ljudi stvarno misle i osećaju. Zatim, reagujte na osnovu onog što otkrijete. Najgori podaci su oni koji vas ne inspirišu da delate.

IZVOR: Entrepreneur

Pročitajte i:

Ovako ne treba da izgleda vaš CV
4 LinkedIn greške koje mogu da unište karijeru
Ovako je lakše do posla!

Milan V. Kovačević je master politkolog-komunikolog u potrazi za razumevanjem sveta oko sebe

Ovaj tekst nastao je našom željom da mladi koji žele da se oprobaju u prevođenju tekstova to iskustvo steknu i unaprede kod nas. Ukoliko želiš da budeš prevodilac u našem mladom timu CV uz jedan prevedeni tekst, sa izvornim, pošalji na [email protected] sa naznakom Prijava/Prevodilac. Otvoreno za sve od 15 do 35 godina. Prijem novih članova vršimo do svakog prvog dana u mesecu.

Želim povremeno da dobijam mejlove od portala o vestima, najnovijim konkursima i aktivnostima OVDE
Odricanje od odgovornosti

Tweet
Komentari

VESTI