FOTO: Metzger Albee
Prevela: Sanja Davidović
Iako ne može poput Facebook-a ili Twitter-a da se razmeće brojevima, LinkedIn je još uvek najpopularnija i najveća profesionalna mreža: poslovno-orijentisani sajt za društveno umrežavanje. Trenutno ima 240 miliona aktivnih korisnika, a više od 300 miliona registrovanih članova. Društveno umrežavanje sajta poraslo je za 38% u 2013. godini – u najmanju ruku, impresivno.
Do sada, više od 3 miliona kompanija iz celog sveta ima zvanične LinkedIn stranice kompanije, što znači da stručnjaci, zaposleni, preduzetnici, direktori i oni koji traže posao treba podjednako da budu aktivni na sajtu. Evo i nekoliko razloga zbog čega:
Odličan je za povezivanje sa stručnjacima
LinkedIn je sjajan za stvaranje snažnih veza, posebno između stručnjaka, istomišljenika, vođa i ljudi u vašoj industriji ili onih sa kojima sarađujete. Postavljanje pitanja, deljenje znanja, uvid u važna dešavanja, saznanja o predstojećim događajima, dobijanje važnih imformacija, saznanje o slobodnim radnim mestima i ponudama unutar i izvan vaših krugova, izražavanje mišljenja, učestvovanje u diskusijama, i tako dalje. Veoma je važno da budete u kontaktu sa ljudima u vašoj oblasti ili na istoj poslovnoj poziciji i da gradite jake, dugotrajne veze sa njima, a LinkedIn vam dopušta da baš to ostvarite.
Najbolja platforma na kojoj možete da promovišete sebe kao stručnjaka
Vaša LinkedIn stranica je poput vašeg sopstvenog, veoma ličnog portala/stranice na kojoj možete nabrojati sva vaša postignuća i uspehe, detalje o vašem poslovnom iskustvu i veštinama, kao i mnoge druge informacije. Ove informacije se dele sa svima sa kojima ste povezani, kao i sa drugim stručnjacima, lovcima na talente, direktorima i menadžerima ljudskih resursa, koji bi mogli biti u potrazi za nekim poput vas i tako naići na vaš profil. Možete koristiti LinkedIn kao platformu za reklamiranje svojih veština i izgraditi kredibilitet kao stručnjak. Uverite se da imate detaljan, važeći i potpun profil, da može da impresionira svakoga ko ga pogleda!
Najbolje mesto da nađete posao
Ako tražite posao, LinkedIn ostaje premija i jedino mesto koje vam daje visoku šansu da ga nađete! Može vam preporučiti posao koji se podudara sa detaljima datim u vašem profilu, kao i da vam pokaže listu poslova koji vam mogu odgovarati. Takođe, možete posetiti stranice kompanija i tražiti kompanije koje imaju slobodna radna mesta, pojedince koji će možda napustiti firmu (što znači da će uskoro možda biti ponuda za posao u toj firmi), i tako dalje.
Omogućava vam da ostanete na vrhu dešavanja u industriji
Na kraju krajeva, LinkedIn je samo još jedan sajt za društveno umrežavanje – što znači da ljudi dele stvari na njemu. Kada se povežete sa vašim poznanicima i kolegama, vi dobijate znanje, informacije i uvid u to šta se dešava u vašoj oblasti. Ostajete ažurirani i u kontaktu sa svime što se dešava u vašem okruženju, ostajete na vrhu svih važnih događaja i sa svime što se dešava, a da je pogodno za vas. Tako da je LinkedIn odličan način da ostanete u toku sa svime što se dešava u oblasti, posebno sa stvarima koje vam odgovaraju.
FOTO: Business 2 Community
Odličan način da budete nađeni na Guglu
LinkedIn stranice pojedinca (i kompanija) imaju težnju da se vrlodobro rangiraju na Guglu. Tako da ako imate sopstvenu LinkedIn stranicu, velike su šanse da ako „guglujete” svoje ime, vaša stranica će biti jedan od prvih rezultata na stranici sa rezultatima pretrage. Što znači da LinkedIn nije samo odličan način da budete nađeni, takođe je odličan način za menadžere ljudskih resursa ili ljude koje ste sreli na konferenciji da vas potraže i saznaju više o vama. Ovo može biti nenadmašno u smislu umrežavanja i ostajanja u kontaktu sa njima, kao i za proširivanje vaše mreže.
IZVOR: Smart Business Trends
Sanja je večiti sanjar koja će pokušati da vam objasni nerazumljiv svet odraslih i njihove međusobne odnose.
***
Pročitajte i:
4 LinkedIn greske koje mogu da unište karijeru
Najneobičniji sat na svetu: Fibonačijev sat
Kako da razmotrite poslovnu ponudu?
***
Ovaj tekst nastao je našom željom da mladi koji žele da se oprobaju u prevođenju tekstova to iskustvo steknu i unaprede kod nas. Ukoliko želiš da budeš prevodilac u našem mladom timu CV uz jedan prevedeni tekst, sa izvornim, pošalji na [email protected] sa naznakom Prijava/Prevodilac. Otvoreno za sve od 15 do 35 godina. Prijem novih članova vršimo do svakog prvog dana u mesecu.
Želim povremeno da dobijam mejlove od portala o vestima, najnovijim konkursima i aktivnostima OVDE