Значај и улога истраживања у успешном пословању.
<�имг цласс="флоат" срц="хттп://с13.постимг.орг/9г26б2цвб/20150202214257_дата_мавен_дионна_мцпхаттер.јпг" />
ФОТО: Entrepreneur
Превео: Милан В. Ковачевић
Први корак у оснивању било ког успешног предузећа требало би да буде истраживање потенцијалних тржишта. Диона Мекфетер је стручњак за проналажење и тумачење таквих података. Пре него што је постала суоснивач маркетиншке агенције Колектив за стратегију (Тхе Стратегy Цоллецтиве) са седиштем у Њујорку, која прави аналитичке платформе по наруџбини због бољег разумевања потрошача и утицаја на пословне одлуке, Мекфетер је била задужена за откривање увида у податке за британску компанију која се бави робама широке потрошње по имену РБ (некада Рекит-Бенкисер) и за њихов асортиман глобалних здравствених и кућних брендова, као што су Ервик (Аирвицк) и Лисол (Лyсол).
Мекфетер је сада поделила са нама како мало истраживања тржишта може да буде од користи стартап компанијама.
Које су неке од заблуда везане за истраживање о потрошачима?
Једна од највећих заблуда је да је оно непотребно. Нови предузетници често заузимају став „ако изградиш бренд, потрошачи ће доћи“, претпостављајући да је сама иновација довољна да посао напредује. Ја орхабрујем предузетнике да податке посматрају као „џи-пи-ес“ (ГПС). Он помаже само ако се крећете улицама у којима нисте претходно били. У истом маниру, истраживање би заправо требало да вам открије ствари које не знате, а које ће вам помоћи да брже стигнете тамо где сте се упутили.
Какву врсту података би предузеће требало да проучи?
Ако имате инспиративан производ и познајете своје кориснике, почните са студијом проблема. То се традиционално назива „Пут до куповине“, али то је застарео израз, јер пут до оданости више није линеаран. Он је пун спонтаних одвраћања. Ваш циљ треба да буде битно одвраћање које може да ублажи напетост.
Један начин на који Лисол ово ради је тако што објави податке о грипу. Стабхаб (СтубХуб) се појављује као оглас на Тикетмастеру (Тицкетмастер), чим схватите да су карте које сте тражили распродате. Ако нађете те проблеме, ваш бренд може да ублажи ситуацију и привуче потрошаче ближе вама.
Које методе могу да користе предузетници да повољно прикупљају податке?
Дигитални свет је ваш највећи извор. Користите Гугл трендс да откријете речи за претрагу које упућују на ваше конкретно решење. Како данас људи испуњавају ту потребу? Засуците рукаве. Добро се упознајте са вашим корисницима. Користите ваше мреже. Ви можда нисте мајка, али ако су ваша циљна група мајке, гледајте шта оне гледају, читајте блогове које оне читају. Идите међу њих и просто слушајте. Не покушавајте да им ишта продате.
Ако је толико информација бесплатно доступно, зашто би предузетници унајмили стручњака?
Једини начин да побољшате свој бизнис је да истражујете урођено понашање људи. Нажалост, истраживање показује да у десетоминутном разговору, већина људи слаже бар једном. Потрошач ће, можда, рећи да је читао онлајн критике да би направио паметан избор, а у ствари је одабрао производ који је његове омиљене боје. Потребни су вам утренирани око и уво да то осетите и да тражите у магли како би открили истинску мотивацију за понашање потрошача.
Шта треба стартап компаније да раде са подацима када их нађу?
Подаци увек казују причу. Ваш посао је да нађете главне ликове – мерења која су најважнија за ваш посао. Али запамтите, најзначајнији део приче је веза између ликова – зашто које објашњава радњу и њен резултат. До тога можете доћи само ако разумете физичке, друштвене и емотивне нити које откривају како људи стварно мисле и осећају. Затим, реагујте на основу оног што откријете. Најгори подаци су они који вас не инспиришу да делате.
ИЗВОР: Entrepreneur
Прочитајте и:
Ovako ne treba da izgleda vaš CV
4 LinkedIn greške koje mogu da unište karijeru
Ovako je lakše do posla!
Милан В. Ковачевић је мастер политколог-комуниколог у потрази за разумевањем света око себе
Овај текст настао је нашом жељом да млади који желе да се опробају у превођењу текстова то искуство стекну и унапреде код нас. Уколико желиш да будеш преводилац у нашем младом тиму ЦВ уз један преведени текст, са изворним, пошаљи на [email protected] са назнаком Пријава/Преводилац. Отворено за све од 15 до 35 година. Пријем нових чланова вршимо до сваког првог дана у месецу.
Желим повремено да добијам мејлове од портала о вестима, најновијим конкурсима и активностима OVDE
Odricanje od odgovornosti
